|
|
>>Halkbilimi Araştırmaları Kaynakçası Veritabanı Liste Görünümü
>>Kayıtlar Ad alanına göre listelenmiştir.
Toplam kayıt: 3229
İlk kayıt | Önceki | Sonraki | Son kayıt |
No | Soyad | Ad | Yıl | Makale Adı | Yayın Adı | Sayfa |
2804 | Asrar | Ahmet | 2001 | İki Halk Kahramanı: M. Kemal Atatürk Ve M. Ali Cinnah | I.Uluslararası Atatürk Ve Türk Halk Kültürü Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.11-21 |
2919 | Erdoğan | Ahmet | 1988 | Halk Eğitimi Ve Çıraklık Eğitim Merkezlerinde Kültür Çalışmaları | I. Mersin Milli Kültür Ve Eğitim Sempozyumu Bildirileri Mersin Halk Eğitim Merkezi Ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü Yayınları Ankara | Ss.11-15 |
2975 | Kabaklı | Ahmet | 1985 | Divan Ve Halk Edebiyatında Mecaz Ve Tema’ların Kıyaslanması | Türk Halk Edebiyatı Ve Folklorunda Yeni Görüşler Iı Konya Kültür Ve Turizm Derneği Yayını Byy | Ss.1 – 8 |
3097 | Özdemir | Ahmet | 1998 | Türk Dünyası Edebiyatında Yaşayan Folklor Edebiyatımız | Iı. Türk Dünyası Yazarlar Kurultayı Bildiriler İlesam Yayınları Ankara | Ss.323-328 |
3120 | Pirverdioğlu | Ahmet | 2002 | Azerbaycan’da Hatai Çalışmaları Ve Bunların Bazı Özellikleri | Uluslararası Türk Dünyası İnanç Önderleri Kongresi Bildirileri Tüksev Yayınları Ankara | Ss.755-771 |
1355 | Ercilasun | Ahmet B. | 1993 | Ahmed Yesevi’nin Şirlerinde Âhenk Unsurları | Türk Kültürü Araştırmaları Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları Ankara | Ss.105-110 |
868 | Uysal | Ahmet E. | 1975 | Behlül Dâna Fıkralarının Türk Halk Edebiyatındaki Yeri | Türk Folkloru Araştırmaları Yıllığı Belleten 1974 | Ss.177-189 |
2282 | Uysal | Ahmet E. | 1983 | Folklor Açık – Hava Müzelerinin Kurulmasında Gözönünde Bulundurulması Gereken Bazı İlkeler | Folklor Açık – Hava Müzelerinin Türkiye’de Kurulma İmkanları Sempozyumu Bildirileri Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.21 – 27 |
2283 | Uysal | Ahmet E. | 1985 | Büyük Britanya Açık Hava Folklor Müzelerine Kısa Bir Bakış | Türk Halk Edebiyatı Ve Folklorunda Yeni Görüşler I 1985 Konya Kültür Ve Turizm Derneği Yayınları Ankara | Ss.287 – 293 |
2284 | Uysal | Ahmet E. | 1993 | Hellim Peyniri | Türk Mutfak Kültürü Üzerine Araştırmalar Türk Halk Kültürü Araştırma Ve Tanıtma Vakfı Yayınları Ankara | Ss.71-73 |
2599 | Uysal | Ahmet E. | 1987 | Erdek’te Seyitgazi Tepesi (Dilek Tepesi) Üzerinde Bazı Gözlemler | Iıı. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri Iv. Cilt Gelenek Görenek Ve İnançlar Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.323-425 |
869 | Uysal | Ahmet Edip | 1983 | İngilizlerin Robin Hood Destanı İle Köroğlu Destanı Arasında Bazı Benzerlikler | Köroğlu Semineri Bildirileri Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.91 – 103 |
3197 | Uysal | Ahmet Edip | 1984 | Açıkhava Müzelerinin Kurulması Ve İşletilmesi Hakkında (Icom)’Ca Tespit Edilen İlkeler | Türk Folkloru Araştırmaları 1984 Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.177-193 |
3198 | Uysal | Ahmet Edip | 1992 | Türk Folkloru İçin Önemli Bir Kaynak: Frededick William Hasluck’un Christianity And Islam Under The Sultans Başlıklı Eseri | Iv.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri I. Cilt Genel Konular Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma Ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları Ankara | Ss.109-119 |
2766 | Açıkgözoğlu | Ahmet Sacid | 1999 | Hattat Sami Efendi’nin Mezar Taşı Kitâbeleri | Geçmişten Günümüze Mezarlık Kültürü Ve İnsan Hayatına Etkileri Sempozyumu Bildirileri Mezarlıklar Vakfı Yayınları İstanbul | Ss.128-140 |
