11470
|
Vygotsky'nin Düşünce ve Dil Gelişimi Üzerine Görüşleri: Piaget'e Eleştirel Bir Bakış
|
The Arguments of Vygotsky on Thought and Language: A Critical View to Piaget
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009,7(1):85-103
|
ERDENER, Eda
|
1147
|
İki Ülke İki Şair Yağmur ve Uçurum Pablo Neruda-Ataol Behramoğlu
|
Deux Pays Deux Poetes, la Pluie et la Falaise Pablo Neruda et Ataol Behramoğlu
|
Frankofoni, 2007,(19):469-481
|
SEVAL, Hale
|
11462
|
Ana Dili Eğitiminde Parçalarüstü Birimlerin Önemi ve Teknoloji Destekli Olarak Kavratılması
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(48):41-52
|
COŞKUN, M. Volkan
|
|
11460
|
Parrental Attitudes Towards English Education for Kindergarten Students in Turkey
|
Türkiye'deki Kreş Öğrencilerinin İngilizce Eğitim Almasına Ailelerin Tutumu
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(1):331-340
|
TAVİL, Z. Müge
|
1146
|
İlk Türkçe Oyunlardan Vakayi-i Acibe ve Havadis-i Garibe-i Keşfger Ahmet Üzerine Bir İnceleme
|
An Anaylsis on "Vakayi-i Acibe ve Havadis-i Garibe-i Keşfger Ahmed"
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(41):45-68
|
ALPASLAN GÖKALP, Gonca
|
11459
|
Le traitement de l'infinitif en Français et en Turc
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,3(36):17-25
|
YILMAZ, Kerime
|
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye
|
11457
|
La compétence de communication ecrite en fle a l'ere de l'internet writing skills in teaching ffl in the internet era
|
İnternet çağında Fransızca öğretiminde yazılı iletişim becerisi
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(37):149-158
|
TECELLİ TOPÇU, Nazmiye
|
11456
|
Müzik örneğinde dil, üstdil, yaratıcı üstdil
|
Language, metalanguage, Fictional language, creative metalanguage
|
Frankofoni, 2009,(21):139-145
|
GÜNEL, Burhan
|
11453
|
Development of a two-tier diagnostic test to determine students' understanding of concepts in genetics
|
Öğrencilerin genetik kavramları anlamaları belirlemeye yönelik iki aşamalı bir testin geliştirilmesi
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(36):227-244
|
KILIÇ, Didem; SAĞLAM, Necdet
|
11451
|
Necati DEMİR-Özkan AYDOĞDU, Giresun İli ve Yöresi Ağızları (Tarih-Dil İncelemesi- Metinler-Sözlük), Giresun Valiliği Yayınları, Giresun 2008, 702 s. ISBN: 978-605-378-026-7
|
Karadeniz Araştırmaları, 2009,6(21):153-155
|
GÖKDAĞ ATSIZ, Bilgehan
|
|
11448
|
Teachers' attitudes toward using activities while teaching English to young learners
|
Okulöncesi ve ilkokul birinci ve ikinci sınıf öğretmenlerinin İngiliz dili eğitiminde kullanılan aktivitelere ilişkin tutumları
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(37):174-187
|
ŞENSOY, Şeniz; ÖZAD EFE, Bahire
|
11447
|
A Critical Analysis of Task-Based Learning
|
Görev Temelli Öğretim Yöntemine Eleştirel Bir Bakış
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(1):313-320
|
BÜYÜKKARCI, Kağan
|
11445
|
"Avrupalı olmadan önce biz olmalıyız": Yeni öğretim programları ve ders kitapları ışığında Türkiye modernleşmesine dair bir okuma
|
"We should be ourselves before being a European": The new curriculum, new textbooks and Turkish modernity
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2009,9(4):1659-1690
|
ÇAYIR, Kenan
|
11443
|
Research and Trends in Computer-assisted Language Learning during 1990-2008: Results of a Citation Analysis
|
Bilgisayar Destekli Dil Öğrenme Çalışmalarında Araştırma ve Yönelimler: Bir Meta-Analizi Çalışmasının Sonuçları
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(34):133-150
|
UZUNBOYLU, Hüseyin; ÖZÇINAR, Zehra
|
11441
|
Orta Asya Cumhuriyetlerinde dil, ulusal kimlik ve demokrasi
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,11(1):261-273
|
MUSAOĞLU, Neziha
|
|
11440
|
Writing right: Enhancing student engagement and performance in an ecology course
|
Doğru yazma: Bir ekoloji kursunda öğrenci sorumluluğunu ve performansını arttırma
|
International Journal of Environmental and Science Education, 2009,4(4):365-380
|
MACLAREN, Ingrid A. M. ; WEBBER, Dale
|
1144
|
Liman Tepe Erken Tunç Çağı II Dönemi Obsidyen Alet Üretiminde Uzmanlaşma ve Organizasyon
|
Specialization and Organization in Obsidian Tool Production in the Early Bronze Age II, Liman Tepe
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2007,24(2):139-153
|
BOSTANCI KOLONKAYA, Neyir
|
11439
|
Frühe Kaunische Keramik-Karisch oder Lykisch?
