6932
|
Takısız ad tamlaması tartışması ve tür - öbek ilişkisi
|
The discussion of noun complements with no suffixes and the relation between word classes and phrases
|
Turkish Studies, 2011,6(1):1487-1501
|
KERİMOĞLU, Caner
|
6931
|
İlköğretim Türkçe dersi programının dil bilgisi öğretimindeki etkililiği: Nitel bir araştırma
|
The effectiveness of grammar education according to lower secondary Turkish language curriculum: A qualitative research
|
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010,(1):251-269
|
YAMAN, Havva; KARAARSLAN, Feridun
|
693
|
Abdi'nin Gül ü Nevruz Mesnevisi
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2008,(23):51-130
|
İNCE, Adnan
|
|
6928
|
The Judgement of Linguistics Courses in Turkish High Schools Trough School Teachers, Students and University Students
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2007,24(1):137-152
|
KIZILTAN, Nalan
|
|
6927
|
A study on the correlation between reading comprehension and translation skills of ELT students
|
İngilizce öğretmenliği programındaki öğrencilerin çeviri ve okuma becerileri arasındaki ilişki üzerine bir çalışma
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2010,43(1):219-241
|
KÖSE, Serhan
|
6925
|
Muhâkemetü'l-Lügateyn'deki Türk Ordu teşkilatına ait terimlerin karşılaştırmalı incelemesi
|
Comparative examination of terms of Turkish army organization in Muhâkemetü'l-Lügateyn
|
Turkish Studies, 2010,5(3):890-904
|
BERBER, Oktay
|
6924
|
Benefit of Google Search Engine in Learning and Teaching Collocations
|
İngilizce Eşdizimlerini Öğrenme ve Öğretmede Google Araştırma Motorunun Kullanımı
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(34):151-166
|
ZENGİN, Buğra
|
6921
|
Öğretmen görüşlerine göre dil bilgisi konularının öğretilme güçlükleri
|
Difficultties in teaching grammar subjects according to teachers' oppinions
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008,6(1):85-105
|
ERDEM, İlhan
|
6920
|
Çeviribilim ve Yorum Bilgisi
|
Çeviribilim ve Uygulamaları Dergisi, 2007,(17):153-177
|
USLU, Muazzez
|
|
692
|
Baudelaire'in Kaynakları:Hoffmann ile Diderot, Palyaço ile Rahibe-II
|
The source of Baudelaire: Hoffman and Diderot, the clown and the Nun-II
|
Frankofoni, 2008,(20):27-38
|
ÖZCAN, M. Emin
|
6918
|
Türkiye Türkçesinde sözcük grupları ve öğretimi üzerine
|
Word groups and their teaching in Turkey Turkish language
|
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 2010,(43):145-166
|
DURUKAN, Erhan
|
6917
|
Öbek, takım (tamlama) ve belirteç takımı (zarf tamlaması)
|
Group, construction and adverbial construction
|
Turkish Studies, 2010,5(2):1159-1172
|
Tahir KAHRAMAN
|
6913
|
Türkçe dil bilgisi öğretiminde çözümleme yönteminin kullanımı
|
Usage of analysis method in Turkish grammar education
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,5(10):101-119
|
GÖÇER, Ali
|
6912
|
Birince Kelimesi Üzerine
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2008,(23):99-110
|
ÖLKER, Perihan
|
|
6910
|
Afganistan Türkmencesi metinlerindeki eksiz ad tamlamaları
|
Possesive constructions in afghanistan Turkmen texts
|
Turkish Studies, 2010,5(1):585-593
|
ÖZTÜRK, Rıdvan
|
691
|
Niyazi Berkes'in Türk Kitle İletişim Tarihine Katkıları
|
Contributions of Niyazi Berkes to History of Turkish Mass Media
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,32(1):39-59
|
GÜRSES, Fatma
|
6909
|
Tarihî Türkiye Türkçesi metinlerindeki 'karmaşık cümle' örnekleri üzerine
|
About complex sentences in historical Turkish texts
|
Turkish Studies, 2011,6(1):985-998
|
DOĞAN, Enfel
|
6906
|
İlköğretim birinci kademe derslerinde öğretmen kılavuzuna duyulan ihtiyaç ve içeriği
|
Requirement and content of teacher guide book in primary school-primary stage lessons
