12168
|
Reklamlarda Yabancı Dil Kullanımı
|
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2004,(1):135-145
|
YÜCEL, Halime
|
|
12167
|
Otistik Bir Çocuğa Dil Öğretimi
|
Teaching Language to an Autistic Child
|
Eğitim ve Bilim, 2005,30(138):18-27
|
ÖZMEN GÜZEL, Rüya
|
12166
|
Technische Kriterien zur Evaluation von Autorensystemen für Webbasiertes Sprachenlernen
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):323-345
|
ALYAZ, Yunus
|
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
|
12165
|
Almanca Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüş ve Deneyimleri
|
Views and Experiences of Prospective German Language Teachers on Practicum Courses
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):75-84
|
ÇETİNTAŞ, Bengül; GENÇ, Ayten
|
12160
|
The Relation Between Students' Attitudes Toward Foreign Language and Foreign Language Achievement
|
Yabancı Dil ve Yabancı Dil Edinimi ile Öğrenci Yaklaşımları Arasındaki İlişki
|
Dil Dergisi, 2005,(130):37-52
|
İNAL, Sevim; EVİN, İlke; SARACALOĞLU, A. Seda
|
1216
|
Sinema ve Edebiyat Türleri Arasında Görülen Etkileşimler
|
Interactions Between Cinema and Literature Genres
|
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,1(2):67-74
|
YÜCE, Tuncay
|
12158
|
The Role of Needs Assessment in the Developing ESP Courses
|
Özel Amaçlı İngilizce Programı Geliştirmede İhtiyaç Değerlendirmesinin Rolü
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2003,11(1):59-64
|
ELKILIÇ, Gencer; BAYRAK, İlhami; PARLAK, Erdinç
|
12157
|
Üniversite Öğrencileri Bilişsel Gelişim Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması Çalışması
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2006,6(2):523-551
|
ŞENOCAK, Erdal
|
|
12156
|
Türkçeye Uyarlanmış Temel Kabiliyetler Testi (TKT) 7-11'in Yapı Gerçerliği
|
Structure Validity of Primarily Mental Abilities (PMA s) Test 7-11, Which is Adapted into Turkish
|
P D R : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2005,3(24):57-72
|
ATILGAN, Hakan
|
12155
|
İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğreniminde Yineleme, Ulamlama ve Anlamlandırma Stratejilerinin Kalıcılığa Etkisi
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):269-298
|
ATAN, Nurhayat
|
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
|
12153
|
Age, Gender and Social Class in Elt Coursebooks: A Critical Study
|
İngilizce Ders Kitaplarında Yaş, Toplumsal Sınıf ve Cinsiyet: Eleştirel Bir Çalışma
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(28):29-38
|
ARIKAN, Arda
|
12151
|
Türk Değerleri Üzerine Bir Değerlendirme
|
Felsefe Dünyası, 2005,(41):64-77
|
ASLANOĞLU, İbrahim
|
Gazi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Ankara, Türkiye
|
1215
|
Albert Camus'nün 'Doğrular' Adlı Oyununda Anlam Ve Değer Bakımından Kişi, Eylem Ve Özgürlük
|
Individual, Action and Freedom From The Mining and Value Point of View in The Play Titled 'Justs' of Albert Camus
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,29(1):111-124
|
YILMAZ, Ahmet
|
12148
|
Three Theses on the Pedagogical Relevance of Second Language Acquisition Research
|
İkinci Dil Edinim Araştırmasının Pedagojik İlişkisi Üzerine Tez
|
Dil Dergisi, 2005,(130):18-36
|
ECKERTH, Johannes
|
12145
|
The Role of Needs Assessment in the Developing ESP Courses
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2003,11(1):59-64
|
ELKILIÇ, Gencer; BAYRAK, İlhami; PARLAK, Erdinç
|
|
12144
|
Ankara Batıkent Kaya Bayazıtoğlu Yabancı Dil Ağırlıklı Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Genel Beslenme Alışkanlıklarının, Bazı Antropometrik Ölçümlerinin ve Okul Kantini Kullanımlarının Değerlendirilmesi
|
Evaluation of General Nutrition Habits, Some Anthropometric Measurements of the Third Grade Students of Ankara Batıkent Kaya Bayazıtoğlu High School Foreign Language Division and their Use of School Canteen
|
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):28-35
|
ALTINTAŞ, Hakan; ATİLLA, Sema; ŞAHİN, Barış; ŞENKAL, Hilmi Alper; ŞEREF, Buket Çiğdem; TURGUT, Şule; TÜRK, Hasan; YILMAZ, Mustafa Özgün
|
12140
|
Çoklu-Ortamlı Yazılımların Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimindeki Yeri ve İşlevi
