|
|
>>Halkbilimi Araştırmaları Kaynakçası Veritabanı Liste Görünümü
>>Kayıtlar Makale Adı alanına göre listelenmiştir.
Toplam kayıt: 3229
İlk kayıt | Önceki | Sonraki | Son kayıt |
No | Soyad | Ad | Yıl | Makale Adı | Yayın Adı | Sayfa |
2575 | Taner | Nuri | 1974 | Ağrı’da Tarla Sulama Ve Ekin Biçmeye İlişkin İnanmalar Ve Büyüsel İşlemler | Halk Kültürü S.3 | Ss.123-137 |
84 | Aslan | Ensar | 2002 | Ahıska Halk Destanları Üzerinde Bir Araştırma | Uluslararası Türk Dünyası Halk Edebiyatı Kurultayı Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.91 – 107 |
1295 | Bayram | Mikail | 1986 | Ahi Evren Hakkındaki Yılın (Evren: Ejder) Efsânelerinin Ortaya Çıkışı | Iıı. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri Iı. Cilt Halk Edebiyatı Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.75 – 81 |
1314 | Cunbur | Müjgân | 1976 | Ahi Gelenek Ve Görenekleri Üzerine | I. Uluslararası Türk Folkor Kongresi Bildirileri Iv. Cilt Gelenek Görenek Ve İnançlar Kültür Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.59-79 |
1405 | İvgin | Hayrettin | 1996 | Ahilerde Ahlâki Değerler Ve Bunların Ticarette Uygulanması | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.71 – 75 |
1321 | Çağatay | Nejet | 1996 | Ahiliğin Ortaçağ Anadolu Toplumuna Etkileri | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.33 – 43 |
1442 | Munteaunu | Luminita | 1996 | Ahîlik – Ortaçağda Sosyal Düzen Ve Dünya Temsili | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.91 – 95 |
1555 | Tezcan | Mahmut | 1996 | Ahilik Kaynaklı Geleneksel Delikanlı Örgütleri | I.Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.157 – 161 |
1536 | Tatçı | Mustafa | 1997 | Ahîlik Kültürü Ahî Evran-I Velî’nin Hayatı Ve Eserleri | Edebiyattan İçeri – Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı Üzerine Yazılar Akçağ Yayınları Ankara | Ss.338 – 360 |
1412 | Karagüllü | Mustafa | 1996 | Ahilik Kültürü Haftası Kutlamalarının Dünü Bugünü Yarını | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.77 – 85 |
1502 | Poyraz | Orhan | 1996 | Ahilik Örgütleri | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.139 – 144 |
1566 | Uncu | Demir Sultan | 1996 | Ahilik Teşkilâtı Ve Günümüz Sosyal Güvenlik Sisteminde Bağ-Kur’un Yeri Ve Önemi | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.171 – 175 |
1333 | Demirci | Mehmet | 1996 | Ahilikteki Fütüvvet Ahlâkı | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.44 – 47 |
1354 | Eraslan | Kemal | 1991 | Ahmed Yesevi İle Yunus Emre’de Ortak Temalar | Iv.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları Ankara | Ss.21 – 25 |
1273 | Aydın | Erhan | 1995 | Ahmed Yesevî Üzerinde Bir Bibliyografya Denemesi | Bir Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi 5 Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.7-34 |
1438 | Melikoff | İrene | 1992 | Ahmed Yesevî Ve Türkler’de İslâmiyet | Milletlerarası Ahmed Yesevi Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.61 – 69 |
3226 | Zeybek | Namık Kemal | 2002 | Ahmed Yesevi Yolu | Uluslararası Türk Dünyası İnanç Önderleri Kongresi Bildirileri Tüksev Yayınları Ankara | Ss.953-955 |
1389 | Güzel | Abdurrahman | 1992 | Ahmed Yesevî’nin Faki Name’si İle Hacı Bektaş Veli’nin Makalâtı Arasındaki Benzerlikler | Milletlerarası Ahmed Yesevi Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.33 – 45 |