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,(21):295-309
|
KILIÇ, Abdurrahman
|
6903
|
Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları
|
Smart boards and their instructional uses
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011,8(15):457-471
|
ADIGÜZEL, Tufan; GÜRBULAK, Neşe; SARIÇAYIR, Hakan
|
6901
|
Söylembilim ve Arap Dilinde söylembilimin temelleri
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2008,(27):7-22
|
KARATAŞ, Yusuf
|
|
6900
|
İlköğretim öğrencilerinin dil bilgisi etkinliklerindeki başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
|
Examining the primary school students' success in grammar activities with respect to some variables
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(24):47-51
|
ARICI, Ali Fuat
|
69
|
Tanzimat sonrası Türk şiiri ve İsmail Safa
|
Poetry ofter Tanzimat and Ismail Safa
|
Turkish Studies, 2011,6(2):1093-1104
|
YÜCE, Sefa
|
6899
|
İngilizce dersinde cep telefonlarıyla üretilen sözlü performans ödevlerinin yazılı performans ödevleriyle karşılaştırılması
|
A comparasion of oral performance tasks prepared using mobile phones with traditional written performance tasks
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010,8(3):719-740
|
ŞAD, Nihat; AKDAĞ, Mustafa
|
6898
|
İlköğretim Türkçe ders kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
|
The evaluation of primary education Turkish language textbooks according to teacher opinions
|
Milli Eğitim, 2010,(187):39-51
|
EPÇAÇAN, Cevdet; OKÇU, Veysel
|
6895
|
İlköğretim öğrencilerinin dil bilgisi etkinliklerindeki başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(24):47-51
|
ARICI, Ali Fuat
|
|
6894
|
İlköğretim II. kademe Türkçe dersinde zarf (belirteç) konusunun drama yöntemi kullanılarak öğretimi
|
Teaching of the topic 'determinant' using dramatisation method in Turkish lesson of primary second stage
|
Milli Eğitim, 2010,(186):106-120
|
ŞİMŞEK, Tacettin; TOPAL, Yakup; MADEN, Sedat; ŞAHİN, Abdullah
|
6891
|
-sA Ekinin işlevleri ve Dilek-Şart ayrımı
|
Optative - conditional differences and function of -sA suffix
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,28():131-140
|
BENZER, Ahmet
|
6890
|
İlköğretim II. kademe Türkçe dersinde zarf (belirteç) konusunun drama yöntemi kullanılarak öğretimi
|
Milli Eğitim, 2010,(186):106-120
|
ŞİMŞEK, Tacettin; TOPAL, Yakup; MADEN, Sedat; ŞAHİN, Abdullah
|
|
689
|
The Politic Meaning of Ottoman Printing House
|
Osmanlı Matbaasının Politik Anlamı
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,15(15):297-318
|
MERMUTLU, Bedri
|
6888
|
-sA Ekinin işlevleri ve Dilek-Şart ayrımı
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,28():131-140
|
BENZER, Ahmet
|
|
6886
|
Yapı bilgisi açısından düzen sözcüğü
|
Turkish Studies, 2011,6(2):703-712
|
ÖZDEMİR, Hakan
|
|
6884
|
Türkçe ve Almanca ana dili ders kitaplarında yazma eğitimi
|
Milli Eğitim, 2011,(189):231-251
|
KASAPOĞLU, Berrin
|
|
6880
|
The Use of Short-Story in Teaching English to the Students of Public High Schools
|
Devlet Liselerinde İngilizce Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2004,(26):41-47
|
EREN, Zerrin
|
688
|
Aynı Sesin Peşinde: Ahmet Kutsi Tecer'in 'Nerdesin' Şiiri Üzerine
|
Chasing the Same Voice: About Ahmet Kutsi Tecer's Poem "Nerdesin"
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,15(15):457-471
|
TARIM, Rahim
|
6878
|
Die Bedeutung und Funktion Des Übersetzens In Der Deutschdidaktik
|
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında Çevirinin Önemi ve İşlevi
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2002,(22):46-54
|
ÇETİNTAŞ, Bengül
|
6876
|
Türk Dilinde Organ Adları Üzerine Bir İnceleme -Ana ve Ara Temel Kelimeler
|
