28508
|
Psikoloji Araştırma ve Uygulamalarında: Ölçek/Teknik/Vaka/Yayın/Kavram Tanıtımı I: Türkiye'de Uyarlama Çalışmaları Yapılmış ya da Türk Kültürüde Geliştirilmiş İkili İlişkiler Kapsamındaki Ölçeklerin Kısa Tanıtımı
|
Türk Psikoloji Dergisi, 2004,19(53):129-143
|
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Ankara, Türkiye
|
Dergi
|
28504
|
İlköğretim Öğrencilerinin Işık, Görme ve Aynalar Konusundaki Kavram Yanılgılarının ve Öğrenme Zorluklarının İncelenmesi
|
Investigation of the Misconceptions and Learning Difficulties of Elemantary Students on Light, Vision and Mirrors
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(25):176-185
|
ŞEN, Ahmet İlhan
|
28501
|
Çözünme ve Fiziksel Değişim İlişkisi Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Giderilmesinde Çalışma Yapraklarının Önemi
|
The Importance of Worksheets in Determination and Elimination of Regarding Misconceptions Regarding the Relationship Between Dissolution and Pysical Change
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2004,3(10):22-37
|
AKGÜN, Abuzer; GÖNEN, Selahattin
|
28500
|
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Hakkındaki Anlama Seviyelerinin ve Yanılgılarının Belirlenmesi
|
Determination of the Science Student Teachers' Understanding Level and Misunderstandings about the Particulate Nature of the Matter
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2002,2(2):507-529
|
ÖZMEN, Haluk; AYAS, Alipaşa; ÇOŞTU, Bayram
|
285
|
Kayıp düşlerin trajedisi: Fırtına üzerine yapısalcı bir çözümleme denemesi
|
YEDİ, 2010,(3):9-14
|
AKINCI, Uğur
|
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, İzmir, Türkiye
|
28495
|
Lise Öğrencilerinin Çözünürlük Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi Konusunda Yöntemlerin ve Diğer Bazı Etkenlerin Araştırılması
|
Title: The Determination of the Misconceptions of the High School First Year Students and the Use of Various Techniques for their Elimination
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2004,2(3):323-340
|
TEZCAN, Habibe; YILMAZEL, Sinem
|
28493
|
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Kavramları Hakkındaki Bilgilerinin Değerlendirilmesi
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,2(27):46-51
|
SAKA, Arzu; CERRAH, Lale
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, Trabzon, Türkiye; Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı, Trabzon, Türkiye
|
28492
|
Implications for a green curriculum application toward sustainable development
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(37):123-135
|
ŞAHİN, Elvan; ERTEPINAR, Hamide; TEKSÖZ, Gaye
|
|
28489
|
Çözeltilerde Kavram Başarı Testi Hazırlama ve Uygulama
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(14):1-17
|
ÇALIK, Muammer; AYAS, Alipaşa
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye; Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye
|
28488
|
Kültüre Yeniden Bakmak
|
Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, 2009,(27):36-25
|
DEMREN, Çağdaş
|
Cumhuriyet Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Antropoloji Bölümü, Sivas, Türkiye
|
28487
|
Güvenlik bağlamında risk ve risk yönetimi
|
Risk and risk management in the context of security
|
Güvenlik Stratejileri Dergisi, 2009,(10):9-34
|
KÜÇÜKŞAHİN, Ahmet; ŞAFAK, İskender Cahit; DEDEOĞLU, Çağdaş
|
28485
|
Kentsel rejim kuramının Türkiye'deki kentleşme dinamiklerinin açıklanmasında uygulanabilirliği üzerine kuramsal bir tartışma
|
Does the urban regime theory provide an appropriate theoretical framework for analysis of urban politics in the context of the urbanization process in Turkey? a theoretical discussion