2794 | Arıtan | Ahmet Saim | 1993 | Anadolu Selçuklu Cild San’atı’nın Özellikleri | I-Iı. Milli Selçuklu Kültür Ve Medeniyeti Semineri Bildirileri Selçuk Üniversitesi Yayınları Konya | Ss.181-199 |
795 | Şentürk | Ahmet Tufan | 1997 | Nasreddin Hocamız Ve Biz | Uluslararası Yunus Emre Nasreddin Hoca Karamanoğlu Mehmet Bey Ve Türk Dili Semineri Bildirileri Konya Turizm Derneği Yayınları Konya | Ss.169 – 173 |
1195 | Şentürk | Ahmet Tufan | 1987 | Türk Halk Edebiyatında Sevgi Ve Aşk | I. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Yunus Emre Kültür Sanat Ve Turizm Vakfı Yayınları Eskişehir | Ss.307-313 |
1815 | Demirbağ | Ahmet Turan | 1991 | Türk Halk Oyunları Eğitim Ve Öğretimde Sınırlı Sahne Çalışmalarının Getirdiği Olumsuzluklar | Türk Halk Oyunlarının Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Halk Kültürünü Araştırma Dairesi Yayınları Ankara | Ss.89 – 95 |
629 | Ocak | Ahmet Yaşar | 1986 | Tarih Ve Efsane’nin Bir Kavşak Noktası: Türk Folklorunda ‘Kesikbaş’ | Iıı. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri I. Cilt Genel Konular Kültür Ve Turizm Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.203-213 |
1454 | Ocak | Ahmet Yaşar | 1992 | Anadolu Türk Halk Sûfîliğinde Ahmed-İ Yesevî Geleneğinin Teşekkülü | Milletlerarası Ahmed Yesevi Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.75 – 85 |
1455 | Ocak | Ahmet Yaşar | 1992 | Türk Folklorunda Rum Abdalları | Iv. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri Iı. Cilt Halk Edebiyatı Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma Ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Yayınları Ankara | Ss.271-277 |
1456 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2000 | Alevî Bektaşi Düşüncesi Hakkında Genel Bilgiler | I.Uluslararası Hacı Bektaş Veli Sempozyumu Bildirileri Hacı Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Ankara | Ss.47-56 |
1457 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | 13.-14. Yüzyıllar Anadolu’sunun İki Büyük Cezbeci Ve Estetikçi Şair Sufisi:Celaleddin-İ Rumi Ve Yunus Emre | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.122-137 |
1458 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Ahmed-İ Yesevi Ve Türk Halk Müslümanlığı | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.74-88 |
1459 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Bektaşilik Gerçeği Ve Bu Gerçeğin Açıklanmasına Yönelik Bazı Tezler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.334-347 |
1460 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Problemi Ve Türkiye | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.303-312 |
1461 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Ve Bektaşiliğin Tarihsel Sosyal Tabanı Ve Teolojisi Arasındaki İlişki Problemine Dair | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.236 |
1462 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Alevilik Ve Bektaşilik Hakkındaki Son Yayınlar Üzerine Genel Bir Bakış Ve Bazı Gerçekler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.203-236 |
1463 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Anadolu Halk Sufiliğinde Ahmed-İ Yesevi Ve Yesevilik Problemi | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.51-64 |
1464 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Anadolu Heterodoks Türk Sufiliğinin Temel Taşı: Hacı Bektaş-I Veli El-Horasanı | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.160-181 |
1465 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Anadolu Sufiliğinde Ahmed-İ Yesevi Ve Yesevilik’in Yerin Dair | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.64-74 |
