8372
|
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerin Üstbiliş Okuma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri ile Fen-Teknoloji ve Türkçe Ders Başarıları Üzerine Etkisi
|
The Metacognitive Reading Strategy Usage Level and It's Effects on Science Technologies and Turkish Course Success of Primary Education 8th Grade Students
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(1):183-194
|
OLUK, Sami; BAŞÖNCÜL, Nalan
|
8371
|
Güney Bulgaristan'da yer alan Rodop Dağları'nın Doğusundaki Türkçe konuşan Alevi/Bektaşilerin ve Alevi /Babai topluluklarının ifade kültürlerinin incelenmesi: Türk Alevi/Bektaşiler ile tahtacılar arasındaki paralelliklerin ve kökenlerin izinde
|
A cross-cultural examination of the expressive culture of Turkish-speaking Alevi/Bektashi and Alevi/Babai (Bobai) communities in the Eastern Rhodope Mountains of Southern Bulgaria:In search of origins and parallels with Turkish Alevis/Bektashis and Tahtac
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2009,(52):39-52
|
MARKOFF, Irene
|
8370
|
Rusya'nın sıcak denizlere inme politikası (Alman Deniz Yüzbaşısı Stenzel'e göre İstanbul'a en kısa yol)
|
Russian's policy of accession to the warm sea ports (According to Germain Captain Stenzel's booklet "The shortest way to the constantinople")
|
Tarih Araştırmaları Dergisi, 2009,28(46):89-142
|
KELEŞ, Erdoğan
|
837
|
Ferit Edgü'nün Öykülerinde Kendiliğe Çağrı ve Uyanış İzleği
|
The Themes of the Invitation to One-Self and Awakening in Ferit Edgü's Stories
|
ERDEM, 2008,(51):77-89
|
DEVECİ, Mutlu
|
8369
|
Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri
|
Media literacy levels of the candidate teachers
|
İlköğretim-Online, 2009,8(3):798-808
|
KARAMAN, M. Kemal ; KARATAŞ, Adem
|
8367
|
Dil inşasında aşırı özleşmeci bir dergi: "öz dilimize doğru"
|
An extreme purist periodical in language construction: "towards our pure language"
|
Gazi Türkiyat, 2009,(5):397-430
|
TOPALOĞLU, Yüksel
|
8366
|
Türkçe Eğitiminde Deyimlerin Öğretme Öğrenme Süreci Bakımından Değerlendirilmesi
|
Idioms are Eva Evaluated for Learning and Teaching in Turkish Education
|
Milli Eğitim, 2009,(181):8-19
|
ÖZBAY, Murat; MELANLIOĞLU, Deniz
|
8365
|
Mesnevi okumalarına İslam Bilimlerin Katkısı
|
The contribution of the Islamic science onthe Mathnawi reading
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2009,(28):33-40
|
ÖRS, Derya
|
8363
|
Conciliation of knowledge through hedging in Turkish scientific articles
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2009,26(1):85-99
|
DOYURAN, Zeynep
|
|
8362
|
Biyoloji Öz-Yeterlik Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması
|
Adaptation of the Biology Self-Efficacy Scale to Turkish
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(1):111-124
|
EKİCİ, Gülay
|
8361
|
Türkçe öğretmeni adaylarının öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme yeterlik algıları
|
The profiency perceptions of pre-service Turkish language teachers about educational planning, aplication and evaluation
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(12):140-163
|
ÇOŞKUN, Eyyup; GELEN, İsmail; ÖZTÜRK, Emine Pınar
|
836
|
Kilikya Bölgesinde Bir Ortaçağ Askeri Mimarlık Örneği: Feke Kalesi
|
An Example of Medieval Military Architecture in Cilicia Region: Feke Castle
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2008,25(2):1-14
|
AKPOLAT, Mustafa S.