|
Megaron, 2009,4(1):16-26
|
UZBEK, Mehmet Hakan ; DİNÇER, İclal
|
28483
|
The Effect of Conceptual Change Approach on Students' Ecology Achievement and Attitude Towards Biology
|
Kavramsal Değişim Yaklaşımının Öğrencilerin Ekoloji Başarı ve Biyoloji Tutumlarına Etkisi
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(26):27-32
|
ÇETİN, Gülcan; ERTEPINAR, Hamide; GEBAN, Ömer
|
28482
|
Kamu yönetiminde açıklık için bilgi edinme hakkı
|
The right of information acquirement for openness in the public administration
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,(23):115-125
|
KOÇAK, Süleyman Yaman
|
28480
|
Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgıları
|
Students' Understanding of Higher Order Concepts in Chemistry: Facusing on Chemical Equilibrium
|
Eğitim ve Bilim, 2002,27(124):61-70
|
PEKMEZ ŞAHİN, Esin
|
28477
|
Kavram Haritalarının Analizinde Niceliksel ve Niteliksel Metodların Kullanımı ve Karşılaştırılması
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003,2(25):1-9
|
ŞEN, Ahmet İlhan; KOCA ÖZGÜN, Aslı
|
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye; Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye
|
28474
|
Probleme dayalı öğrenme (pdö) yaklaşımı ile işlenen matematik dersinde öğrencilerin problem çözme becerilerinin analizi
|
Analyze of students problem solving abilities in mathematics lesson which is studied with problem-based learning (pbl) approach
|
Milli Eğitim, 2010,(186):27-37
|
ÖZGEN, Kemal; PESEN, Cahit
|
28472
|
Öğrenci Yanılgılarını ve Anlama Düzeylerini Belirlemede Kullanılan İki Aşamalı Testler
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(13):54-69
|
KARATAŞ, Özgür; KÖSE, Sacit; COŞTU, Bayram
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye; Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye; K
|
28468
|
Student's Misconceptions on the Concept of Chemical Equilibrium
|
Öğrencilerin Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanılgıları
|
Eğitim ve Bilim, 2003,28(127):10-17
|
BİLGİN, İbrahim; UZUNTİRYAKİ, Esen; GEBAN, Ömer
|
28466
|
Öğrencilerin Bazı Temel Kimya Kavramlarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları
|
School Children's Understanding and Misconceptions of Some Basic Chemistry Concepts
|
Eğitim ve Bilim, 2002,27(124):56-60
|
SÖKMEN, Nihal; BAYRAM, Hale
|
28464
|
Gönüllü kuruluşlara üyelik ve katılımda toplumsal cinsiyet ve sınıf
|
Membership to voluntary organizations, gender and class
|
Üçüncü Sektör Kooperatifçilik, 2010,45(1):77-98
|
BAŞAK, Suna
|
28460
|
Kavram Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılması
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(14):33-48
|
COŞTU, Bayram; KARATAŞ, Faik Özgür; AYAS, Alipaşa
|
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye; Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Trabzon, Türkiye; K
|
28459
|
The examination of the relation between the Boehm Test of Basic Concepts (Boehm-3) and Bracken Basic Concept Scale (BBCS) for preschoolers
|
Anasınıfındaki çocuklar için Boehm Temel Kavramlar Testi (Boehm-3) ve Bracken Temel Kavram Ölçeği'in (BBCS) ilişkisinin incelenmesi
|
İlköğretim-Online, 2009,8(3):935-942
|
BALAT UYANIK, Gülden
|
28458
|
1998 ve 2004 sosyal bilgiler programına göre hazırlanan ders kitaplarındaki bazı kavramların veriliş biçimlerinin karşılaştırılması
|
Comparison of the method of giving some concepts in the course books that are furnished in accordance with the objectives of 1998 and 2004 social studies programs
|
