![]() |
|
>>Halkbilimi Araştırmaları Kaynakçası Veritabanı Liste Görünümü
>>Kayıtlar Yıl alanına göre listelenmiştir.
Toplam kayıt: 3229
İlk kayıt | Önceki | Sonraki | Son kayıt |
No | Soyad | Ad | Yıl | Makale Adı | Yayın Adı | Sayfa |
789 | Şahin | Kamil | 1996 | Nasreddin Hoca’nın Bilimsel Yönü | V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Nasreddin Hoca Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.225-230 |
799 | Şimşek | Esma | 1996 | Nasreddin Hoca Fıkraları İle Masallarının Birbirine Tesiri | Nasreddin Hoca’ya Armağan Oğlak Yayınları İstanbul | Ss.311-323 |
800 | Şimşek | Esma | 1996 | Yukarı Çukurova Masallarının Yapı Özellikleri | Iıı.Milletlerarası Türk Halk Edebiyatı Ve Folkloru Kongresi Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.65-73 |
813 | Tandoğan | Sabri | 1996 | Nasreddin Hoca Ve Tasavvuf! | V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Nasreddin Hoca Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.230-239 |
819 | Taner | Nuri | 1996 | Nasreddin Hoca Ve Fıkraları Çevresinde Oluşan Dinamik Halk Kültürü Dalgası | Nasreddin Hoca’ya Armağan Oğlak Yayınları İstanbul | Ss.323-327 |
825 | Tasnadi | Edit | 1996 | Macaristan’daki Nasreddin Hoca | V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Nasreddin Hoca Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.239-251 |
835 | Tufan | Muzafer | 1996 | Balkanların Ortak Dili Nasreddin Hoca | V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Nasreddin Hoca Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.251-263 |
855 | Türkmen | Fikret | 1996 | Mizahta Üstünlük Teorisi Ve Nasreddin Hoca Fıkraları | V.Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Nasreddin Hoca Seksiyon Bildirileri Kültür Bakanlığı Hagem Yayınları Ankara | Ss.263-287 |
908 | Yıldız | Naciye | 1996 | Manas Destanı’nda Aile İçi İlişkiler Ve Bunların Dede Korkut Hikâyeleri İle Mukayesesi | 1995 Dünya ‘Hoşgörü –Manas – Abay Yılı’ Vıı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Ve I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı Bildirileri Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.151-158 |
909 | Yıldız | Naciye | 1996 | Manas Destanı’nda İslâmiyet | Prof. Dr. Umay Günay Armağanı Feryal Matbaacılık Ankara | Ss.151-166 |
910 | Yıldız | Naciye | 1996 | Manas Destanında Hoşgörü | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.249-256 |
916 | Yusufoğlu | Hicran | 1996 | Kunas’ta Türk Masal Dünyası Halkı | Iıı. Milletlerarası Türk Halk Edebiyatı Ve Folkloru Kongresi Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.73-79 |
942 | Artun | Erman | 1996 | Ozan’dan Âşığa Halk Şiiri Geleneğinin Kültür Kaynakları | 1995 Dünya ‘Hoşgörü –Manas – Abay Yılı’ Vıı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Ve I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı Bildirileri Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.20-27 |
961 | Atılgan | Halil | 1996 | Bağlamam Var Üç Telli Türküsü Üzerine | Milli Kültür Araştırmaları 50. Kültür Ve Sanat Yılında Dr. Mehmet Önder’e Armağan Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.351-363 |
967 | Bali | Muhan | 1996 | Halk Şiiri Araştırmalarına Teorik Bir Yaklaşım Denemesi | Türk Halk Biliminde Ve Edebiyatında Görüşler Antoloji Kültür Ajans Yayınları Ankara | Ss.73-77 |
986 | Boyraz | Şeref | 1996 | Karacaoğlan’da Hayvan Ve Bitki Adlarının Fonksiyonları | Türklük Bilimi Araştırmaları 2. Sayı | Ss.225-250 |
1002 | Çınar | Ali Abbas | 1996 | Âşıklık Geleneği | Türk Dünyası Halk Kültürü Üzerine Araştırma Ve İncelemeler Muğla Üniversitesi Matbaası Muğla | Ss.97-145 |
1014 | Dizdaroğlu | Hikmet | 1996 | Halk Şairi – Saz Şairi | Türk Halk Biliminde Ve Edebiyatında Görüşler Antoloji Kültür Ajans Yayınları Ankara | Ss.88-100 |
1044 | Fedai | Harid | 1996 | Konyalı Âşık Şem’î’nin Bilinmeyen Bir Destanı – Elif Nâme | 1995 Dünya ‘Hoşgörü –Manas – Abay Yılı’ Vıı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Ve I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı Bildirileri Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.59-66 |
1080 | Karataş | Aynur | 1996 | Âşık Şenlik Âşık Tarzı Şiir Geleneği Ve Rüya Motifi | Prof. Dr. Umay Günay Armağanı Feryal Matbaacılık Ankara | Ss.235-247 |
1134 | Makal | Tahir Kutsi | 1996 | Âşık Hasan Dede’nin Kişiliği Ve Sanatı | 1995 Dünya ‘Hoşgörü –Manas – Abay Yılı’ Vıı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Ve I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı Bildirileri Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.113-120 |
1177 | Parlatır | İsmail | 1996 | Âşık Veysel Dert Açar | Milli Kültür Araştırmaları 50. Kültür Ve Sanat Yılında Dr. Mehmet Önder’e Armağan Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.127-136 |
