27965
|
Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım ve öğrencilerin kavram yanılgıları
|
Constructivist approach in science education and students' misconceptions
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,12(1):89-115
|
ÇAKICI, Yılmaz
|
27964
|
Algılama haritaları ve algılama haritalarının hazırlanmasında kullanılan istatistik tekniklerin karşılaştırılması
|
Verimlilik Dergisi, 2011,(1):45-62
|
EKİYOR, Aykut
|
Gazi Üniversitesi, Starteji Dairesi Başkanlığı, Ankara, Türkiye
|
27963
|
Kimya Öğretmenleri İçin Geliştirilen Bir Hizmet-İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesi: Trabzon Örneği
|
Evaluation of an Inservice Teacher Training Course for Chemistry Teachers: The Case of Trabzon
|
Milli Eğitim, 2008,(178):65-79
|
TEKİN, Seher; AYAS, Alipaşa
|
27961
|
Meb'in 1968,1992,2000 Be 2004 Yıllarında Geliştirdiği Fen Programlarının Amaç,Kavram Ve Etkinlik Yönünden Karşılaştırılması
|
Comparıng Goals,Concepts And Actıvıes Of Scıence Programs Developed By The Turkısh Mınıstry Of Educatıon In 1968,1992,2000 And 2004
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2011,19(2):363-378
|
DİNDAR, Halil; TANERİ, Ahu
|
27959
|
Kavram Haritalarının Değerlendirme Aracı Olarak Fizik Eğitiminde Kullanılması
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2008,(35):195-206
|
İNGEÇ KANDİL, Şebnem
|
|
27958
|
İlköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının laiklik kavramının öğretimi ile ilgili görüşleri
|
Preservice social science teachers' opinions abaout teaching the concept of secularism
|
Milli Eğitim, 2010,(185):300-313
|
ULUSOY, Kadir
|
27957
|
İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik Akımı Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları
|
A Survey Study of 6th, 7th and 8th Grade Students' Misconceptions in Electric Current
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):67-82
|
YILDIRIM, Halil İbrahim; YALÇIN, Necati; ŞENSOY, Önder; AKÇAY, Süleyman
|
27956
|
İlköğretim öğrencilerinin gözüyle "yerçekimi nerededir?"
|
The question of 'where is the gravity?' from the elementary school students' point of view
|
TÜFED/Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2011,8(2):135-152
|
KOCAKÜLAH, M. Sabri ; AÇIL, Zeynep Kenar
|
27954
|
Alternative to Traditional Physics Instruction: Effectiveness of Conceptual Physics Approach
|
Geleneksel Fizik Öğretimine Alternatif Yaklaşım: Kavramsal Fizik Yaklaşımı'nın Etkililiği
|
Eğitim Araştırmaları, 2009,(35):109-128
|
TAŞLIDERE, Erdal; ERYILMAZ, Ali
|
27952
|
Olasılık Kavramlarının Öğrenilmesinde Karşılaşılan Zorluklar, Bu Kavramların Öğrenilememe Nedenleri ve Çözüm Önerileri
|
Difficulties of Learning Probability Concepts, the Reasons Why These Concepts Cannot be Learned and Suggestions for Solution
|
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2008,9(15):89-101
|
MEMNUN, Dilek Sezgin
|
27951
|
İlköğretim Müfredatındaki Hayat Bilgisi Derslerinin, Öğrencileri Fen Öğrenmeye Hazırlamadaki Etkileri
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(33):169-180
|
GÜNEŞ, Tohit; DEMİR, Sibel
|
|
27948
|
Ders Yazılımlarının Öğrenci Başarısına, Kavram Yanılgılarına ve Biyolojiye Karşı Tutumlara Etkisinin Araştırılması
|
The Investigation of the Effects of Tutorials on Students' Achievements, Misconceptions and Attitudes Towards Biology
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,(23):75-84
|
YEŞİLYURT, Selami; KARA, Yılmaz
|
27947
|
What Makes Concept Cartoons More Effective? Using Research to Inform Practice
|
Kavram Karikatürlerinin Etkililiğini Nasıl Artırabiliriz? Uygulamayı Etkin Kılma Noktasında Araştırmadan Yararlanma
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(154):104-118
|
KABAPINAR, Filiz
|
27946
|
Küresel Siyaset ve çokkültürcülük
|
Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,3(1):27-50
|
DURDU, Zafer
|
Muğla Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Muğla, Türkiye
|
27945
|
Felsefi bir kavram olarak yabancılaşma : Rousseau,Hegel ve Marx örneği
|
Felsefe Dünyası, 2009,1(49):90-102
|
AĞIRMAN, Ferhat
|
Pamukkale Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Denizli, Türkiye
|
27943
|
Öğrencilerin Lise Coğrafya Programında Yer Alan Yer Yuvarlağı ve Harita Bilgisi Ünitelerindeki Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
|
The Students' Level of Understanding and Misconception in the Units of Planet Earth and Knowledge of Map in the High School Geography Curriculum
|
Milli Eğitim, 2008,(177):166-180