1359 | Erşahin | Seyfettin | 2002 | Ahmed Yesevi’nin Hz. Muhammed Tasavvuru | Uluslararası Türk Dünyası İnanç Önderleri Kongresi Bildirileri Tüksev Yayınları Ankara | Ss.331-361 |
1355 | Ercilasun | Ahmet B. | 1993 | Ahmed Yesevi’nin Şirlerinde Âhenk Unsurları | Türk Kültürü Araştırmaları Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları Ankara | Ss.105-110 |
1458 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Ahmed-İ Yesevi Ve Türk Halk Müslümanlığı | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.74-88 |
1416 | Kartal | Ahmet | 2004 | Ahmet Atillâ Şentürk Xvı. Asra Kadar Anadolu Sahası Mevlevilerinde Edebi Tasvirler Kitabevi 178 İstanbul 2002... | Türk Dili Ve Edebiyatı Makaleleri 2003 Bayrak Matbaası Sivas | Ss.361-373 |
487 | Kaya | Doğan | 2002 | Ahmet Harami Destanı | Halkbilim Araştırmaları Kitabevi | Ss.481-485 |
1886 | Göçgün | Önder | 1985 | Ahmet Mithat Efendi’nin Eserlerinde Türk Folkloru İle İlgili Unsurlar | Türk Halk Edebiyatı Ve Folklorunda Yeni Görüşler I 1985 Konya Kültür Ve Turizm Derneği Yayınları Ankara | Ss.513 – 519 |
2772 | Akarpınar | R. Bahar | 1998 | Ahmet Mithat Efendi’nin Eserlerinin Halkbilimi Açısından Değerlendirilmesi | Türk Halk Kültürü Araştırmaları 1996 Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.1-28 |
1127 | Koz | M. Sabri | 2000 | Ahmet Şükrü Esen’in Halk Edebiyatı Hazinesi Ve Âşıklar | Vııı.Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Yunus Emre Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Yayınları Eskişehir | Ss.181 – 91 |
1400 | İbrahimov | Şakir | 2000 | Ahmet Yesevi Düşünceleri Ve Tengrilik | I. Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu Bildirileri Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Ankara | Ss.89-93 |
1563 | Türkmen | Fikret | 2000 | Ahmet Yesevi Ve Anadolu Halk Edebiyatı | Uluslararası Üçüncü Türk Kültürü Konferansı Bildirileri Atatürk Kültür Merkezi Yayınları Ankara | Ss.509-517 |
1362 | Fedai | Harid | 2001 | Ahmet Yesevî Ve Yunus Emre’de Dervişler | Uluslararası Türkistan Halk Kültürü Sempozyumu Bildirileri Muğla Üniversitesi Basımevi Muğla | Ss.79-91 |
1383 | Günay | Umay | 1992 | Ahmet Yesevî’den Haraketle Yazılı Kültürün Sözlü Kültüre Etkisi Konusunda Tesbitler | Milletlerarası Ahmed Yesevi Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.25 – 33 |
1876 | Eruzun | Cengiz | 1997 | Ahşabın Kimlik Bulduğu Doğu Karadeniz Mimarisi | V.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi – Maddi Kültür Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.175-183 |
241 | Çobanoğlu | Özkul | 2001 | Aile Ve Göçmen Folkloru Bağlamında Türk Halk Kültüründe Göç Hikâyeleri | Kayseri Ve Yöresi Kültür Sanat Ve Edebiyat Bilgi Şöleni – Bildiriler 1. Cilt Erciyes Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü Yayınları Kayseri | Ss.245-251 |
287 | Elçin | Şükrü | 1997 | Akçaabat Köy Orta Oyunları | Halk Edebiyatı Araştırmaları Akçağ | Ss.484-487 |
923 | Yüksel | Hasan Avni | 1998 | Akdağmadeni Çocuk Oyunları – Âşık Oyunu | Türk Halk Kültüründen Derlemeler 1996 | Ss.226-234 |
2239 | Tekin | Mehmet | 1993 | Akdeniz Bölgesi İllerinde Yiyecek Türleri Ve Başlıca Yemeklerin Kıyaslamalı Tablosu | Hatay Mutfağı Sempozyumu Bildirileri Kültür Ofset Basımevi Hatay | Ss.91-110 |