|
Erken Kaunos Keramiği-Karialı mı Yoksa Lykialı mı?
|
Adalya, 2009,(12):11-27
|
BULBA, Mustafa
|
11432
|
İngilizce dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin erişisi, derse karşı tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
|
The effects of cooperative learning method on students' achievement, their attitude towards the lesson and the maintenance levels of their achieved knowledge in English lesson.
|
Milli Eğitim, 2009,(184):240-256
|
BAŞ, Gökhan
|
1143
|
Üniversite Öğrencilerinin Bir Güncel Tartışmalı Konu Bağlamında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi
|
Assessing University Students' Critical Thinking Skills in the Context of a Current Controversial Issue
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2007,13(52):511-546
|
DOĞANAY, Ahmet; TAŞ AKBULUT, Mükerrem; ERDEN, Şule
|
11429
|
An Analysis of the Impact of Reflective Teaching on the Beliefs of Teacher Trainees
|
Yansıtmalı Öğretimin Öğretmen Adaylarının İnançları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(152):182-191
|
CEPHE, Paşa Tevfik
|
11427
|
İsmet Özel'in "Bir Yusuf Masalı" adlı şiirinin saussure'cü bağlamında yapısal çözümlemesi
|
Structural analyse of the poem of İsmet Özel wich is called "Bir Yusuf Masalı"
|
Gazi Türkiyat, 2009,(5):585-609
|
BİRCAN, Ufuk
|
11426
|
Vormarz Tiyatrosu ve Epik Tiyatro bağlamında Alman tiyatro tarihinin gelişim süreci
|
Summary of the German dram history with reference to the Vormarz and Epic Theater
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,(22):43-53
|
BALCI, Umut
|
11422
|
Yazma Performansını Değerlendirmede Çözümleyici Puanlama Yönergesi Kullanımı -Değerlendirmeciler Arası Uyum Araştırması-
|
The Use of Analytic Rubric in the Assessment of Writing Performance -Inter-Rater Concordance Study-
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2009,9(1):85-125
|
BEYRELİ, Latif; ARI, Gökhan
|
11421
|
A profile of an effective teacher of english: A qualitative study from poland
|
Etkili bir İngilizce öğretmeninin profili: Polonya'dan nitel bir çalışma
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(36):306-315
|
WERBINSKA, Dorota
|
11420
|
İngilizce dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin erişisi, derse karşı tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
|
Milli Eğitim, 2009,(184):240-256
|
BAŞ, Gökhan
|
|
1142
|
Landestypische elemente und das frauenbild in Alev Tekinays erzählung "die heimkehr oder tante Helga und onkel Hans"
|
Country-specific features and female image in the story "the homecoming or aunt Helga and uncle Hans" by Alev Tekinay
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,20(2):387-398
|
ÖZMUT, Orhan
|
11419
|
Educational Exchanges and Erasmus Intensive Language Courses: A Case Study For Turkish Courses
|
Eğitim Amaçlı Değişim Programları ve Erasmus Yoğun Dil Kursları: Türkçe Kursları İçin Bir Örnek Olay
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(152):148-159
|
MİRİCİ, İsmail Hakkı; İLTER GENÇ, Binnur ; SAKA, Özlem; GLOVER, Philip
|
11418
|
Mobile Assisted Language Learning: English Pronunciation at Learners' Fingertips
|
Cep Telefonu Yardımıyla Dil Öğrenme: İngilizce Telaffuz Öğrenimi Parmaklarınızın Ucunda
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(34):97-114
|
SARAN, Murat; SEFEROĞLU, Gölge; ÇAĞILTAY, Kürşat
|
11416
|
Strahlenberg ve ilk Çuvaşça kelime listesi
|
Strahlenberg and his first Chuvash word list
|
Gazi Türkiyat, 2009,(5):503-517
|
DURMUŞ, Oğuzhan
|
11410
|
A comparison on school cultures of Turkey, Greece, North and South Cyprus
|
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2009,(6):23-50
|
ŞAHİN, Ali Ekber; SİLMAN, Fatoş; ÖZENLİ, İçim
|
Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye; Yakın Doğu Üniversitesi, KKTC; Yakın Doğu Üniversitesi, KKTC
|
1141
|
Abbasi döneminde iki muhalif şair ve şairlerinde ortak temalar
|
The common themes in the poems of two opponent poets in the Abbasid period
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2007,(24):21-36