|
ALIM, Mete
|
27941
|
Dlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin "nokta, doğru ve düzlem" konularındaki kavram yanılgıları
|
İlköğretim-Online, 2010,9(2):508-525
|
ÖKSÜZ, Cumali
|
|
27937
|
İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik Akımı Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(1):67-82
|
YILDIRIM, Halil İbrahim; YALÇIN, Necati; ŞENSOY, Önder; AKÇAY, Süleyman
|
|
27936
|
Öğrencilerin Basit Doğrusal Denklemlerin Çözümünde Karşılaştıkları Güçlükler ve Kavram Yanılgıları
|
Student Difficulties and Misconceptions in Solving Simple Linear Equations
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(152):44-59
|
ERBAŞ KÜRŞAT, Ayhan; ÇETİNKAYA,; ERSOY, Yaşar
|
27934
|
Pedagojik-analojik modellerin iş-güç-enerji konusu ile ilgili kavramları anlamaya etkisi
|
The effect of using pedagogical-analogical models to understanding the work-power concepts
|
Milli Eğitim, 2010,(185):240-265
|
BERBER CERİT, Nilüfer; SARI, Musa
|
27933
|
Katıların ve Sıvıların Basıncı Konularında Öğrencilerin Kavrama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
|
Students' Conceptual Levels And Misconceptions About Solid And Liquid Pressure
|
Milli Eğitim, 2009,(182):314-330
|
DEMİRCİ, Neşet; AKDEMİR, Emine
|
27932
|
" Eurosclerosis'ten 'Eurosteoporoz'a: Avrupa Birliği'nin uygar güç nosyonunun sonu
|
From 'Eurosclerosis' to 'Eurosteoporoz': End of the civil power notion of European Union
|
Uluslararası Hukuk ve Politika, 2011,7(26):87-106
|
ARMAN, Necip Murat
|
27931
|
Bilgi: Çok yüzlü bir kavram
|
Information: A multi-faceted concept
|
Türk Kütüphaneciliği, 2010,24(4):705-722
|
UÇAK ÖZENÇ, Nazan
|
27929
|
Ders Yazılımlarının Öğrenci Başarısına, Kavram Yanılgılarına ve Biyolojiye Karşı Tutumlara Etkisinin Araştırılması
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,(23):75-84
|
YEŞİLYURT, Selami; KARA, Yılmaz
|
|
27928
|
Zihinsel Engelli Öğrencilere Şekil Kavramı Öğretiminde İki Öğretim Yönteminin Etkililiklerinin ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
|
Comparing the Effectivennes and Efficiency of Two Methods of Teaching Geometric Shape Concepts to Students With Mental Retardation
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2008,8(2):647-680
|
ÖZMEN GÜZEL, Rüya; ÜNAL, Hilmi
|
27927
|
The relation between science student teachers' misconceptions about solution, dissolution, diffusion and their attitudes toward science with their achievement
|
Fen öğretmen adaylarının çözelti, çözünme ve difüzyon konusundaki kavram yanılgıları ve fen tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(154):26-36
|
AKGÜN, Abuzer
|
27926
|
Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma
|
A longitudinal research on the analysis of the prospective science teachers' level of understanding the astronomical concepts and their misconceptions
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,18(1):165-180
|
EMRAHOĞLU, Nuri; ÖZTÜRK, Ayşe
|
27924
|
Finansallaşma: Sorunlu bir kavram ve verimli bir araştırma gündemi
|
Financialisation: A troubling concept and a fruitful research agenda
|
Praksis, 2010,(22):85-108
|
GÜNGEN, Ali Rıza
|
27923
|
Az gören 8. sınıf öğrencilerine kavram haritasıyla özet çıkarma becerisinin akran aracılığı ile öğretimi
|
Teaching how to use of concept maps in summarizing texts by usıng peer mediation to 8th grade students with low vision
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009,7(4):853-877
|
TUNCER, A. Tuba; KAHVECİ, Gül
|
27922
|
Küresel Siyaset ve çokkültürcülük
|
Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,3(1):27-50
|
DURDU, Zafer
|
|
27919
|
Öğrencilerin Basit Doğrusal Denklemlerin Çözümünde Karşılaştıkları Güçlükler ve Kavram Yanılgıları
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(152):44-59
|
ERBAŞ KÜRŞAT, Ayhan; ÇETİNKAYA,; ERSOY, Yaşar
|
|
27918
|
Çalışma ahlakı kavramına kültürel bir bakış ve Türkiye'de çalışma ahlakı
|
A cultural view to the concept of work ethics and the work ethics in Turkey
|
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2011,(44):125-145
|
ÜNAL, Aylin
|
27917
|
Yedinci sınıf öğrencilerinin hayvanların üremesi, büyümesi v gelişmesi konusundaki kavram yanılgıları ve olası kaynakları
|
Seventh grade students' misconceptions about animals' reproduction, growth and development and their likely resources
|
TÜFED/Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2011,8(1):179-197
|
MURAT, Mehmet ; KANADLI, Sedat ; ÜNİŞEN, Ali
|
27916
|
