11648
|
The use of songs in improving listening comprehension in english
|
İngilizce dinleme becerisinin geliştirilmesinde şarkı kullanımı
|
Dil Dergisi, 2008,(140):43-51
|
KAHRAMAN, Volkan
|
11641
|
Ön Örgütleyicilerin Okumaya Yönelik Tutum Üzerindeki Etkileri
|
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008,8(14):65-82
|
ÇAKICI, Dilek
|
|
1164
|
Yaşar Kemal'in Romanlarında Saz Şairleri
|
Minstrels in the Novels of Yaşar Kemal
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,9(9):203-211
|
ÜSTÜNOVA, Mustafa
|
11638
|
Milli Savunma ve Yabancı Dil
|
National Defense and Foreign Language
|
Güvenlik Stratejileri Dergisi, 2008,(8):99-126
|
IŞIK, Ali
|
11636
|
Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Mantıksal Düşünme Becerilerinin Cinsiyet ve Seçilen Alan Açısından İncelenmesi
|
An Analysis of High School Students' Problem Solving and Logical Thinking Abilities in Terms of Gender and Preferred Field
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):125-136
|
KORAY, Özlem; AZAR, Ali
|
11635
|
İkidillikte beyin ve zeka
|
Aspectual properties of psychological verbs in Turkish
|
Dil Dergisi, 2008,(140):32-42
|
BAKIRLI, C.Özge
|
11633
|
Çok Sesli Müzikte Harika Çocuk Kanununun Türk Müzik Kültürüne Etkisi: İdil Biret-Suna Kan Örneği
|
The Effect of the "Law of Wonderfull Kids" to the Turkish Music Culture Ex: İdil Biret-Suna Kan
|
Milli Eğitim, 2008,(177):8-27
|
TUNÇDEMİR, İlknur
|
11632
|
The Efective English Language Teacher from the Perspectives of Turkish Preparatory School Students
|
Hazırlık Okulu Öğrencilerinin Bakış Açısıyla Yeterli Bir İngiliz Dili Öğretmeni
|
Eğitim ve Bilim, 2008,33(150):42-51
|
ARIKAN, Arda; TAŞER, Duygu; SÜZER SARAÇ, H. Sezgi
|
11630
|
Employability Competences of Vocational Secandary School Students
|
Mesleki ve Teknik Lise Mezunlarının İstihdam Edilebilirlik Yeterlikleri
|
Eğitim Araştırmaları, 2008,(31):17-34
|
BURGAZ, Berrin
|
1163
|
+IA- Türetme Ekinin İşlevlerine Dair Bazı Gözlemler
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,8(8):77-84
|
ŞAHİN, Hatice
|
|
11629
|
Beylikler Dönemi Bir Mülk Suresi(Tebareke) Tefsiri Üzerinde Dil İncelemesi
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2008,(24):165-176
|
ÖLKER, Perihan
|
|
11623
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Yabancı Dil Eğitimine İlişkin Anne-Baba ve Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
|
A Study of Parents' and Teachers' Opinions on the Foreign Language Education at the Pre-School Education Institutions
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):13-30
|
AYTAR GÜNGÖR, Abide; ÖĞRETİR, Ayşe Dilek
|
11621
|
Anadolu Üniversitesi İlahiyat Önlisans programı Arapça 1 ve Arapça 2 sınav soruları üzerine bir inceleme
|
An evaluation of exam questions of Arabic1 and Arabic 2 in associate degree programme of theology in Anadolu University
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2008,(27):65-78
|
KAZAN, Ramazan
|
1162
|
Eğitim ve Fen -Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
|
The Examination of Concern Levels of Biology Student's Class by Various Variables
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,4(14):115-127
|
ÇAKMAK, Özlem; HEVEDANLI, Murat
|
11617
|
The Efective English Language Teacher from the Perspectives of Turkish Preparatory School Students
|
Eğitim ve Bilim, 2008,33(150):42-51
|
ARIKAN, Arda; TAŞER, Duygu; SÜZER SARAÇ, H. Sezgi
|
|
11615
|
Cumhuriyet ve Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi: Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 14-16 Mayıs 2008. Yay. Haz. Remzi Demir, Doğan Atılgan. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları, 2008. 244 sayfa. ISBN
|
Türk Kütüphaneciliği, 2008,22(4):483-485
|
KARATAŞ, Ahmet
|
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kütüphane Müdürlüğü, Ankara, Türkiye
|
11614
|
My Experience and Observations in Philosophy as an "Unrelated Person Before"
|
Gözlem ve Edinimler
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2008,(10):127-131
|
BAYER, Tuncay
|
11611
|
Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Girişimlerine Bir Örnek: Lisan Mektebi
|
An Example to Modernisation Attempt in Ottoman State: Language School
|