1466 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Bir 13. Yüzyıl Mutasavvıfı Ve Sufisi Olarak Mevlana Celaleddin-İ Rumi | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.137-148 |
1467 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Çevreden Merkeze Yahut Gayrimeşruluktan Meşrutiyete: Cumhuriyet Döneminde Alevilik | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.312-334 |
1468 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Mevlana Dönemi Anadolu’sunda Tasavvuf Akımları Ve Mevlana | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.88-98 |
1469 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türk Kültüründe Ahmed-İ Yesevi: Hayatı Şahsiyeti Mesajı Ve Etkileri | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.31-51 |
1470 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye Tarihinde Merkezi İktidar Ve Mevleviler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.148-160 |
1471 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye’de Ahiliğin Sosyo-Kültürel Problemleri Üzerine Bir Yaklaşım Denemesi Ve Bazı Düşünceler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.290-303 |
1472 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye’de Ahilik Araştırmalarına Eleştirel Bir Bakış | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.181-203 |
1473 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye’de Anadolu Selçukluları Din Ve Tasavvuf Tarihi Araştırmacılığı Hakkında Bazı Düşünceler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.7-23 |
1474 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye’de Kültürel – İdeolojik Eğilimler Ve Bir 13.-14. Yüzyıl Halk Sufisi Olarak Yunus Emre’nin Kimliği | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.109-122 |
1475 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Türkiye’de Yunus Emre Araştırmaları Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ve Yunus Emre Problemi | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.98-109 |
3076 | Ocak | Ahmet Yaşar | 2004 | Tarihi Araştırmacılığı Hakkında Bazı Düşünceler | Türk Sufiliğine Bakışlar İletişim Yaylınları İstanbul | Ss.23-31 |
1168 | Özdemir | Ahmet Z. | 1997 | Tarihi Gerçekler İçinde Dadaloğlu | V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi – Halk Edebiyatı Seksiyon Bildirileri Iı Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.209-221 |
2713 | Özdemir | Ahmet Z. | 2001 | Avşar Düğünlerinde Bayrak Soruları | I. Uluslararası Atatürk Ve Türk Halk Kültürü Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.201-211 |
844 | Turan | Ahsen | 1997 | Dede Korkutile Oğuznamedeki Ortak Formüller | V.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi – Halk Edebiyatı Seksiyon Bildirileri Iı Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.299-309 |
845 | Turan | Ahsen | 1997 | Nasreddin Hoca Ve Timur | Nasreddin Hoca Sempozyumu Bildirileri T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss. 44 – 48 |
1208 | Turan | Ahsen Fatma | 2000 | Âşık Şenlik’in Şiirlerinde Allah Sevgisi Ve Buna Bağlı Tezahürler | Âşık Şenlik Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.257 – 269 |
1599 | Adeviye | Akdoğan | 1995 | Bilecik Pazaryeri Kınık Köyü’nde Toprak İşleri | Türk Halk Kültüründen Derlemeler 1993 Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.5-11 |
2444 | Gürsoy | Akile | 1976 | Muradoba Köyündeki Dinsel İnançlar Üzerine Bir Çalışma | I.Uluslararası Türk Folkor Kongresi Bildirileri Iv. Cilt Gelenek Görenek Ve İnançlar Kültür Bakanlığı Mifad Yayınları Ankara | Ss.123-133 |
İlk kayıt Önceki Sonraki Son kayıt