1207 | Turan | Şükriye | 1996 | Tarsuslu Âşık Kerim | Milli Kültür Araştırmaları 50. Kültür Ve Sanat Yılında Dr. Mehmet Önder’e Armağan Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.3460-351 |
1223 | Yardımcı | Mehmet | 1996 | Âşıkların Dilinde Ve Telinde Gönül Kavramı | Vı.Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.239 – 249 |
1280 | Bali | Muhan | 1996 | Yunus Emre Divanından Bir Güzelleme | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.23 – 29 |
1300 | Birdoğan | Nejat | 1996 | Anadolu Alevîliğinin Bugününe Alihiğin Etkileri | I.Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.15 – 23 |
1303 | Bolel | M.Aziz | 1996 | Büyük Türk Halk Şairi Mutasavvıf Ve Feylesofu: Yunus Emre’nin Şiirlerindeki Anlam Zenginliği | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.29-41 |
1321 | Çağatay | Nejet | 1996 | Ahiliğin Ortaçağ Anadolu Toplumuna Etkileri | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.33 – 43 |
1332 | Demirbaş | Asaf | 1996 | Yunus Emre Ve Gönül | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.77 – 81 |
1333 | Demirci | Mehmet | 1996 | Ahilikteki Fütüvvet Ahlâkı | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.44 – 47 |
1338 | Duran | Bünyamin | 1996 | Weberyen Yaklaşımla Ahilik Kurumunun Değerlendirilmesi | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.49 – 61 |
1340 | Ekinci | Yusuf | 1996 | Eğitimdeki Eğilimler Ve Ahilik | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.63 – 65 |
1356 | Erol | Erdoğan | 1996 | Konya Mevlâna Türbesi Ve Dergâhında Dilek Yerleri | Milli Kültür Araştırmaları 50. Kültür Ve Sanat Yılında Dr. Mehmet Önder’e Armağan Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.280-290 |
1360 | Ertürk | Doğan Hilmi | 1996 | Yunus Emre’nin Türk Milli Kültürüne Hizmeti | Vı.Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.91 – 95 |
1365 | Frederick | De Long | 1996 | Bulgaristan’daki Alevî Gruplar İle Anadolu Tahtacıları Arasındaki İlişki | I.Akdeniz Yöresi Türk Toplulukları Sosyo-Kültürel Yapısı (Yörükler) Sempozyumu Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.147-153 |
1368 | Göde | Kemal | 1996 | Eratlıların Devri (1327 – 1381) ’Nde Anadolu’da Ahilik | I.Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.67 – 70 |
1405 | İvgin | Hayrettin | 1996 | Ahilerde Ahlâki Değerler Ve Bunların Ticarette Uygulanması | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.71 – 75 |
1412 | Karagüllü | Mustafa | 1996 | Ahilik Kültürü Haftası Kutlamalarının Dünü Bugünü Yarını | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.77 – 85 |
1414 | Karayeva | Kurban Cemal | 1996 | Türkmenistan’da Tarihi Kültür Mirası Ve Bugünkü Durum | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.87 – 90 |
1442 | Munteaunu | Luminita | 1996 | Ahîlik – Ortaçağda Sosyal Düzen Ve Dünya Temsili | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.91 – 95 |
1444 | Naskali | Emine Gürsoy | 1996 | Doğu Türkistan’da Ahilik (Yeni Uygurca Belgeler) | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.97 – 100 |
1445 | Nasraddınoğlu | İrfan Ünver | 1996 | Hoca Ahmed Yesevi’den Atatürk’e Türk Hoşgörüsü | Milli Kültür Araştırmaları 50. Kültür Ve Sanat Yılında Dr.Mehmet Önder’e Armağan Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.205-208 |
1453 | Ocak | Ahmet | 1996 | Moğol Tahribatı Karşısında Ahilik Kültürü | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.123-128 |
1477 | Oğuz | M. Öcal | 1996 | Manzum Hacı Bektaş Velâyetnâmesinin Yeni Bir Nüshası | Prof. Dr. Umay Günay Armağanı Feryal Matbaacılık Ankara | Ss.88-92 |
1480 | Oğuz | Orhan | 1996 | Yunus Emre | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.143 – 149 |
1489 | Önder | Mehmet | 1996 | Mevlâna Yunus Ve Hoşgörü | 1995 Dünya ‘Hoşgörü –Manas– Abay Yılı’ Vıı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Ve I. Uluslararası Türk Dünyası Kültür Kurultayı Bildirileri Yesevi Yayıncılık İstanbul | Ss.135-138 |
1502 | Poyraz | Orhan | 1996 | Ahilik Örgütleri | I. Uluslararası Ahilik Kültürü Sempozyum Bildirileri Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara | Ss.139 – 144 |
1504 | Receboğlu | Altay Sunay | 1996 | Prizren’de Yunus’a Saygı | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.167 – 171 |
1512 | Sarar | İsmail Ali | 1996 | Sarı Saltuk’la Yunus Emre’nin Mâna Penceresi | Vı.Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.185 – 193 |
1521 | Şahin | Kâmil | 1996 | Yunus Emre’nin Şiirlerinde Dini Motifler | Vı. Uluslararası Türk Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri Eskişehir Valiliği Yayınları Eskişehir | Ss.171 – 177 |
İlk kayıt Önceki Sonraki Son kayıt