Tarih Araştırmaları Dergisi, 2008,27(44):77-98
|
BALCI, Sezai
|
11610
|
Yazma öğretimi
|
Teaching of writing
|
Dil Dergisi, 2008,(142):46-60
|
ÜNSAL, Gülhanım
|
1161
|
Koeppen'in "Das Treibhaus" Romanı Örneğinde Savaş Sonrası Alman Edebiyatında "Politik Roman"
|
Political Novel in the Post-War German Literature in the Sample of Koeppen's Das Treibhaus
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,10(10):93-109
|
EYİGÜN, Sabri; ULUDAĞ, M. Emin
|
11609
|
Öğrenci metinlerinde üstyapı düzenlenişine ilişkin sorunlar : ''Giriş'' ve ''Sonuç'' bölümleri üzerine bir inceleme
|
Problems of students' text superstructure : A study on introduction and conclusion section
|
Dil Dergisi, 2008,(140):7-18
|
ÜLPER, Hakan
|
11606
|
İlk ve Orta Öğretim Okullarında Kalabalık Sınıflarda İngilizce Öğretimi: Sorunlar ve Öneriler
|
Teaching English in Large Classes in the Primary and Secondary Schools: Problems and Suggestions
|
Milli Eğitim, 2008,(178):204-213
|
YILMAZ, Cevdet
|
11605
|
İncelik Kuramı ve Yüz Olgusu Bağlamında Çeviri Çalışmalarında İşlevsel-Edimbilimsel Eleştiri Yöntemi Uygulanması
|
Dilbilim Araştırmaları, 2008,():32-49
|
YETKİNER KANSU, Neslihan
|
|
11604
|
Classroom Interaction Mediated by Gender and Technology: The Language Laboratory Course
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(2):176-184
|
SHOMOOSSI, Nematullah ; AMOUZADEH, Mohammad ; KETABI, Saeed
|
Sabzevar Univercity of Medical Sciences, Iran; Department, of English and Literature, Univercity of Isfahan, Iran; Univercity of Isfahan, Iran
|
11602
|
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi ve Türkiye'de Beşeri Bilimlerin Yeniden İnşası: Elli Portre. Yay. Haz. Remzi Demirr; Doğan Atılgan. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları, 2008,118 s ISBN
|
Türk Kütüphaneciliği, 2008,22(4):482-482
|
KARATAŞ, Ahmet
|
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Ankara, Türkiye
|
11601
|
The Limits of Language in the Later Wittgenstein
|
İkinci Dönem Wittgenstein'da Dilin Sınırları
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2008,(10):83-89
|
UZUNOVA, Boryana
|
11600
|
English-Medium Instruction: Does it Work?
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,17(1):345-356
|
ORUÇ, Nesrin
|
Dokuz Eylül Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü, İngilizce Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye
|
1160
|
İngiliz Konsolosluk Belgeleri Işığında Bursa Ekonomisi (1848-1896)
|
Bursa Economy According to the British Consular Reports (1848-1896)
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,11(11):159-171
|
ABACI DÖRTOK, Zeynep
|
116
|
Erken Cumhuriyet dönemi Türk romanının toplumsal ve siyasal işlevi üzerine bir inceleme: "Yeşil Gece" ve "Yaban"
|
Erken Cumhuriyet dönemi Türk romanının toplumsal ve siyasal işlevi üzerine Bir inceleme: "Yeşil Gece" ve "Yaban" / 259
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2011,(32):249-277
|
BÖREKÇİ OĞUZHAN, Ayşe Ülkü
|
11598
|
I. Meşrutiyet Döneminde Modern Bir Eğitimci: Münif Paşa
|
A Modern Educationalist in I. Constitutionalism Period: Münif Pasha
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,7(2):399-403
|
CELKAN, Hikmet Yıldırım
|
11593
|
İlk ve Orta Öğretim Okullarında Kalabalık Sınıflarda İngilizce Öğretimi: Sorunlar ve Öneriler
|
Milli Eğitim, 2008,(178):204-213
|
YILMAZ, Cevdet
|
|
11592
|
The Effect of the Relationship between Learning and Teaching Strategies on Academic Achievement
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(2):162-175
|
SARIÇOBAN, Arif ; SARICAOĞLU, Aysel
|
Hacettepe Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye; Erciyes Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Kayseri, Türkiye
|
11591
|
Sovyet Rusya hakimiyetinde yaşayan Türklerin ortak "Birleştirilmiş Türk alfabesi"nden "Rus Kiril" alfabesine geçirilmesi
|
İmposition of cyrillic alphabet on the Turks living under the rule of the Soviet Russia and replacement of common Türkish alphabet
|
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 2009,(40):357-374
|
ASLAN, Betül
|
11587
|
Une Etude Sur les Choix Aspecto-Temporels des Apprenants de Fle Dans Leurs Recits Oraux
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,17(1):313-320
|
MAVAŞOĞLU, Mustafa