|
8359
|
Çocuklarda umut ölçeğinin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
|
Psychometric properties of children' s hope scale: Validity and reliability study
|
İlköğretim-Online, 2009,8(2):379-390
|
ATİK, Gökhan ; KEMER, Gülşah
|
8358
|
Eğitim fakültelerindeki sınıf öğrenme çevresinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi
|
Evaluation of class learning environment in faculties of education in terms of some variables
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(3):61-73
|
KÖSE, Erdoğan; KÜÇÜKOĞLU, Adnan
|
8357
|
Tema merkezli öğretimin öğrenci erişisine etkisi
|
The effect of thematic instruction on student achievement
|
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2009,(3):53-68
|
DURAN, Erol
|
8355
|
Tükenmişliği ölçmede alternatif bir araç: Kopenhag tükenmişlik envanterinin Marmara Üniversitesi Akademik personeli üzerine uyarlaması
|
An alternative tool for the measurement of burnout:Adaptation of the Copenhagen Burnout inventory on Marmara University Academics
|
Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, 2009,20(63):77-98
|
DELİORMAN BAKOĞLU, Refika; BOZ TAŞTAN, İlknur; YİĞİT, İhsan; YILDIZ, Sebahattin
|
8353
|
İlköğretim Türkçe Dersi Programı'nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
|
Teachers' Views on the Applicability of the Turkish Course Curriculum in Crowded Primary Classrooms
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2009,9(1):329-359
|
YAMAN, Havva
|
8352
|
Time Management Skills of Pamukkale University Students and their Effects on Academic Achievement
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(35):93-108
|
TANRIÖĞEN, Abdurrahman; İŞCAN, Seher
|
|
8351
|
Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatımlarında deyim kullanımı: Hatay ve Sivas örneği
|
Usage of idioms of pre-service Turkish language teachers in their compositions: The sample of Hatay and Sivas
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(12):113-139
|
ONAN, Bilginer; BAŞ, Bayram
|
8350
|
Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin okuma saatlerinde kullanılan çocuk edebiyatı ürünlerini seçme ölçütleri
|
The criteria of Turkish teachers and class teachers in choosing the children's books for reading hour
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,9(18):135-159
|
OKUYAN, Hülya Yazıcı
|
8348
|
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve Türkçe öğretimi
|
Constructivist learning approach and Turkish language teaching
|
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,13(1):143-154
|
ARSLAN, Akif
|
8347
|
Türkçe terim kavramı üzerine bir inceleme
|
A study on the Turkish term concept
|
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,11(1):53-64
|
ÇİÇEK, Ali
|
8346
|
Türkçe öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi
|
Identifying Turkish pre-service teachers' attitudes toward teaching profession
|
İlköğretim-Online, 2009,8(2):298-305
|
ÇETNKAYA, Zeynep
|
8343
|
Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Farklı Değişkenler Açısından Problem Çözme Becerileri
|
Problem Solving Skills in Relation to Some Variables of the Students Studying in the School of Physical Education
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(1):129-139
|
TÜRKÇAPAR, Ünal
|
8341
|
İlköğretim Türkçe Dersi Programı'nın Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2009,9(1):329-359
|
YAMAN, Havva
|
|
8340
|
Üniversite öğrencilerinin meraklılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
|
Investigation of curiosity levels of university students in terms of some variables
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,9(18):111-134
|
DEMİREL, Melek ; COŞKUN, Yelkin Diker
|
834
|
360 Derece Geribildirim Sistemi ve Uygulaması
|
Characteristics and Implementation of 360 Degree Feedback System
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2008,25(2):137-163
|
MAMATOĞLU, Nihal
|
8339
|
Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi
|
The effect of peer assessment on the development of speaking skill
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(12):90-112
|
TEMİZKAN, Mehmet
|
8336
|
Çalışma Alışkanlıkları Ölçeğinin İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısını Yordaması
|
Utilizing a study habits scale for testing the academic success of fourth year/grade primary school students
|
İlköğretim-Online, 2009,8(1):212-223
|
ÇET
|
8335
|
Türkçe web sitelerinin kataloglanmasının önemi
|
The importance of cataloging of Turkish web sites
|
Türk Kütüphaneciliği, 2009,23(3):563-585
|
BAYTER, Mustafa
|
8333
|
Öğretmenlik uygulaması sürecinde etkili matematik öğretimi ölçeği'nin türkçe'ye uyarlama çalışması : Sınıf öğretmeni adaylarının uygulama sürecine ilişkin deneyimleri
|
