28399
|
Conceptual problems in biology-related topics in primary science and technology textbooks in Turkey
|
International Journal of Environmental and Science Education, 2009,4(4):429-440
|
DİKMENLİ, Musa; ÇARDAK, Osman; ÖZTAŞ, Fulya
|
|
28398
|
Yedinci sınıf öğrencilerinin alan ve çevre konularındaki başarıları
|
Seventh grade students' success on the topics of area and perimeter
|
İlköğretim-Online, 2009,8(1):243-253
|
ŞİŞMAN TAN, Gülçin ; AKSU, Meral
|
28397
|
Charles S. Peirce ' Ün ( Pragmatik ) doğruluk teorisi
|
Peirce' s pragmatic theory of truth
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2009,(13):71-82
|
TÜRER, Celal
|
28392
|
Değişken Kavramı ve Öğrenimindeki Zorluklarının Belirlenmesi
|
The Concept of Variable and Identification its Learning Difficulties
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2004,4(1):25-56
|
DEDE, Yüksel
|
28391
|
7-10. Sınıf Öğrencilerinin Seçilen Çözelti Kavramlarıyla İlgili Anlamalarının Farklı Karışımlar Üzerinde İncelenmesi
|
Exploring Grade 7-10 Students' Comprehension Related to the Selected Solution Concepts on Various Mixtures
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2005,3(3):329-349
|
ÇALIK, Muammer; AYAS, Alipaşa
|
28389
|
Yıldırım Kavramının Farklı Yaş Grubundaki Öğrencilerde Gelişimi
|
Improvement of Concept of the Lightning at the Different Grades Students
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2004,12(2):351-360
|
AYVACI, Hakan Şevki; ÖZSEVGENÇ, Tuncay; CERRAH, Lale
|
28387
|
Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı-II: Kavram Değiştirme Metinleri
|
Conceptual Change Approach in Science Education-II: Conceptual Change Text
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2002,10(2):281-286
|
PINARBAŞI, Tacettin; CANPOLAT, Nurtaç
|
28385
|
Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: TGA Yöntemi ve Örnek Etkinlikler
|
Determination of Students' Misconceptions in Science: Activities Through Poe Method
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(13):43-53
|
KÖSE, Sacit; COŞTU, Bayram; KESER, Ömer Faruk
|
28381
|
Öğrencilerin Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Saptanması
|
Determination of Students' Misconceptions Concerning Photosynthesis and Respiration in Plants
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(24):101-107
|
TEKKAYA, Ceren; BALCI, Sibel
|
28379
|
Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi
|
Hidden Curriculum A Concept Analysis Based on Educational Sociology
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2003,1(1):53-59
|
TEZCAN, Mahmut
|
28378
|
Öğrencilerin "Madde" Konusunu Anlama Düzeyleri, Kavram Yanılgıları, Fen Bilgisine Karşı Tutumları ve Mantıksal Düşünme Düzeylerinin Araştırılması
|
An Investigation of the Students' Levels of Understanding the Concept of Matter, Misconceptions and the Logical Thinking Ability, Attitute Towards Science
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(27):74-82
|
ERDEM, Emine; YILMAZ, Ayhan; ATAV, Esin; GÜCÜM, Berna
|
28377
|
Fen Derslerinde Alternatif Kavramların Araştırılmasının Önemi: Kuramsal Bir Yaklaşım
|
The Importance of the Investigation of Alternative Conceptions in Science Classes: A Theoretical Approach
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(13):129-143
|
AYDIN, Halil; UŞAK, Muhammet
|
28374
|
Türkiye'de Kamu Yönetimi İncelemesini Tanımlayıcı Bir Kavram Önerisi: Ölçücülük-İdeametric
|
A Suggestion for a Concept Defining the Studies on Public Administration in Turkey: Ideametric (Ölçücülük)
|
Amme İdaresi Dergisi, 2006,39(4):159-193
|
AKBULUT, Örsan Ö.
|
28369
|
Figural and Conceptual Aspects in Defining and Identifying Polygons
|
Çokgenlerin Belirlenmesinde ve Tanımlanmasında Şekilsel ve Kavramsal Boyutlar
|
Eğitim Araştırmaları, 2004,(16):15-26
|
UBUZ, Behiye; ÜSTÜN, Işıl
|
28368
|
Üst biliş hakkında bir gözden geçirme: Üstbiliş çalışmaları mı yoksa üst bilişsel yaklaşım mı?
|
A review on metacognition: Metacognitive research or metacognitive approach?
