8313
|
Vehicle-Related Expressions in Turkish Cypriot
|
Kıbrıs Türk Ağzında Taşıtlar ile İlgili Söz Varlığı
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,54():231-242
|
PEHLİVAN, Ahmet; OSAM, Nejdet
|
8312
|
Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti
|
Determining of student teachers' self-confidence using technology in instruction
|
TÜFED/Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2009,6(3):99-108
|
ERDEMİR, Naki ; BAKIRCI, Hasan ; EYDURAN, Ecevit
|
8310
|
ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
|
COMPARE THE ATTITUDES OF TEACHER CANDIDATES RELATED TO READING AND WRITING ACTIVITIES
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,8(27):155-176
|
TEMİZKAN, Mehmet ; SALLABAŞ, M. Eyyüp
|
831
|
Lutpulla Mutellip'in Hayatı, Sanatı ve Eserleri
|
The Life, Art and Work of Lutpulla Mutellip
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(44):173-194
|
BARAN, Lokman
|
8308
|
Türkiye ile Kanada, Norveç, ABD ve Avustralya lisansüstü müzik eğitimi programlarındaki araştırma alanı derslerinin karşılaştırılması
|
Comparisons of the research oriented courses in the music education post-graduate programs of Turkey,Canada,Norway,USA and Australia
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010,8(4):1019-1056
|
ESKİOĞLU, Itır
|
8306
|
Teaching Turkish as a foreign language to Polish speakers
|
Polonyalılara Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretimi
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(24):105-110
|
YILMAZ, Fatih
|
8305
|
Beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama kazanımlarıyla ilgili bilişsel becerilere ulaşma düzeylerinin incelenmesi.
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(2):637-648
|
ÇİFTÇİ, Ömer; ÇEÇEN, Mehmet Akif
|
|
8304
|
Türkçe Eğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin sesli okuma becerilerinin öbek-anlam ilişkisi bakımından değerlendirilmesi
|
Investigation of the voiced reading skills of the first year students of the Turkish Language Teaching Department in relation to phrase-meaning connection
|
Milli Eğitim, 2009,(183):8-18
|
COŞKUN M. Volkan; ÇETİN, Didem
|
8302
|
Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi, matematik ve Türkçe dersindeki hareketlerinin incelenmesi
|
İnvestigation of sixth and seventh grade students' actions at the science, mathemathichs and Turkish lessons
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(3):955-966
|
ERDOĞAN, İbrahim
|
8300
|
Bir sufi şair: Abdülkadir-i Gulami (1271-1303/1854-1886)
|
A sufi poet: Abd Al-Qadir Ghulami (1271-1303/1854-1886)
|
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 2010,(42):97-117
|
ÇELİK, İsa; ÇELİK, İsmail
|
830
|
Komşu bağlamında üç kısa hikayede Uzamın rolü
|
The role of place in theree short stories in terms of neighbor context
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008,3(35):50-57
|
KARGI, Birkan
|
83
|
Tutak'lı şair Abdulkadir Bedirbeyoğlu ve Gamgüder'den deyişler
|
Türk Dünyası Araştırmaları, 2010,93(185):223-236
|
ASLAN, Namık
|
|
8298
|
Osmanlı Sahası Türkçe şair tezkirelerinin söz varlığı üzerine
|
On the vacobulary of Turkish tazkiras in Ottoman prose
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,54():93-114
|
DURMUŞ, Mustafa
|
8296
|
Etik durum ölçeği'nin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
|
A study of the relaibility and validity of ethics position questionnaire
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010,8(4):1001-1017
|
YAZICI, Aslı; YAZICI, Sedat
|
8294
|
Lineer cebir eğitimi üzerine
|
On linear algebra education
|
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(1):93-105
|
AYDIN, Sinan
|
8292
|
Beliefs and practices of ELT teachers on the use of group work
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):289-304
|
PAKER, Turan; KOCAMAN, Perihan
|
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümü, Denizli, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümü, Muğla, Türkiye
|
8291
|
Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi, matematik ve Türkçe dersindeki hareketlerinin incelenmesi
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2009,17(3):955-966
|
ERDOĞAN, İbrahim
|
|
8290
|
The Kashkay people,past and present
|
Geşmişten günümüze Kaşkaylar
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,(53):103-114
|
DOLATKHAH, Sohrab
|
829
|
GEORGE VERNADSKY, Moğollar ve Ruslar, Çev: Eşref Bengi ÖZBİLEN, Selenge Yayınları, İstanbul, 2007, 536 sayfa, ISBN: 978-975-8839-35-7.