2883 | Çobanoğlu | Özkul | 2000 | Akdeniz Konsepti Bağlamında Kıbrıs Türk Halk Kültürünün Temel Özellik Belirleyici Dinamikleri Üzerine Tespitler | Üçüncü Uluslararası Kıbrıs Araştırmaları Doğu Akdeniz Üniversitesi Basımevi Gazimağusa | Ss.101-113 |
864 | Uğur | Ahmet | 1987 | Akkışla (Bünyan – Kayseri) Ve Çevresinde Ağıt Yakma Ve Örnekleri | I. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Yunus Emre Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Yayınları Eskişehir | Ss.359-365 |
2397 | Çınar | Havva | 2003 | Akova’da Altı Aylık Çocuklara Kına Yakma | Meslekler Törenler Kıbrıs Türk Kültürü Çalışmaları Iı Doğu Akdeniz Üniversitesi Yayınları Gazimağusa | Ss.41-43 |
2412 | Elçin | Şükrü | 1997 | Al-Karı | Halk Edebiyatı Araştırmaları Akçağ | Ss.516-518 |
2822 | Bali | Muhan | 1987 | Alan Araştırması Konusu Olarak Deliler Ve Onların Türk Folklor Ve Halk Edebiaytı İçindeki Yeri | Iı. Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Yunus Emre Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Yayınları Eskişehir | Ss.41-47 |
2202 | Şener | Hasan | 1991 | Alanya’da Geleneksel Konutlar Ve Yeni Konut Uyglamaları | Türk Halk Mimarisi Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma Dairesi Yayınları Ankara | Ss.185-201 |
1191 | Seyirci | Musa | 1987 | Alanyalı Âşık Ahmet Sıtkı Çan | Iı. Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Yunus Emre Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Yayınları Eskişehir | Ss.341-347 |
1496 | Özen | Kutlu | 2002 | Alevî – Bektaşi Tekke Edebiyatı’nda Mürrüvvetnâmeler | Uluslararası Türk Dünyası Halk Edebiyatı Kurultayı Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.575 – 595 |
1456 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2000 | Alevî Bektaşi Düşüncesi Hakkında Genel Bilgiler | I.Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu Bildirileri Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Ankara | Ss.47-56 |
2421 | Erdoğan | Kutluay | 2004 | Alevi Ocakları Ve Oluşan Kültler | Uluslararası Türk Dünyası İnanç Merkezleri Kongresi Bildirileri Tüksev Yayınları Ankara | Ss.489-503 |
1579 | Yıldırım | Ali | 2000 | Alevî Öğretisinin Kaynağı Olarak Bektaşi Fıkraları | I.Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu Bildirileri Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Ankara | Ss.268-286 |
1278 | Bal | Hüseyin | 20002 | Alevî-Bektaşi Topluluklarında Dedelik Kurumu (Isparta Örneği) | I. Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu Bildirileri Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Ankara | Ss.97-122 |
1560 | Tuğcu | Hüseyin | 1999 | Alevî-Bektaşî Türk Kültüründe Ölüm Ve Mezar Kavramları | Geçmişten Günümüze Mezarlık Kültürü Ve İnsan Hayatına Etkileri Sempozyumu Bildirileri Mezarlıklar Vakfı Yayınları İstanbul | Ss.231-239 |
1459 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Bektaşilik Gerçeği Ve Bu Gerçeğin Açıklanmasına Yönelik Bazı Tezler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.334-347 |
1460 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Problemi Ve Türkiye | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.303-312 |
İlk kayıt Önceki Sonraki Son kayıt