|
Türk Psikoloji Yazıları, 2010,13(26):45-63
|
KARAKELLE, Sema; SARAÇ, Seda
|
28365
|
Yedinci sınıf öğrencilerinin alan ve çevre konularındaki başarıları
|
İlköğretim-Online, 2009,8(1):243-253
|
ŞİŞMAN TAN, Gülçin ; AKSU, Meral
|
|
28364
|
High school students' conceptions about energy in chemical reactions
|
Lise öğrencilerinin kimyasal tepkimelerde enerji konusundaki kavramaları
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(26):1-11
|
YALÇINKAYA, Eylem; TAŞTAN, Özgecan; BOZ, Yezdan
|
28361
|
İlkokul 1. sınıf Öğrencilerinin Deniz Kavramını Algılamaları Üzerine Bir Araştırma
|
An Investigation of the Conceptions of Sea Among Primary School Children
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2004,4(1):7-23
|
CİN, Mustafa
|
28359
|
Back to the future? : Peacekeeping and imperial policing
|
Geleceğe dönüş?: Barışı koruma ve emperyal denetim
|
SAREM Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2010,(15):11-36
|
RUBINSTEIN, Robert A.
|
28357
|
Biçimlendirici değerlendirmeye yönelik öğretmen adaylarının düşünceleri
|
Prospective teachers' views about formative assessment
|
Milli Eğitim, 2010,(187):293-310
|
METİN, Mustafa; ÖZMEN, Haluk
|
28356
|
Kesirlerde Geometriksel Modelleri Kullanabilme Becerisi
|
Skills of Using Geometrical Models in Fractions
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2004,12(1):89-96
|
ŞİAP, İrfan; DURU, Adem
|
28353
|
Fen Eğitiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımı-II: Kavram Değiştirme Metinleri
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2002,10(2):281-286
|
PINARBAŞI, Tacettin; CANPOLAT, Nurtaç
|
|
28352
|
Fen Eğitiminde Kavram Haritaları
|
Concept Maps in Science Education
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(13):70-87
|
KAYA, Osman Nafiz
|
28350
|
Üç Yaş Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi
|
Concept Development in Three Year Olds
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(24):137-141
|
ÜSTÜN, Elif; AKMAN, Berrin
|
28349
|
9. sınıf öğrencilerinin coğrafya müfredatı Türkiye öğrenme alanı içindeki bazı kavramları anlama düzeyleri
|
Understanting level the some conceps ın the Turkey learning area in the geography curriculum of 9th grade students
|
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 2010,(21):134-149
|
GEÇİT, Yılmaz
|
28348
|
Sokakta Çalışan Çocukların Öz Kavram Düzeylerinin İncelenmesi
|
A Study on Self-Concept of the Working Street Children
|
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 2004,11(1):2-10
|
ARNAS AKTAŞ, Yaşare
|
28346
|
Veri Tabanlarında Bilgi Keşfine Formel Bir Yaklaşım: Kısım II - Eşleştirme Sorgularının Biçimsel Kavram Analizi ile Modellenmesi
|
A Principled Approach to the Knowledge Discovery in Databases: Part II - Modelling Assocation Queries by Formal Analysis
|
Bilgi Dünyası, 2003,4(1):15-44
|
SEVER, Hayri; OĞUZ, Buket
|
28341
|
Biyoloji Eğitiminde Kavram Haritalarının Öğrenme Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi
|
The Effect of the Concept Maps on Achievement and Retention of Learning in Biology Education
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(27):155-164
|
KILIÇ, Didem; SAĞLAM, Necdet
|
28339
|
Fen Derslerinde Alternatif Kavramların Araştırılmasının Önemi: Kuramsal Bir Yaklaşım
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(13):129-143
|
AYDIN, Halil; UŞAK, Muhammet
|
|
28335
|
Fen Öğretiminde Kavram Haritaları ve Senaryolar Kavram Yanılgılarını Giderebilir mi?
|
Do the Scenerios and Concept Maps Eliminate the Mis-Conceptions in Science Education?
