Ç.Ü. Türkoloji Araştırmaları Merkezi
Güncel Türkoloji Kaynakçası

<Dergilerdeki Makaleler>

Son Güncelleme: 27.12.2011

Toplam kayıt: 21.794

  

 ARA
  

Sayfa  First Previous Next Last  kayıt: 436
      20701 - 20750 kayıt: 21794
NO (*)
Başlık (*)
Başlık-2 (*)
Kaynak-(Yazar) (*)
Yazar (*)
12168
Reklamlarda Yabancı Dil Kullanımı
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2004,(1):135-145
YÜCEL, Halime
 
12167
Otistik Bir Çocuğa Dil Öğretimi
Teaching Language to an Autistic Child
Eğitim ve Bilim, 2005,30(138):18-27
ÖZMEN GÜZEL, Rüya
12166
Technische Kriterien zur Evaluation von Autorensystemen für Webbasiertes Sprachenlernen
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):323-345
ALYAZ, Yunus
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
12165
Almanca Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüş ve Deneyimleri
Views and Experiences of Prospective German Language Teachers on Practicum Courses
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):75-84
ÇETİNTAŞ, Bengül; GENÇ, Ayten
12160
The Relation Between Students' Attitudes Toward Foreign Language and Foreign Language Achievement
Yabancı Dil ve Yabancı Dil Edinimi ile Öğrenci Yaklaşımları Arasındaki İlişki
Dil Dergisi, 2005,(130):37-52
İNAL, Sevim; EVİN, İlke; SARACALOĞLU, A. Seda
1216
Sinema ve Edebiyat Türleri Arasında Görülen Etkileşimler
Interactions Between Cinema and Literature Genres
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,1(2):67-74
YÜCE, Tuncay
12158
The Role of Needs Assessment in the Developing ESP Courses
Özel Amaçlı İngilizce Programı Geliştirmede İhtiyaç Değerlendirmesinin Rolü
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2003,11(1):59-64
ELKILIÇ, Gencer; BAYRAK, İlhami; PARLAK, Erdinç
12157
Üniversite Öğrencileri Bilişsel Gelişim Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması Çalışması
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2006,6(2):523-551
ŞENOCAK, Erdal
 
12156
Türkçeye Uyarlanmış Temel Kabiliyetler Testi (TKT) 7-11'in Yapı Gerçerliği
Structure Validity of Primarily Mental Abilities (PMA s) Test 7-11, Which is Adapted into Turkish
P D R : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2005,3(24):57-72
ATILGAN, Hakan
12155
İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğreniminde Yineleme, Ulamlama ve Anlamlandırma Stratejilerinin Kalıcılığa Etkisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):269-298
ATAN, Nurhayat
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
12153
Age, Gender and Social Class in Elt Coursebooks: A Critical Study
İngilizce Ders Kitaplarında Yaş, Toplumsal Sınıf ve Cinsiyet: Eleştirel Bir Çalışma
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(28):29-38
ARIKAN, Arda
12151
Türk Değerleri Üzerine Bir Değerlendirme
Felsefe Dünyası, 2005,(41):64-77
ASLANOĞLU, İbrahim
Gazi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Ankara, Türkiye
1215
Albert Camus'nün 'Doğrular' Adlı Oyununda Anlam Ve Değer Bakımından Kişi, Eylem Ve Özgürlük
Individual, Action and Freedom From The Mining and Value Point of View in The Play Titled 'Justs' of Albert Camus
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,29(1):111-124
YILMAZ, Ahmet
12148
Three Theses on the Pedagogical Relevance of Second Language Acquisition Research
İkinci Dil Edinim Araştırmasının Pedagojik İlişkisi Üzerine Tez
Dil Dergisi, 2005,(130):18-36
ECKERTH, Johannes
12145
The Role of Needs Assessment in the Developing ESP Courses
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2003,11(1):59-64
ELKILIÇ, Gencer; BAYRAK, İlhami; PARLAK, Erdinç
 