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 2009,(19):130-152
|
YILMAZ, Ali
|
28454
|
Web Tabanlı Fizik Programını Kullanarak Öğrencilerin Kuvvet ve Hareket Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Çalışma
|
A Study on Students' Misconceptions and Achievement in Force and Motion Concepts Using Web Based Physics Software Program
|
Eğitim ve Bilim, 2004,29(131):61-69
|
DEMİRCİ, Neşet
|
28452
|
Yolsuzluk, ekonomik büyüme ve kamu harcamaları: Türkiye için ampirik bir analiz
|
Corruption, economic growth and public expenditure: an empiric analysis for Turkey
|
SAYIŞTAY DERGİSİ, 2010,(76):5-22
|
KARAGÖZ, Kadir; KARAGÖZ, Murat
|
28448
|
Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim Startejisi
|
Misconception in Science Teaching and Conceptual Change Strategy
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2002,10(1):83-90
|
KORAY CANSÜNGÜ, Özlem; BAL, Şenol
|
28447
|
Temel kimya laboratuvarlarında öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin kavramsal değişim, tutum ve algılarına etkisi
|
The effects of learning cycle method in general chemistry laboratory on students' conceptual change, attitude and perception
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010,11(1):279-295
|
KÖSEOĞLU, Fitnat; TÜMAY, Halil
|
28445
|
Kaynak Bazlı Firma Teorisi Kapsamında Değişen Rekabet Avantajı Kavram ve Anlayışı
|
İşletme Dergisi/ İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2003,32(1):65-76
|
BAKOĞLU, Refika
|
Marmara Üniversitesi, İşletme Bölümü, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, İstanbul, Türkiye
|
28441
|
Bilgi Eksiklikleri ve Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesinde, Çalışma Yaprakları ve Sınıf İçi Tartışma Yönteminin Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma
|
An Investigation of the Applicability of Worksheet and Class Discussions on Determining and Remedying Lack of Knowledge and Misconceptions
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,4(13):99-111
|
GÖNEN, Selahattin ; AKGÜN, Abuzer
|
28439
|
7-11 Sınıf Öğrencilerinin Yerçekimi Konusundaki Kavram Yanılgıları
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002,3(3):42-55
|
GÜREL, Zeynep; GÜRDAL, Ayla
|
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye; Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
|
28436
|
Öğrencilerin Bazı Temel Kimya Kavramlarını Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları
|
Eğitim ve Bilim, 2002,27(124):56-60
|
SÖKMEN, Nihal; BAYRAM, Hale
|
|
28435
|
Besin Zinciri ve Besin Ağı Kavramlarının Anlaşılması Üzerine Kültürler Arası Bir Çalışma: İngiltere ve Türkiye Örneği
|
A Cross-Cultural Study on Understanding of Food Chain and Food Web: England and Turkey Case
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,4(7):69-79
|
ÇETİN, Gülcan
|
28434
|
İbn Haldun'un tarihselci devlet kuramı
|
Ibn Khaldun's historical state theory
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2010,(10):25-55
|
YILDIZ, Mustafa
|
28433
|
Hücre Biyolojisi Konusunda Öğrencilerin Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
|
Milli Eğitim, 2009,(181):146-151
|
MARAŞ, Meltem; AKMAN, Yıldız
|
|
28431
|
Bilgisayar Destekli Öğretimin Kavram Yanılgıları Üzerine Etkisi: Fotosentez
|
The Effects of Computer-Based Instruction on Misconceptions: Photosynthesis
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2003,(14):106-112
|
KÖSE, Sacit; AYAS, Alipaşa; TAŞ, Erol
|
28429
|
Conceptual problems in biology-related topics in primary science and technology textbooks in Turkey
|
Türkiye'deki fen ve teknoloji ders kitaplarında biyoloji konuları ile ilgili kavramsal problemler