Terörizm, psikososyal etkileri ve müdahele modelleri
|
Terrorism, psychological effects and invervention models
|
P D R : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2011,4(35):66-78
|
DEMİRLİ, Aylin
|
27914
|
Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrenme Güçlüğü Olan ve Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Öğrenciler İçin Şematik Düzenleyicilerin Oluşturulması ve Sunumu
|
Forming and Presenting Graphic Organizers In Teaching Life Science, Social Studies and Science to Students With Learning Disabilities and Mental Retardation
|
Milli Eğitim, 2009,(181):289-301
|
ÖZMEN GÜZEL, Rüya
|
27912
|
Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi
|
The determining teacher candidates' levels of understanding some concepts and misconceptions on internet
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010,11(3):249-262
|
BAŞARMAK, Uğur; GELİBOLU, Fikret.Mehmet
|
27911
|
KÜRESEL REKABETİN ZİHİNSEL İZDÜŞÜMÜ: KAVRAM SATMAK
|
THE INTELLECTUAL PROJECTION OF THE GLOBAL COMPETITION: CONCEPT SELLING
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,8(28):175-186
|
SEÇKİN, Zeliha ; DEMİREL, Yavuz
|
27910
|
Zihinsel Engelli Öğrencilere Şekil Kavramı Öğretiminde İki Öğretim Yönteminin Etkililiklerinin ve Verimliliklerinin Karşılaştırılması
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2008,8(2):647-680
|
ÖZMEN GÜZEL, Rüya; ÜNAL, Hilmi
|
|
27909
|
Anasınıfına devam eden çocukların cinsiyetlerine göre temel ilişkisel kavram bilgilerinin incelenmesi
|
An examination of the relationship between kindergarten children's gender and knowledge of basic relational concepts
|
Eğitim ve Bilim, 2009,34(153):117-126
|
BALAT UYANIK, Gülden
|
27908
|
Dlköğretim yedinci sınıf üstün yetenekli öğrencilerin "nokta, doğru ve düzlem" konularındaki kavram yanılgıları
|
Seventh grade gifted students' misconceptions on "point, line and plane" concepts
|
İlköğretim-Online, 2010,9(2):508-525
|
ÖKSÜZ, Cumali
|
27907
|
Kavram haritası ve yapılandırılmış gridle elde edilen puanların geçerlik ve güvenirliklerinin incelenmesi
|
An analysis on the validity and reliability of concept map and structural communication grid scores
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011,(40):210-220
|
EROĞLU, Gülşah Melek; KELECİOĞLU, Hülya
|
27905
|
Biyoloji öğretmeni adaylarının sera etkisi ile ilgili algılamaları
|
Pre-service biology teachers' perceptions of the greenhouse effect
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009,7(4):850-852
|
SELVİ, Meryem; YILDIZ, Kazım
|
27904
|
Elektrik konusunda kavram yanılgıları ve kavramsal değişim yaklaşımı
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,10(2):867-890
|
KARAKUYU, Yunus; TÜYSÜZ, Cengiz
|
|
27902
|
İyi olma hali bağlamında uyum düzeyi kuramı ve hedonik döngü
|
Adaptation level theory and hedonic treadmill in the context of well-being
|
Türk Psikoloji Yazıları, 2011,14(27):38-47
|
GÜLER, Meltem; DÖNMEZ, Ali
|
27901
|
Kavram haritalarının öğretim sürecinde kullanılması: Bir aksiyon araştırması
|
Using concept maps at teaching process: An Action research
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010,8(1):175-199
|
KURNAZ, Mehmet Altan
|
27900
|
5E Modeline göre geliştirilen materyallerin öğrencilerin kavramsal değişimine ve fizik dersine karşı tutumlarına etkisi: "iş, güç ve enerji" ünitesi örneği
|
Effects of Guide Materials Based on 5E Model on students' conceptual change and their attitudes towards physics: a case for 'work, power and energy' unit
|
TÜFED/Türk Fen Eğitimi Dergisi, 2011,8(1):139-152
|
HIRÇA, Necati ; ÇALIK, Muammer ; SEVEN, Sabriye
|
279
|
A romantic poet: After an impossible aesthetic
|
İmkansız estetiğin peşindeki romantik şair
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,9(2):377-386
|
AĞIR, Ahmet
|
27899
|
Yenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizi
|
The content analysis of the news in the national papers concerning the renewed primary curriculum
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011,11(1):155-177
|
TAŞDEMİR, Adem; KUŞ, Zafer
|
27898
|
Hücre Biyolojisi Konusunda Öğrencilerin Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
|
The Understanding Level and Comprehension Mistakes of Students about Cell Biology
|
Milli Eğitim, 2009,(181):146-151
|
MARAŞ, Meltem; AKMAN, Yıldız
|
27897
|
KÜRESEL REKABETİN ZİHİNSEL İZDÜŞÜMÜ: KAVRAM SATMAK
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,8(28):175-186
|
SEÇKİN, Zeliha ; DEMİREL, Yavuz
|
|