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):231-244
|
KARTAL, Erdoğan
|
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa, Türkiye
|
1214
|
Öfkeyle Başa Çıkma Eğitiminin ve Etkileşim Grubu Uygulamasının İçe Yönelik Öfke Üzerindeki Etkisi
|
The Impact of "Coping With Anger Training Program" and "Encounter Group Experience" in Coping With Anger-in
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,30(2):175-185
|
ÖZMEN, Ahmet
|
12133
|
Vocabulary Teaching
|
Dil Dergisi, 2006,(133):20-28
|
ÖZTÜRK, Meral
|
|
12132
|
Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Dil Gelişimi Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
|
Asssessment of Language Development Skill Levels of Three-Six Years Old Children in Ankara
|
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):20-27
|
ŞAHİN, Semra; KARAASLAN BAÇ, Tuğba
|
1213
|
Elsa'nın Mecnunu'nda Aragon'un Zamansal ve Şiirsel Yolculuğu
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,17(2):227-246
|
GÖKMEN, Ayla
|
|
12125
|
English Language Teachers' Views on the Reflections of Language Teaching Methods and Techniques Upon the Teaching Process in Foreign Language Preparatory Classes
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):14-21
|
KAYAPINAR, Ulaş
|
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümü, Mersin, Türkiye
|
12121
|
Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Dil Gelişimi Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
|
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 2005,2(1-2):20-27
|
ŞAHİN, Semra; KARAASLAN BAÇ, Tuğba
|
|
1212
|
Televizyon ve Gençlik: Yerli Dizilerin Gençlerin Model Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi
|
Television and Youth:The Effects of National Television Serials on the Role Modelling Behaviors of Youngesters
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,30(1):15-30
|
ERJEM, Yaşar; ÇAĞLAYANDERELİ, Mustafa
|
12117
|
Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi
|
Acquisition of the Mother Tongue and Early Teaching of the Foreign Language
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,17(2):295-314
|
KARA, Şeref
|
12116
|
Kültürlerarası İletişim Açısından Gündelik İletişim Davranışları
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,(13):1-17
|
SELÇUK, Ayhan
|
Selçuk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Konya, Türkiye
|
12114
|
Kelendergeschichten im Fremdsprachenunterricht
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):4-13
|
BALCI, Umut
|
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Çanakkale, Türkiye
|
12113
|
Semiotic Approach and Its Contributions to English Language Learning and Teaching
|
Göstergebilim Yaklaşımı ve İngiliz Dili Öğrenimi ve Öğretimine Katkıları
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006,(31):106-114
|
SERT, Olcay
|
12110
|
İngiltere'de Yaşayan Türklerin Ana Kültüre Bağlılığında İletişim Araçlarının Folkloristik Bağlamdaki İşlevi
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2006,(12):173-184
|
GÖKDEMİR, Gönül
|
|
1211
|
"ILGIN Ben" Söyleminin Düşündürdükleri
|
Considerations About the Utterance of "ILGIN me."
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,8(8):85-93
|
ÜSTÜNOVA, Kerime
|
12109
|
Mesihi'nin Bir Fetih-Namesi
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,14(2):245-264
|
DERDİYOK, İ. Çetin
|
Çukurova Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Adana, Türkiye
|
12103
|
Kreatives Drama im Daf-Unterricht in der Türkei-Neue Wege, Neue Möglichkeiten
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,2(30):1-3
|
KOCADORU, Yüksel
|
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye
|
12102
|
Untersuchungsergebnisse zu Landeskundebezogenen Interessen von Deutschlernenden aus dem Universitaeren Bereich in Asiatischen Laendern
|
Asya Ülkelerinde Üniversite Düzeyinde Almanca Öğrenenlerin Ülke Bilgisine Yönelik İlgi Alanlarını Gösteren Araştırma Sonuçları
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):213-221
|
ÜNVER, Şerife
|
12100
|
Şehir Tarihi Çalışmaları Kapsamında Niğde Bibliyografyası Denemesi
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2006,(20):185-205
|
SARISIR, Serdar
|
|
1210
|
Laesst Sich Zeitbewusstsein Messen?