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006,(31):133-146
|
CAN TAŞKIN, Bilge; YAŞADI, Gonca; SÖNMEZER, Deniz; KESERCİOĞLU, Teoman
|
28334
|
Matematik öğretmeni adaylarının belirli integral konusunda kullanılan temsiller ile işlemsel ve kavramsal bilgi düzeyleri
|
Mathematics teacher candidates' multiple representation and conceptual-procedural knowledge level in definite integral
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,9(3):581-605
|
DELİCE, Ali; SEVİMLİ, Eyüp
|
28333
|
Toplam kalite yönetiminin başarısında rol oynayan kilit faktörler
|
The key factors playing roles in total quality management
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,(27):199-208
|
YILDIZ, Gültekin; MESCİ, Muammer
|
28331
|
High school students' conceptions about energy in chemical reactions
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(26):1-11
|
YALÇINKAYA, Eylem; TAŞTAN, Özgecan; BOZ, Yezdan
|
|
28330
|
Lise Öğrencilerinin İyonik Bağla İlgili Yanlış Kavramları: Bir Örnek Olay Çalışması
|
Secondary Students' Misconceptions of Ionic Bonding: A Case Study
|
Eğitim ve Bilim, 2006,31(141):3-12
|
ÜNAL, Suat; AYAS, Ali Paşa; ÇELİK, Muammer
|
28328
|
Sınıf Öğretmen Adaylarının Bazı Kimya Kavramlarını Anlama Düzeylerinin Klinik Mülakatlarla Tespiti
|
An Investigation of Prospective Primary Teacher's Understandings of Some Chemical Comcepts by Using Clinical Interviews
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,(17):53-66
|
DEMİRCİOĞLU, Hülya; DEMİRCİOĞLU, Gökhan; AYAS, Alipaşa
|
28325
|
Mitoz ve Mayoz Bölünme Konularının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi
|
The Importance Effect of the Use of Models in Teaching of Mitosis and Meiosis
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2004,12(1):85-88
|
SARIKAYA, Rabia; SELVİ, Meryem; BORA DOĞAN, Nihal
|
28321
|
Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz
|
Information literacy: A conceptual analysis
|
Türk Kütüphaneciliği, 2010,24(4):723-747
|
KURBANOĞLU, S.Serap
|
28320
|
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının durumu
|
Situation of the pre-service science and technology teachers' scientific literacy
|
TÜFED/Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2010,7(3):42-56
|
ÖZDEMİR, Oğuz
|
28319
|
Üç Yaş Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(24):137-141
|
ÜSTÜN, Elif; AKMAN, Berrin
|
|
28317
|
Psikoloji Araştırma ve Uygulamalarında Ölçek/Teknik/Vaka/Yayın/Kavram Tanıtımı II: Bilim: Kökeni, Tanımı, Amacı ve Sınırları Üzerine Düşünceler
|
Türk Psikoloji Dergisi, 2004,19(54):129-135
|
HOVARDAOĞLU, Selim
|
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Ankara, Türkiye
|
28316
|
Bitkilerde fotosentez ve solunum kavramlarının öğretiminde TGA (tahmin et-gözle-açıkla) stratejisinin kullanımı
|
Using the predict-observe-explain (POE) strategy to tech of concepts photosynthesis and respiration in plants
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,7(14):179-194
|
BİLEN, Kadir; AYDOĞDU, Mustafa
|
28314
|
Etik Ama Otoriter Bir Kavram: "Kültürel Taşıma Kapasitesi"
|
An Ethical But Authoritarian Concept: "Cultural Carrying Capacity"
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2004,59(4):195-226
|
ŞAHİN, Yusuf
|
28310
|
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti
|
Determination of Pre-Service Science Teachers' Misconceptions Concerning Greenhouse Effect
|
Eğitim Araştırmaları, 2004,(17):102-111
|
BAL, Şenol
|
28306
|
"İyonik Bağlar" Konusunda Kavram Yanılgılarının Giderilmesi Amacıyla Yapılandırmacı- Aktif Öğrenmeye Dayalı Bir Rehber Materyal Uygulaması
|
Application of a Guide Material Based on Constructivisim-Active Learning to Remedy Misconceptions on "Ionic Bonding"
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(27):145-154
|
KAYALI AYAR, Hülya; TARHAN, Leman
|
28305
|
1999-2000-2001 ÖSS Biyoloji Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2003,11(1):105-114
|
EFE, Nurten; TEMELLİ, Aysel
|
|
28302
|
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Görüntü Kavramı ve Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu ile İlgili Kavramsal Anlamaları
|
Primary School 5th Grade Students' Conceptual Understanding of the Concept of Image and Image Formation by a Plane Mirror
|
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006,7(1):157-173
|
KOCAKÜLAH, Aysel
|
283
|
Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımına göre düzenlenen türk dili dersinin konuşma becerisine yönelik tutumlara etkisi
|
The effect of turkish language course ıi which arranged according to student- centered learning on attitudes towards talking skill
|
Milli Eğitim, 2010,(187):86-102
|
TEMİZKAN, Mehmet
|
28299
|
ERİME VE ÇÖZÜNME KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARININ VE BİLGİ EKSİKLİKLERİNİN GİDERİLMESİNDE YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI GRUP ÇALIŞMALARININ KULLANILMASI
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,8(27):190-201
|
AKGÜN, Abuzer ; AYDIN, Murat
|
|
28297
|
İlköğretim Öğrencilerinin Fotosentez ve Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: Trabzon Örneklemi
|
Primary School Students Misconceptions About Photosynthesis and Respiration Subjects: A Case for Trabzon
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,(17):67-80
|
BACANAK, Ahmet; KÜÇÜK, Mehmet; ÇEPNİ, Salih
|
28295
|
Sosyal adalet bağlamında örgütsel itibar kavramına bakış
|
The view of organization reputation in the context of social justice
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,(27):139-148
|
METİN, Hasan
|