|
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Adana, Türkiye
|
11585
|
Gaziantep'te Çocuklara Ad Verme Geleneği ve 2007 Yılında Verilen Adlara Ad Bilimsel Bir Yaklaşım
|
The Traditon of Naming Children in Gaziantep and an Onomastique Approach to Names Given in the Year of 2007
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,7(2):331-354
|
KARADEMİR, Fevzi
|
11584
|
Eğri Kalesi'nin fethi ve Haçova Meydan Savaşı'nı anlatan fetih-name türünde bir mektup
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,17(2):177-190
|
ESİR, Hasan Ali
|
Rize Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Rize, Türkiye
|
11583
|
Türkçede kiplik anlamının belirsizliği ve anlamsal roller
|
Modal indeterminacy and sematic roles in Turkish
|
Dil Dergisi, 2008,(141):55-66
|
EMEKSİZ, E.Zeynep
|
11582
|
Wilhelm Radloff'un hayatı ve Sibirya Türk halklarının kültür dokusu üzerine görüşleri
|
The life of Wilhelm Radloff and his thoughts on Sibirien Turkish volks's culture
|
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları, 2008,(9):471-486
|
SAĞLIK, G. Selcan
|
11581
|
Sembolik/retoriksel bir eylem olarak dil'in anlam inşasındaki aracılık işlevi
|
Selçuk İletişim, 2008,5(2):183-198
|
CEBİ, Murat Sadullah
|
|
11580
|
Metaphorical Conceptualizations of an Adult EFL Learner: Where Old Concepts are Impregnable
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(2):154-161
|
PARVARESH, Vahid
|
Univercity of Isfahan, Iran
|
1158
|
Kimliklerin Çatıştığı Mekan: "Kiralık Konak" ve Evini/Evrenini Arayan Nesiller
|
A Place Where Identities Conflict: 'Kiralık Konak' and Generations Searching for their Homes/Cosmos
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(41):225-239
|
TÜZER, İbrahim
|
11578
|
Ebül-Kasım Mahmud Zemahşeri ve eseri Mukaddimetü'l-Edeb'in didaktik değeri
|
Ebû'l-Kâsım Mahmûd Al-Zamahsharî and this book which has didactıcal value names of the Mukaddimetü'l-Edeb
|
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 2009,(40):147-169
|
SÖNMEZ, Selami
|
11576
|
Öğrenmenin Olduğu Yer: Mecazlar ve Planlama Grubunda Yerleşik Öğrenme. Silvia Gherardi (Human Relations, Vol. 53, No.8, 1057-1080; 2000)
|
Verimlilik Dergisi, 2009,(1):91-110
|
GHERARDI, Silvia
|
Univercity of Trento, Italy
|
11571
|
Ergen dili yazılı anlatı metinlerinde zaman belirteci-türü etkileşimi
|
The interaction of temporal adverbials and situation types in adolescents' written narrative texts
|
Dil Dergisi, 2008,(142):18-31
|
ESMER, Elçin
|
1157
|
Aile Bireylarindeki Ruhsal Bozuklukların Ergenler Üzerine Etkisi: Lise Son Sınıf Gençliği Örneği
|
Impact of Family Mental Disorders on Adolescents: The Example of Senior High School Youth
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2007,24(2):155-163
|
DEMİR ÖZCAN, Nilüfer; ULUSOY, Demet; BARAN GÖRGÜN, Aylin
|
11569
|
Wilhelm Radloff'un hayatı ve Sibirya Türk halklarının kültür dokusu üzerine görüşleri
|
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları, 2008,(9):471-486
|
SAĞLIK, G. Selcan
|
|
11568
|
The Role of L1 in L2 Acquisition: Attitudes of Iranian University Students
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2008,(2):138-153
|
NAZARY, Mustafa
|
Khatam Univercity Tehran, Iran
|
11564
|
Yabancı Dil Kitaplarında Özgün Metin ve Özgün Görev Kullanımının Önemi: Bir Kitap İncelemesi
|
The Significance of Using Authentic Tasks and Texts in Language Teaching Materials: Study of a Course Book
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,7(1):149-164
|
UÇKUN, Berrin; ONAT, Zişan
|
11563
|
"Kesişen mikro farklılıklar" feminizm ve dayanışma
|
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 2009,12(2):35-50
|
ALTUNTAŞ, Nezahat; ÇAKMAK KARAÇAY, Hatice
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü,Trabzon, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü, Ankara, Türkiye
|
11561
|
Sosyal etkileşim alanları ve sosyal bilim açısından çatışkı (antinomy) ve ikiliklerin (dichotomy) ötesinde model arayışları: Sosyo-yamalar (socio-patches)
|
Fields of social interaction and seeking models beyond antinomy and dichotomy as far as social sciences are concerned: Socio-patches
|
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları, 2008,(8):321-358
|
ULUOCAK, Şeref
|