11560
|
Fostering Learner Autonomy In EFL Classrooms
|
İngilizce'nin Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Sınıflarda Öğrenen Özerkliğini Arttırmak
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):277-284
|
BALÇIKANLI, Cem
|
1156
|
Bellek Yönetimi ve Edebiyat: Türk Ulusal Kimliğinin İnşası ve Tarihi Romanlar
|
Memory Management and Literature: "The Construction of Turkish National Identity and Historical Novels"
|
Kültür ve İletişim, 2007,10(2):63-90
|
BAŞARAN, Gökçen
|
11559
|
Harf İnkılâbı'nın Isparta'da Uygulanması
|
Application of Letter Transition of 1928 in Isparta
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(18):95-105
|
BABACAN, Hasan
|
11557
|
Türkiye Türkçesinde +A ve -A ekli zarflar üzerine
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,17(2):329-344
|
ÖZEZEN, Muna Yüceol
|
|
11556
|
Error Correction: An Indication of Consciousness Raising
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(2):120-137
|
NAEINI, Jila
|
Islamic Azad Univercity, Iran
|
11555
|
Televizyon dizilerinin kadına yönelik şiddet temsillerinde ataerkil rejimin ideolojisi
|
Ideology of patriarchal regime in the representations of violence against women of the television serials
|
Kültür ve İletişim, 2009,12(2):79-132
|
ÇAM, Şerife
|
11551
|
The Importance of Cultural Knowledge in Translation: A Partial Replication of Olk (2003)
|
Çeviride Kültürel Bilginin Önemi: Olk (2003)'ün Kismi Kopyası
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(17):131-144
|
ELYILDIRIM, Selma
|
11550
|
A study on Turkish engineering students' beliefs about language learning
|
Türk mühendislik öğrencilerinin dil öğrenme inançları üzerine bir çalışma
|
Civilacademy, 2009,7(1):27-46
|
KAHRAMAN, Ayhan
|
1155
|
Milli Mücadele ve Atatürk Dönemi Kaynaklarının Toplu Değerlendirmesi
|
A Review of the Sources of the National Struggle and the Era of Atatürk
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2007,24(2):1-21
|
ACUN, Fatma
|
11547
|
Terim Sorunu ve Eğitim Öğretimde Terimlerin Yeri ve Önemi
|
The Problem of Term and Term its Place and Importance in Education
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):267-276
|
PİLAV, Salim
|
11545
|
Performans göreviyle ilgili sunum çalışmalarının konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine katkısı
|
Dil Dergisi, 2008,(142):7-17
|
GÖÇER, Ali
|
|
11544
|
Winds of Change in the English Language- Air of Peril for Native Speakers?
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(1):92-119
|
PARADOWSKI, Michal B.
|
Inst. of Applied Linguistics, Univercity of Warsaw, Poland
|
11541
|
Entscheidungsründe der studentinnen zur translationsabteilung Deutschund und Englisch an der Universitaet Trakya
|
Trakya Üniversitesi Almanca ve İngilizce mütercim ve tercümanlık bölümlerini öğrencilerin tercih sebepleri
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,11(1):133-150
|
YÜCEL, Mukadder Seyhan
|
1154
|
Av ve avcılığa dair XV. yüzyılda yazılmış bir risale: Kitab-ı Sayd- name
|
A risala written about hunt and hunting in 15 th century: Kitab-ı Sayd-name
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2007,(24):47-63
|
COŞKUNER, Fahrettin; OKUMUŞ, Sait
|
11535
|
İlk ve Ortaöğretim Kurumlarında Velinin Okul Yönetimine Katılımı
|
The Participation of Parents in Primary and Secondary School Management
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008,9(1):23-30
|
KARTAL, Sadık
|
11534
|
Ortaöğretimde Daha Etkili Bir Biyoloji Öğretimi İçin Öğretmen ve Öğrenci Beklentileri
|
The Expectations of Biology Teachers and Students for a More Efficient Biology Instruction in the Secondary Schools
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):145-162
|
YEŞİLYURT, Selami; GÜL, Şeyda
|
11533
|
Mobbing'in Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
|
A Research to Determine the Impact of Mobbing on Organizational Commitment
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(22):37-60
|
ÖZLER ERGUN, Derya; ATALAY GİDERLER, Ceren; ŞAHİN DİL, Meltem
|
11532
|
Winds of Change in the English Language- Air of Peril for Native Speakers?