|
International Journal of Environmental and Science Education, 2009,4(4):429-440
|
DİKMENLİ, Musa; ÇARDAK, Osman; ÖZTAŞ, Fulya
|
28426
|
Aristoteles'in varlık görüşü
|
Aristotle' s view of '' Being ''
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2009,(13):113-131
|
ÖZCAN, Muttalip
|
28425
|
Some Reflections on the Concept of 'Timeless God' in Western Though
|
Batı Düşüncesinde 'Zamandışı Tanrı' Kavramı Üzerine Bazı Değerlendirmeler
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2009,(12):225-234
|
ÇETİN, İsmail
|
28423
|
Asit ve Baz Kavramları Üzerine Bir Araştırma Çerçevesinde Kimyada Karşılaşılan Kavram Yanılgıları
|
Some Concepts Misconceptions Encountered in Chemistry: A Reserch on Acid and Base
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2004,4(1):57-80
|
DEMİRCİOĞLU, Gökhan; ÖZMEN, Haluk; AYAS, Alipaşa
|
28420
|
Psikoloji Araştırmalarının Bir Konusu Olarak Bilgelik
|
Wisdom As Subject of Psychological Studies
|
Türk Psikoloji Yazıları, 2005,8(15):1-9
|
ASLAN, Aslı
|
28419
|
Kurumsal sosyal sorumlulukta yeni yaklaşımlar ve tartışılan konular
|
New approaches to corporate social responsibility and topics discussed
|
Selçuk İletişim, 2010,6(3):111-122
|
GÜREL, Tuğçe
|
28414
|
Doğru Akım Devreleri ile İlgili Olarak Ortaöğretim Fen Kolu Öğrencilerinde Oluşan Kavram Yanılgıları
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003,2(25):90-96
|
DİLBER, Refik; DÜZGÜN, Bahattin
|
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fizik Bölümü, Erzurum, Türkiye; Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Fizik Bölümü, Erzurum, Türkiye
|
28409
|
"Kovalent Bağlar" Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Yapılandırmacılığa Dayalı Bir Aktif Öğrenme Uygulaması
|
An Active Learning Application Based on Constructivism to Remedy Misconceptions on "Covalent Bonding"
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(28):168-177
|
ÜREK ÖZTÜRK, Remziye; TARHAN, Leman
|
28406
|
7-11 Sınıf Öğrencilerinin Yerçekimi Konusundaki Kavram Yanılgıları
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002,3(3):42-55
|
GÜREL, Zeynep; GÜRDAL, Ayla
|
|
28404
|
Tersine Lojistik: Kavram ve İşleyiş
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,14(1):317-331
|
KARAÇAY, Gülsün
|
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Adana, Türkiye
|
28402
|
Lise 3. Sınıftaki Öğrencilerin Kimyasal Bağlar Konusundaki Yanlış Kavramaları ve Bunların Giderilmesi Üzerine Yapılandırmacı Yaklaşımın Etkisi
|
The Misconceptions of Students in the 11th Grade of High Schools as Regards Chemical Bonds and the Influence of the Constructive Approach on the Elimination of It
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2003,1(1):61-79
|
ATASOY, Basri; KADAYIFÇI, Hakkı; AKKUŞ, Hüseyin
|
28401
|
Fen Öğretiminde Kavramların Somutlaştırılması: Modelleme Stratejisi, Bilgisayar Simülasyonları ve Analojiler
|
Concretizing of Concepts in Science Teaching: Modelling Strategy, Computer Simulations and Analogies
|
Eğitim ve Bilim, 2004,29(134):36-48
|
GÜLÇİÇEK, Çağlar; GÜNEŞ, Bilal
|
28400
|
Öğretmen Adaylarının Kuvvet Kavramı ile İlgili Yanılgılarını Gidermede Keşfedici Laboratuar Modelinin Etkisi
|
The Effect of Discovery Laboratory Model to Remedy Student Teachers' Misconceptions About Force Concept
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(27):196-205
|
KURT, Şengül; AKDENİZ, Ali Rıza
|
284
|
Şiirde duygu-düşünce diyalektiği ve Bahtiyar Vahapzade'nin şiiri
|
The dialectic of emotion and idea in poems and Bakhtiyar Vahapzadeh's poetry
|
ERDEM, 2010,(57):87-100
|
GARİPER, Cafer
|