|
Tarih İncelemeleri Dergisi, 2008,23(1):259-262
|
ACAR, Serkan
|
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Genel Türk Tarihi Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye
|
8289
|
Türkiye'de e-Beyanname Sisteminin Benimsenmesi: Geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli İle Ampirik Bir Çalışma
|
Adoption of e-Declaration System in Turkey: An Empirical Assessment with The Extended Technology Acceptance Model
|
Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2009,10(1):134-147
|
TURAN, Aykut Hamit; ÖZGEN, Ferhat Başkan
|
8288
|
Hamdullah Suphi Tanrıöver ve Gagavuzlar
|
Hamdullah Suphi Tanrıöver and Gagauz
|
Gazi Akademik Bakış, 2010,4(7):177-184
|
YAVUZ, Nuri
|
8286
|
İlk kapsamlı Türkçe mühendislik kitabı Mecmûât el-Mühendisîn'in ele aldığı konular ve niteliği hakkında bir değerlendirme
|
An evaluation of first comprehensive Turkish engineering book called Mecmuat el-Mühendisin its subjects and content
|
Belleten, 2010,74(270):517-530
|
TOSUN, Ali Rıza
|
8285
|
Türkiye'de iletişim bilimine katkı bağlamında Hilmi Ziya Ülken'i okumak
|
Reading Hilmi Ziya Ülken in terms of contribution to the communication sicence in Turkey
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2010,(31):233-249
|
TAŞCIOĞLU, Raci
|
8284
|
Endüstriyel kimya dersi öğrenme ortamı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması
|
The adaptation of the industrial chemistry classroom learning environment scale into Turkish
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(2):111-117
|
TOSUN, Cemal; ŞENOCAK, Erdal; TAŞKESENLİGİL, Yavuz
|
8282
|
Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının "yapılandırmacı öğrenme" kavramı bağlamında eleştirisi
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,22(1):189-210
|
KARADÜZ, Adnan
|
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kayseri, Türkiye
|
8281
|
İki dilli Türk öğrencilerin ana dili Türkçeyi öğrenme durumlarına ilişkin öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri (fjell ilköğretim okulu örneği, Norveç)
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,(21):71-85
|
BELET, Şerife Dilek
|
|
8280
|
Sınıf öğretmeni adaylarının yeni Türkçe öğretim programındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma düzeyleri
|
Primary student teachers' using level of measurement and evaluation methods in the new Turkish education program
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):233-246
|
GÖK, Bilge; ERDOĞAN, Tolga
|
828
|
K.S.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Fen Bölümlerinde Laboratuar Uygulamalarının Yeterliliği Üzerine Bir Çalışma
|
A Study on Adequancy of Laboratory Applications in Science Departments of K.S.U. Faculty of Sciences and Arts
|
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,9(2):85-97
|
İSPİR, Esin; ASLANTAŞ, Mehmet; ÇİTİL, Mehmet; KÜÇÜKÖNDER, Adnan; BÜYÜKKASAP, Erdoğan
|
8278
|
Derleme sözlüğü'nde Kahramanmaraş kelimelerinin dağılımı ve ses bilgisi özellikleri
|
Variations of Kahramanmaraş dialectical data in derleme sözlüğü (Compilation of Turkish Words) and their phonological properties
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,54():115-138
|
ERDEM, Mevlüt
|
8276
|
Türkiye'de internet bağımlılık profili ve internet bağımlılık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik-güvenirlik çalışması
|
The profile of internet dependency in Turkey and development of internet addiction scale: Study of validity & reliability
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010,(39):220-232
|
GÜNÜÇ, Selim; KAYRİ, Murat
|
8275
|
K.K. Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi
|
Evaluation of student's communication skills at K.K. Educaton Faculty
|
Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010,12(2):12-22
|
GÜLBAHÇE, Öner
|
8273
|
Tripartite plan evsel ve kamusal mimaride kullanımı (M.Ö. 5800-3100)
|
Tripartite plan its usage in domestic and public architecture ( 5800-3100 BC )
|
Arkeoloji ve Sanat Dergisi, 2010,(135):11-22
|
ERARSLAN, Alev
|
8272
|
Sosyal davranış öğretmen değerlendirmesi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması
|
Adaptation of teacher assessment of social behavior scale to Turkish culture