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(1):92-119
|
PARADOWSKI, Michal B.
|
|
11531
|
Projektorientierte lehr-und lernverfahren in Turkischen landerspezifischen daf-lehrwerken
|
Project-based teaching and learning in local Turkish course books for German as a foreign language
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,11(2):87-103
|
MADEN SAKARYA, Sevinç
|
1153
|
İnci ENGİNÜN (2006) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat'tan Cumhuriyet'e (1839-1923), İstanbul: Dergah Yayınları, 943 sf., ISBN: 975-995-028-6.
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(43):211-220
|
ÇELİK YALÇIN, Dilek
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Ankara, Türkiye
|
11529
|
Ortaöğretimin genel liseler örneğinde spor bölümlerinde okutulan ders kitaplarının yeterlilik düzeylerinin araştırılması
|
Study of the efficiency levels of the tex boks taught at sports departments at high schools of secondary education
|
Milli Eğitim, 2009,(184):203-217
|
ALBAYRAK, Ahmet Yılmaz
|
11528
|
Eine untersuchung über die ursachen der defizite hinsichtlich der interaktiven sprachkompetenz der angehenden daf-lehrer an der universitaet Trakya
|
Trakya Üniversitesi ALmanca öğretmen adaylarının karşılıklı konuşma yetisinin neden yeterli düzeyde gelişmediğine ilişkin bir araştırma
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,11(1):105-132
|
MADEN, Sevinç; COŞKUN, Akkız; KANCA, Derya
|
11526
|
Geleneksel Türk gölge oyununda ana tipler ve dil yergisi
|
Main types and satire in language in the traditional Turkish shadow puppet play
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(51):13-32
|
COŞAR, Mevhibe Asiye; USTA, Çiğdem
|
11523
|
Güven, N. ve Bal, S. (2004). Dil Gelişim. Epsilon Yayınları. İstanbul.
|
İlköğretim-Online, 2008,7(3):2-6
|
KARAMUSTAFAOĞLU, Orhan
|
Amasya Üniversitesi, Amasya Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye
|
11522
|
Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi
|
The Effect of Cıognitive Readiness on the Academic Success of the Students Taking Foreign Language Courses at Faculties of Education
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008,9(1):13-22
|
ÜNAL, Menderes; ÖZDEMİR, M. Çağatay
|
11520
|
Error-Analysis Based Second Language Teaching Strategies
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,(20):597-601
|
ŞANAL, Fahrettin
|
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Konya, Türkiye
|
1152
|
Fizik Bölümü Öğrencilerinin Laboratuarlara Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi ve Karşılaştıkları Sorunların Tespit Edilmesi Üzerine Bir Çalışma
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006,1(31):102-110
|
DİLBER, Refik; SÖNMEZ, Erdal; DOĞAN, Salih; SEZEK, Fatih
|
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum, Türkiye; Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum, Türkiye; Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakü
|
11519
|
Ortaöğretimde Daha Etkili Bir Biyoloji Öğretimi İçin Öğretmen ve Öğrenci Beklentileri
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):145-162
|
YEŞİLYURT, Selami; GÜL, Şeyda
|
|
11518
|
From simple to complex configuration : Sustainability of gestalt principles of visual perception within the complexity paradigm
|
Basitten karmaşığa : Gestalt algı kuramı ilkelerinin karmaşıklık paradigması içinde sürdürülebilirliği
|
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2009,26(2):309-323
|
MENNAN, Zeynep
|
11513
|
Views of English language teachers on the affective domain of language teaching in Turkey
|
Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminin duyuşsal alanı üzerine görüşleri
|
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,9(1):263-280
|
AYDIN, Belgin; BAYRAM, Fatih; CANIDAR, Betül; ÇETİN, Gülhan; ERGÜNAY, Onur; ÖZDEM, Zeynep; TUNÇ, Bilgin
|
11510
|
İlköğretim birinci kademede yabancı dil öğretimi ve sınıf öğretmenleri
|
The teaching of modern foreign languages in primary schools and generalist class teachers
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009,42(1):377-401
|
ŞEVİK, Mustafa
|
1151
|
Yaşar Kemal'in Romanlarında Saz Şairleri
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,9(9):203-211
|
ÜSTÜNOVA, Mustafa
|
|
11508
|