|
POLAT, İbrahim Ethem
|
11409
|
Pragmatizm, Dil, Betimleyebilirlik ve Etik
|
Pragmatism, Language, Describability and Ethics
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2009,(7):11-36
|
CAMCI, Cihan
|
11408
|
A profile of an effective teacher of english: A qualitative study from poland
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(36):306-315
|
WERBINSKA, Dorota
|
|
11407
|
Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler
|
Suggestions Regarding the Process of Writing and Publishing Manuscripts in English for International Journals
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(151):117-131
|
POYRAZLI, Şenel; ŞAHİN, Ali
|
11406
|
Effectiveness of Various Oral Feedback Techniques in CALL Vocabulary Learning Materials
|
Bilgisayar Destekli Dil Öğretiminde Kelime Çalışmaları ve Sözel Geribildirim Kullanım Teknikleri
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(34):75-96
|
ÖZDENER, Nesrin; SATAR, H. Müge
|
11405
|
Language of others: EFL students perception of and attitude towards English
|
Başkalarının dili: Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizceyi algılayışları ve ingilizceye karşı tutumları
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):109-120
|
ÇETİNKAYA BEKTAŞ, Yeşim
|
11402
|
Değişen değerler ve küresel vatandaşlık eğitimi
|
Changing values and global citizenship education
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(3):895-904
|
KAN, Çiğdem
|
11401
|
Altınözü'nden Ermence fıkraları
|
Anecdotes of Ermence from Altınozu
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(12):70-89
|
ARI, Bülent
|
1140
|
Fahriyeler Işığında Osmanlı Şiirinde İdeal Şairin Portresi
|
A Portrait of the Ideal Poet as Reflected in Fahriye in Ottoman Poetry
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(43):107-116
|
DURMUŞ İSEN, Tuba Işınsu
|
11398
|
Türk Dil Kurumunun İmlâ/Yazım kılavuzlarındaki değişikliler üzerine bir inceleme
|
A study on the changes in orthography guides issued by Turkish language institution
|
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,13(1):117-130
|
SANCAK, Şenol; ALVER, Mehmet; DURUKAN, Erhan
|
11397
|
Der fremdsprachenunterricht in der Türkei auf dem weg zur Europäischen Mehrsprachigkeit
|
Avrupa Birliği çok dillilik sürecinde Türkiye'de yabancı dil öğretimi
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(37):11-23
|
ÇETİNTAŞ, Bengül
|
11396
|
Değer ve Anlam: Değerler Anlamlar mıdır?
|
Value and Meaning: Are Values Meanings?
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2009,(7):1-10
|
TEPE, Harun
|
11395
|
Uluslararası Dergiler İçin İngilizce Makale Yazma ve Yayımlama Sürecine İlişkin Temel Öneriler
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(151):117-131
|
POYRAZLI, Şenel; ŞAHİN, Ali
|
|
1139
|
Hacı HAfız Mehmed Bulak Agah ve Divanı
|
Haci Hafiz Mehmed Bulak Agah and his Divan
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,15(2):425-440
|
AKPINAR, Şerife
|
11389
|
Çocukları ile misafir isçi kadın resminin incelenmesi
|
An analysis of the painting "an immigrant worker with her children"
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,9(2):125-132
|
ALAGÖZ, Muhammed
|
11386
|
Learning and Teaching Languages Online: A Constructivist Approach
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2009,(1):60-74
|
CAN, Tuncer
|
İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
|
11385
|
İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması
|
The comparison of primary school students's reading-comprehension and writing skills
|
Milli Eğitim, 2009,(183):42-67
|
TEMİZKAN, Mehmet
|
11383
|
Değer ve Anlam: Değerler Anlamlar mıdır?
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2009,(7):1-10
|
TEPE, Harun
|
|
11380
|
16. yüzyıl divan edebiyatında çok yönlü bir isim: Mecdî Mehmed Efendi
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(24):1-9
|
ESKİMEN, Ayşe Derya
|
Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kütahya, Türkiye
|