12144
Ankara Batıkent Kaya Bayazıtoğlu Yabancı Dil Ağırlıklı Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Genel Beslenme Alışkanlıklarının, Bazı Antropometrik Ölçümlerinin ve Okul Kantini Kullanımlarının Değerlendirilmesi
Evaluation of General Nutrition Habits, Some Anthropometric Measurements of the Third Grade Students of Ankara Batıkent Kaya Bayazıtoğlu High School Foreign Language Division and their Use of School Canteen
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):28-35
ALTINTAŞ, Hakan; ATİLLA, Sema; ŞAHİN, Barış; ŞENKAL, Hilmi Alper; ŞEREF, Buket Çiğdem; TURGUT, Şule; TÜRK, Hasan; YILMAZ, Mustafa Özgün
12140
Çoklu-Ortamlı Yazılımların Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimindeki Yeri ve İşlevi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):231-244
KARTAL, Erdoğan
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
1214
Öfkeyle Başa Çıkma Eğitiminin ve Etkileşim Grubu Uygulamasının İçe Yönelik Öfke Üzerindeki Etkisi
The Impact of "Coping With Anger Training Program" and "Encounter Group Experience" in Coping With Anger-in
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,30(2):175-185
ÖZMEN, Ahmet
12133
Vocabulary Teaching
Dil Dergisi, 2006,(133):20-28
ÖZTÜRK, Meral
 
12132
Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Dil Gelişimi Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Asssessment of Language Development Skill Levels of Three-Six Years Old Children in Ankara
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):20-27
ŞAHİN, Semra; KARAASLAN BAÇ, Tuğba
1213
Elsa'nın Mecnunu'nda Aragon'un Zamansal ve Şiirsel Yolculuğu
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,17(2):227-246
GÖKMEN, Ayla
 
12125
English Language Teachers' Views on the Reflections of Language Teaching Methods and Techniques Upon the Teaching Process in Foreign Language Preparatory Classes
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):14-21
KAYAPINAR, Ulaş
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümü, Mersin, Türkiye
12121
Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Dil Gelişimi Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):20-27
ŞAHİN, Semra; KARAASLAN BAÇ, Tuğba
 
1212
Televizyon ve Gençlik: Yerli Dizilerin Gençlerin Model Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi
Television and Youth:The Effects of National Television Serials on the Role Modelling Behaviors of Youngesters
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,30(1):15-30
ERJEM, Yaşar; ÇAĞLAYANDERELİ, Mustafa
12117
Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi
Acquisition of the Mother Tongue and Early Teaching of the Foreign Language
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,17(2):295-314
KARA, Şeref
12116
Kültürlerarası İletişim Açısından Gündelik İletişim Davranışları
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,(13):1-17
SELÇUK, Ayhan
Selçuk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Konya, Türkiye
12114
Kelendergeschichten im Fremdsprachenunterricht
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):4-13
BALCI, Umut
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Çanakkale, Türkiye
12113
Semiotic Approach and Its Contributions to English Language Learning and Teaching
Göstergebilim Yaklaşımı ve İngiliz Dili Öğrenimi ve Öğretimine Katkıları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006,(31):106-114
SERT, Olcay
12110
İngiltere'de Yaşayan Türklerin Ana Kültüre Bağlılığında İletişim Araçlarının Folkloristik Bağlamdaki İşlevi
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2006,(12):173-184
GÖKDEMİR, Gönül
 
1211
"ILGIN Ben" Söyleminin Düşündürdükleri
Considerations About the Utterance of "ILGIN me."
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,8(8):85-93
ÜSTÜNOVA, Kerime
12109
Mesihi'nin Bir Fetih-Namesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,14(2):245-264
DERDİYOK, İ. Çetin
Çukurova Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Adana, Türkiye
12103
Kreatives Drama im Daf-Unterricht in der Türkei-Neue Wege, Neue Möglichkeiten
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):1-3
KOCADORU, Yüksel
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye
12102
Untersuchungsergebnisse zu Landeskundebezogenen Interessen von Deutschlernenden aus dem Universitaeren Bereich in Asiatischen Laendern
Asya Ülkelerinde Üniversite Düzeyinde Almanca Öğrenenlerin Ülke Bilgisine Yönelik İlgi Alanlarını Gösteren Araştırma Sonuçları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):213-221
ÜNVER, Şerife
12100
Şehir Tarihi Çalışmaları Kapsamında Niğde Bibliyografyası Denemesi
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2006,(20):185-205
SARISIR, Serdar
 