A Study on Organ Names in Turkish Language Main Basic Words and Sub Basic Words
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,6(1):142-164
|
DOĞAN, Levent
|
6875
|
Polisin Bireysel Olarak Yabancı Dil Öğrenme Çabalarına Bir Katkı
|
A Contrubition to Police's Struggle to Learn Foreign Language Individually
|
Polis Bilimleri Dergisi, 2002,4(3-4):141-154
|
YÜKSEL, Yusuf
|
6872
|
Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Staratejileri
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,14(2):113-122
|
BEKLEYEN, Nilüfer
|
Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı, Diyarbakır, Türkiye
|
6870
|
Förderung der Schreibfaehigkeit im Computerunterstützen Daf-Unterricht
|
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002,15(1):15-31
|
ALYAZ, Yunus
|
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Bursa, Türkiye
|
687
|
Kamu Bankalarında İç Denetimin Yeniden Yapılandırılması: Ziraat Bankası Teftiş Kurulunda Yaşanan Örgütsel, Teknik ve Kültürel Değişim
|
Reorganization of Internal Auditing at State Banks: Organizational, Technical and Cultural Change at Ziraat Bank Examiners Board
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,32(2):331-349
|
KİRACI, Murat ; ÇORBACIOĞLU, Sıtkı
|
6865
|
Turning Students' Isolated Sentence-Based Texts Into Coherent Compositions
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2003,12(12):29-38
|
TÜM, Gülden
|
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Adana, Türkiye
|
6863
|
İngilizce Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri
|
Language Learning Strategies Used by English Teacher Candidates
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2004,3(10):38-47
|
BEKLEYEN DALKILIÇ, Nilüfer
|
6862
|
Developmental Differences in the Use Tense Aspect Modality in Narratives
|
Anlatılarda Kullanılan Zaman Görünüş Kiplik Yapılarının Kullanımındaki Gelişmeler Farklar
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(32):221-231
|
ÖZCAN, Mehmet
|
686
|
Arif Nihat Asya'nın Kastamonu Sultanisi'ndeki Öğrencilik Yılları ve Bu Dönemde Yayınlanmış Şiirleri
|
The Years Arif Nihat Asya Spent as a Student in Kastamonu High School (Sultani)
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):237-248
|
ESKİ, Mustafa
|
6858
|
Türkçe'de Dilbilgisel Terim Olarak "Olumlama" ve "Olumsuzlama"
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,15(1):269-282
|
ÖZKAN, Bülent
|
Çukurova Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Adana, Türkiye
|
6853
|
Freis Schreiben ist Ein Weg für die Erweiterung der Schreibfaehigkeit der Studenten im Fremdsprachenunterricht
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,3(34):33-40
|
DUMAN, Seyyare
|
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye
|
6850
|
Digital viseo technology in foreign language classes a case study with ' Lost'
|
Yabancı dil sınıflarında dijital video teknolojisi : ' Lost ' ile bir alan çalışması
|
Dil Dergisi, 2008,(142):61-70
|
ARIOĞUL, Sibel; UZUN, Tarık
|
685
|
Gotik Romanda Aydınlanma Karşıtlığı
|
Anti-Enlightenment Attitude in Gothic Novels
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,32(1):171-188
|
YAVUZ, M. Ertuğrul; GEÇİKLİ, Kubilay
|
6849
|
Définition et Utilisation de la Notion de <> et D' <> Dans L'Enseignement de la Langue Française
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,15(1):125-132
|
KARAAĞAÇ DELEN, Nurcan
|
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
|
6848
|
Anadolu liselerindeki Almanca dersinde yer alan dilbilgisi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar
|
The problems in teaching of grammar in Anatolian high school German classes
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2009,(26):42-53
|
KIRMIZI, Bülent
|