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,(23):193-200
|
SEVEN, Serdal
|
8271
|
hans-Georg Gadamer (1900-2002)'i Tanımak/ANlamak ve Türkçe'de Gadaer Kaynakçası
|
To Know and to Understand Hans-Georg Gadamer and Gadamer-Bibliography
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2009,(15):173-192
|
ULUKÜTÜK, Mehmet
|
827
|
Halide Edib Adıvar ve Üniversiteler
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,13(13):317-335
|
ERDAL, Kelime
|
|
8269
|
Öğretmen adaylarının kendini ayarlama psikolojilerinin belirlenmesine yönelik bir durum çalışması
|
Determination of teacher candidates' Self-Monitoring : A case study
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(3):129-134
|
YILDIRIM, Kasım; BOZDOĞAN, E.Aykut
|
8268
|
Sınıf öğretmeni adaylarının yeni Türkçe öğretim programındaki ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma düzeyleri
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):233-246
|
GÖK, Bilge; ERDOĞAN, Tolga
|
|
8267
|
Geliştirilebilir yönetim becerisi: Teorik ve ampirik yönleriyle " politik yeti "
|
İmprovable managerial skill: " Political skill " with its theoretical and empirical aspects
|
Amme İdaresi Dergisi, 2010,43(2):65-80
|
ATAY, Salim
|
8264
|
Yurtdışında bir kültür kurumu: Londra Halkevi
|
A cultural enstution abroad: Londan People Hause
|
Atatürk Yolu Dergisi, 2010,12(45):177-215
|
YAŞAR, Hakan
|
8262
|
Hazırlık sınıfı öğrencilerinin kişisel özelliklerinin öğrenme stillerine etkisi ve öğretim sürecine yansıması
|
The effect of personal characteristics of the basic english students on their learning styles and its reflection on teaching process
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010,(39):173-184
|
ERGÜR OKTAR, Derya
|
8260
|
Taşköprîzâde (İsâmeddîn) Ahmed Bin Mustafa'nın (1495-1561) MEVZÛ'ÂTÜ'L-'ULÛM'unda ilim kavramı
|
The Concept of Science in Mevzû'Âtu'l-'Ulûm of Taşköprîzâde (İsâmeddîn) Ahmed Bin Mustafa 1495-1561
|
Gazi Akademik Bakış, 2010,3(6):177-189
|
ÇEVİKEL, Nuri
|
826
|
Tâhirü'l-Mevlevî'nin Hilye'sine Göre Mevlânâ
|
Mevlana According to Tâhiru'l-Mevlevî's Hilye
|
ERDEM, 2008,(50):197-221
|
KESKİN KOÇ, Neslihan
|
8258
|
Adududdin El- İci'nin Ahlak Risalesi: Arapça Metni ve Tercümesi
|
'Adud Al-Din Al-İci's Treatise on Ethics: Edition and Translation
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2009,(15):135-172
|
ARICI, Mustakim
|
8257
|
Öğretmen adaylarının kendini ayarlama psikolojilerinin belirlenmesine yönelik bir durum çalışması
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,10(3):129-134
|
YILDIRIM, Kasım; BOZDOĞAN, E.Aykut
|
|
8256
|
Euro bölgesi'nde yaşanan mali sorunlar ve maliye politikalarında uyum arayışları
|
The euro area fıscal problems and searches for fıscal polıcy harmonızatıon
|
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2010,(35):149-173
|
ŞANLIOĞLU, Ömer; BİLGİNOĞLU, Mehmet Ali
|
8255
|
Yeni Türkçe ders kitaplarındaki öykülerin öğrenme alanlarını gerçekleştirmedeki yeterliliğinin belirlenmesi
|
Realizing designation of learning sufficiency about stories taking part in new turkish textbooks
|
Milli Eğitim, 2010,(186):140-150
|
UZUNER, Serap; AYDIN, Yahya
|
8254
|
Türkçenin ana dili olarak öğretiminde karşilaşilan sorunlar ve bu sorunlarin giderilmesine yönelik öneriler: Ankara örneği
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2009,3(36):1-16
|
ERDOĞAN, Tolga ; GÖK, Bilge
|
Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye; -
|
8253
|
İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi için öğretmenlerinden beklentileri
|
The expectation of the fourth and fifth grades elementary school students from their teachers for the Turkish lesson
|
Milli Eğitim, 2010,(187):52-75
|
SİDEKLİ, Sabri
|
8251
|
Sosyal görünüş kaygısı ölçeği'nin (SGKÖ) Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
|
Adaptation of the social appearance anxiety scale (SAAS) to Turkish: A validity and reliability study
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010,(39):151-159
|
DOĞAN, Tayfun
|
8250
|
Farklı standart belirleme yöntemlerinin geçme puanları üzerine etkisi
|
Impact of standard setting methodologies over passing scores
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2010,43(1):79-95
|
ÇETİN, Sevda; GELBAL, Selahattin
|