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,9(9):123-134
|
YAVUZCAN, H. İsmail
|
Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Bursa, Türkiye
|
121
|
Anonim bir Tarih-i Al-i Osman nüshasının sözvarlığında kalıp yapılar ve arkaik kelimeler
|
Expression patterns and archaic words in the lexicology of an anonymous copy of Tarih-i Al-i OSman
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,19(19):325-359
|
ULUOCAK, Mustafa; BAŞTÜRK, Şükrü
|
12094
|
Yabancı Dil Öğretiminde Soru Sorma Teknikleri ve Önemi
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,5(8):130-149
|
ŞEVİK, Mustafa
|
Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, Burdur, Türkiye
|
1209
|
Türk ve Alman İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Dilbilgisi Ders Kitaplarındaki Sıfatların Nicelik Bakımından Karşılaştırılması
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,(15):595-607
|
TUNÇEL, Rıdvan
|
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eskişehir, Türkiye
|
12089
|
Reader Reponse Approach to Teaching Poetry
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2006,(31):96-105
|
SÜZER SARAÇ, H. Sezgi
|
|
12088
|
Sosyal-Kültürel Faktörlerin Çevirideki Rolü
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,(14):177-197
|
BAYKAN, Ali
|
Selçuk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Konya, Türkiye
|
12087
|
Attitudes of Student Teachers Towards a Collaborative and Student-Centered Learning in a EFL Teacher Education Setting
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006,19(1):135-152
|
GÜRSOY, Esim; KARATEPE, Çiğdem
|
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bursa, Türkiye; Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bursa, Türkiye
|
12086
|
Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı ve Türkiye'de Yabancı Dil Öğretim Süreçleri
|
The Common European Framework of Reference: Learning, Teaching, Assessment and the Foreign Language Education Process in Turkey
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,6(1):89-106
|
GÜLER, Gülten
|
12084
|
Kratylos: Gerçekliği Araştırmanın Aracı Olarak Dil
|
Cratylus: Language as an Instrument of Inquiring the Reality
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):40-48
|
ASLAN, Hasan
|
12083
|
İngilizce Öğretmen Adaylarının Dil Öğrenme Stratejileri Kullanımı
|
Language Learning Strategy Usages of English Teacher Candidates
|
Dil Dergisi, 2006,(132):28-37
|
BEKLEYEN, Nilüfer
|
12080
|
Farklı Sosyoekonomik Düzeylerde Okulöncesi Eğitimi Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişiminin Cinsiyete Göre Karşılaştırılması
|
Compare Language Development in First Grade Primary School Students from Different Socioeconomic Levels Who Take and do Not Take Pre-School Education According to the Gender
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,18(2):395-420
|
TANER, Meral; BAŞAL, Handan Asude
|
1208
|
Ahmet Paşa, Necati Bey, Fuzuli, Hayali ve Baki Divanlarına Göre Divan Şiirinde Meyve
|
Fruit in Divan Poems According to the Divans of Ahmet Paşa, Necati Bey, Fuzuli, Hayali, Baki and Fidayi
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,11(11):223-239
|
ŞANLI, İsmet
|
12079
|
Fen Konularının Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretiminin Öğrencilerin Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi
|
Teaching Science Subjects Based on the Theory of Multiple Intelligence to the Students' Success and the Effect of its Permanence
|
Eğitim Araştırmaları, 2006,(23):10-19
|
BALIM, Ali Günay
|
12077
|
Yabancı Dil Öğretiminde Edebi Metinler: Yenilikçi Yaklaşımlara Geçiş Süreci ve Gerekçeleri
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2005,(29):203-212
|
ÜNAL, Dalım Çiğdem
|
|
12072
|
Paul Ricoeur'un Hermeneutik Görüşü
|
Paul Ricoeur's Account of Hermeneutics
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):20-39
|
SARI, Mehmet Ali
|
12067
|
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Tekniklerinin Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Sinir Sistemi Konusunu Öğrenmelerine Etkisi
|
The Effect of Cooperative Learning Strategies on 10th Grade Students' Achievement on Nervous System
|
Eğitim Araştırmaları, 2006,(23):1-9
|
ARSLAN, Orhan; BORA DOĞAN, Nihal; SAMANCI KESKİN, Nilay
|