Turkısh adaptatıon of mentorıng for effectıve mathematıcs teachıng ınstrument : Elementary pre-servıce teachers' experıences regardıng teachıng practıce
|
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010,10(2):131-144
|
HACIÖMEROĞLU , Güney; TAŞKIN , Şahin Çiğdem
|
8332
|
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersinde yapılandırmacı öğrenme ortamına bakış açıları
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(2):156-171
|
BAL, P.Ayten; DOĞANAY, Ahmet
|
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Adana, Türkiye; Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Adana, Türkiye
|
8331
|
Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Düzeyleri
|
Teachers' Critical Thinking Level and Dispositions
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(1):1-13
|
KORKMAZ, Özgen
|
8330
|
XIX. yüzyılın sonlarında Tuzla ve çevresinde sosyal hayata dair gözlemler (1878-1883)
|
Some observtions about social life in Tuzla and around the city in the last decade of 19th, 20th century (1878-1883)
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2009,(50):137-144
|
GÜNDÜZ, Tufan
|
833
|
Yahya Akengin'in Şiiri
|
Yahya Akengin's Poem
|
ERDEM, 2008,(52):277-284
|
YİVLİ, Oktay
|
8329
|
Üniversite öğrencilerinin meraklılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,9(18):111-134
|
DEMİREL, Melek ; COŞKUN, Yelkin Diker
|
|
8328
|
Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi
|
The effectiveness of teaching practice module in opinions of final-year student teachers
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(11):442-455
|
KARADÜZ, Adnan; ESER, Yusuf; ŞAHİN, Cemil; İLBAY, Azmi Bayram
|
8327
|
Öğretmenlerin problem çözme becerileri
|
Teachers' problem solving skills
|
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,11(2):215-226
|
ÇINAR, Orhan; HATUNOĞLU, Aşkım; HATUNOĞLU, Yavuz
|
8326
|
Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe derslerine uygulanması
|
Implementation of cooperative learning method of the elemantary grades of 6-8 Turkish courses
|
Milli Eğitim, 2009,(183):81-94
|
GÜNDÜZ, Osman; ERKAL, Metin; ŞİMŞEK, Tacettin; ALBAYRAK, Leyla; AKTAŞ, Elif; YİĞİT, Abdulgani
|
8325
|
Tükenmişlik sendromu ve madalyonun öbür yüzü: İşle bütünleşme
|
Burnout syndrome and the other side of medallion: Engagement
|
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009,(32):21-46
|
ARDIÇ, Kadir; POLATCI, Sema
|
8324
|
Divan Şiirinde Türkçe Kaygısı
|
Concerns with Turkish in Divan Poetry
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,54():255-267
|
TEZCAN, Semih
|
8323
|
Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar
|
Reflections on the project implementation process in a primary school in rural area
|
İlköğretim-Online, 2009,8(1):146-158
|
BAKİ, Adnan; BÜTÜNER, Suphi Önder
|
8322
|
Terim üret(me)me sorunu
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010,3(39):10-19
|
YUMRU, Dilek
|
-
|
832
|
Aziz Merhan (2008), Abdulla Qodiriy ve Özbek Romanının Doğuşu, Grafiker Yayınları, Ankara.
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2008,(16):161-164
|
HİRİK, Erkan
|
Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, Türkiye
|
8319
|
Narsistik kişilik envanteri'nin Türkçe'ye standardizasyonu
|
The standardization of narcissistic personality inventory into Turkish
|
Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2009,11(1):181-196
|
ATAY, Salim
|
8318
|
Latin kökenli yeni Türk alfabesine geçiş süreci ve millet mektepleri
|
Transition period to new Turkish alphabet originating from Latin alphabet and national schools
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(24):191-206
|
KAYIRAN, Mehmet; METİNTAŞ, Mustafa Yahya
|
8317
|
Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre öğretmenlik uygulaması dersinin etkililik düzeyi
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,6(11):442-455
|
KARADÜZ, Adnan; ESER, Yusuf; ŞAHİN, Cemil; İLBAY, Azmi Bayram
|
|
8316
|
Beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama kazanımlarıyla ilgili bilişsel becerilere ulaşma düzeylerinin incelenmesi.
|
Analysing cognitive skill levels of the fifth class students about acquisition of understanding of reading
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(2):637-648
|
ÇİFTÇİ, Ömer; ÇEÇEN, Mehmet Akif
|
8315
|
Tükenmişlik Ölçeği Kısa Versiyonu'nun Türkçe'ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
|
Turkish adaptation of the Burnout Snydrome Inventory short version
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):387-398
|
TÜMKAYA, Songül; ÇAM, Sabahattin; ÇVUŞOĞLU, İlknur
|
8314
|
Sesli okuma hatalarının tekrarlı okuma yöntemiyle düzeltilmesi
|
Oral reading errors correcting with repeated reading method
|
Milli Eğitim, 2009,(183):19-41
|
YILMAZ, Muammer
|