1210
Laesst Sich Zeitbewusstsein Messen?
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,9(9):123-134
YAVUZCAN, H. İsmail
Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Bursa, Türkiye
121
Anonim bir Tarih-i Al-i Osman nüshasının sözvarlığında kalıp yapılar ve arkaik kelimeler
Expression patterns and archaic words in the lexicology of an anonymous copy of Tarih-i Al-i OSman
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,19(19):325-359
ULUOCAK, Mustafa; BAŞTÜRK, Şükrü
12094
Yabancı Dil Öğretiminde Soru Sorma Teknikleri ve Önemi
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,5(8):130-149
ŞEVİK, Mustafa
Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, Burdur, Türkiye
1209
Türk ve Alman İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dilbilgisi Ders Kitaplarındaki Sıfatların Nicelik Bakımından Karşılaştırılması
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,(15):595-607
TUNÇEL, Rıdvan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Türkiye
12089
Reader Reponse Approach to Teaching Poetry
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006,(31):96-105
SÜZER SARAÇ, H. Sezgi
 
12088
Sosyal-Kültürel Faktörlerin Çevirideki Rolü
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,(14):177-197
BAYKAN, Ali
Selçuk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Konya, Türkiye
12087
Attitudes of Student Teachers Towards a Collaborative and Student-Centered Learning in a EFL Teacher Education Setting
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006,19(1):135-152
GÜRSOY, Esim; KARATEPE, Çiğdem
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bursa, Türkiye; Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bursa, Türkiye
12086
Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı ve Türkiye'de Yabancı Dil Öğretim Süreçleri
The Common European Framework of Reference: Learning, Teaching, Assessment and the Foreign Language Education Process in Turkey
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,6(1):89-106
GÜLER, Gülten
12084
Kratylos: Gerçekliği Araştırmanın Aracı Olarak Dil
Cratylus: Language as an Instrument of Inquiring the Reality
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):40-48
ASLAN, Hasan
12083
İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı
Language Learning Strategy Usages of English Teacher Candidates
Dil Dergisi, 2006,(132):28-37
BEKLEYEN, Nilüfer
12080
Farklı Sosyoekonomik Düzeylerde Okulöncesi Eğitimi Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişiminin Cinsiyete Göre Karşılaştırılması
Compare Language Development in First Grade Primary School Students from Different Socioeconomic Levels Who Take and do Not Take Pre-School Education According to the Gender
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):395-420
TANER, Meral; BAŞAL, Handan Asude
1208
Ahmet Paşa, Necati Bey, Fuzuli, Hayali ve Baki Divanlarına Göre Divan Şiirinde Meyve
Fruit in Divan Poems According to the Divans of Ahmet Paşa, Necati Bey, Fuzuli, Hayali, Baki and Fidayi
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,11(11):223-239
ŞANLI, İsmet
12079
Fen Konularının Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi
Teaching Science Subjects Based on the Theory of Multiple Intelligence to the Students' Success and the Effect of its Permanence
Eğitim Araştırmaları, 2006,(23):10-19
BALIM, Ali Günay
12077
Yabancı Dil Öğretiminde Edebi Metinler: Yenilikçi Yaklaşımlara Geçiş Süreci ve Gerekçeleri
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):203-212
ÜNAL, Dalım Çiğdem
 
12072
Paul Ricoeur'un Hermeneutik Görüşü
Paul Ricoeur's Account of Hermeneutics
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):20-39
SARI, Mehmet Ali
12067
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Tekniklerinin Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Sinir Sistemi Konusunu Öğrenmelerine Etkisi
The Effect of Cooperative Learning Strategies on 10th Grade Students' Achievement on Nervous System
Eğitim Araştırmaları, 2006,(23):1-9
ARSLAN, Orhan; BORA DOĞAN, Nihal; SAMANCI KESKİN, Nilay
Count: 50        
Sayfa  First Previous Next Last  kayıt: 436
      20701 - 20750 kayıt: 21794

 

 -----