Data-Based Change for Departmental Effectiveness in the English Preparatory Unit: A Longitudinal Case Study
|
İngilizce Hazırlık Biriminde Veri-Temelli Değişim ve Bölüm Etkililiği İçin Boylamsal Örnek Olay Araştırması
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(35):57-76
|
SUMMAK, M. Semih; SUMMAK GÖREN, A. Elçin; SİNCAR, Mehmet
|
11507
|
Error-Analysis Based Second Language Teaching Strategies
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,(20):597-601
|
ŞANAL, Fahrettin
|
|
11503
|
L'exploitation des films français dans l'enseignement des competences orales en fle
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,3(37):121-127
|
KARADAĞ, Canan
|
Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Bölümü, Eskişehir, Türkiye
|
11501
|
Evaluation of English language teaching syllabuses introduced in the first year of secondary schools in Northern Cyprus
|
Kuzey Kıbrıs orta okulları birinci sınıflarında uygulanan İngilizce öğretimi izlencelerinin değerlendirilmesi
|
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,13(1):69-76
|
EFE, Hüseyin
|
1150
|
Alımlama ve Okur Tepkisi Bağlamında Nazlı Eray'ın "Monte Kristo" Adlı Öyküsünün İncelenmesi
|
A Preliminary Study on Nazlı Eray's "Monte Kristo" in Terms of Reception and Reader-Response Theory
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,6(10):61-74
|
ÜLSEVER, R. Şeyda
|
115
|
Ravza-i Evliya'da iki şair: Kani' ve Va'di
|
Kani'i and Va'di: Two poets in Ravza-i Evliya
|
Milli Folklor, 2011,12(89):193-199
|
ATLANSOY, Kadir
|
11498
|
İktidar ve meşrulaştırma mücadelesinin odağı Orta Asya: Sovyetlerin dil ve eğitim politikaları
|
Central Asia as the focus of the struggle for power and legitimacy: The language and education policies of the Soviet goverment
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(50):65-96
|
KARABULUT, Ferhat
|
11497
|
İzgören, M. K. (1999). Oyunlarla Dil Öğretimi. Academyplus Yayınları. Ankara.
|
İlköğretim-Online, 2008,7(1):4-5
|
ÇETİNKAYA, Zeynep
|
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Çanakkale, Türkiye
|
11496
|
Yabancı dil olarak İngilizce yazma dersinde blogların kullanımı
|
Weblog use in EFL writing class
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2009,42(1):311-327
|
KOÇOĞLU, Zeynep
|
11495
|
A Study of Cultural Aspects of English Language with Turkish Learners of English
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(21):1-10
|
KAHRAMAN, Ayhan
|
|
1149
|
Ama'nın İşlevleri
|
The Functions of But
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,10(10):79-92
|
ÜSTÜNOVA, Kerime
|
11489
|
Olumsallık ve zorunluluk kavramları bağlamında felsefe tarihine iki yaklaşım: Richard Rorty ve G.W.F. Hegel
|
Two approaches to history in the context of contingency and necessity: Richard Rorty ve G.W.F. Hegel
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2009,(8):71-91
|
ANLI, Ömer Faik
|
11483
|
İzgören, M. K. (1999). Oyunlarla Dil Öğretimi. Academyplus Yayınları. Ankara.
|
İlköğretim-Online, 2008,7(1):4-5
|
ÇETİNKAYA, Zeynep
|
|
11481
|
Üstün ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Metafor Sistemin Uygulanması
|
The Aplication of Metaphor System to the Gifted and Talented Students' Foreign Language (English) Teaching
|
Milli Eğitim, 2009,(182):178-194
|
OCAK, Gürbüz; BEŞKARDEŞ GÜNAY, Sümeyra
|
1148
|
15. ve 16. Yüzyıllarda İran İpek Yolu'nda Kervanlar
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,11(11):141-157
|
ALKAN, Nilüfer
|
Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Bursa, Türkiye
|
11477
|
Varoluşçu düşünür Martin Buber'in diyalog felsefesi ve bu felsefi yaklaşımın eğitim açısından uzanımları
|
Martin Buber's philosophy of dialogue and its implications for education
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2009,(8):17-40
|
TÜZER, Abdüllatif
|
11474
|
Social Presence in Synchronous Text-Based Computer-Mediated Communication
|
Eş Zamanlı ve Metne Dayalı Bilgisayar Destekli İletişimde Sosyal Buradalık
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(34):1-16
|
AKAYOĞLU, Sedat ; ALTUN, Arif ; STEVENS, Vance
|
11472
|
Antik dünyanın önde gelen bilim ve kültür merkezi Aleksandreia ( İskenderiye ) Hellenistik Çağ'daki filoloji çalışmalarına genel bir bakış
|
Arkeoloji ve Sanat Dergisi, 2009,(132):49-72
|
OKUR EDİZ, Nilay
|
|