41187
|
Başka Kişileri ve Onların Yaşam-İfadelerini Anlama
|
The Understanding of Other Persons and Their Life-Expressions
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):151-161
|
DİLTHEY, W.
|
41186
|
Modern Bilim ve Kapitalizmin Erken Bir Eleştirisi: J.J. Rousseau'nun Felsefesi
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(4):49-66
|
MOLLAER, Fırat
|
|
41181
|
Royce's Critique of Kant's Epistemology
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):11-21
|
VELİU, Galip
|
Fatih Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, İstanbul, Türkiye
|
4118
|
Soru sorma becerilerini geliştirmeye dönük öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının soru oluşturma becerilerine etkisi
|
Effects of teaching applications for developing question asking skills on question forming skills of prospective teachers
|
Eğitim ve Bilim, 2011,36(160):236-249
|
ASLAN, Canan
|
41179
|
Medya ve Etik: Eleştirel Bir Giriş
|
Media and Ethics: A Critical Introduction
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2006,(23):1-26
|
ERDOĞAN, İrfan
|
41177
|
Arthur Schopenhauer: Din Felsefesi mi?
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2005,14(2):49-68
|
ALİY, Abdurrahman
|
Çukurova Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Adana, Türkiye
|
41176
|
Çevre Bilinci ve Çevre İçin Eğitim
|
Environmental Conscious and Education for Environment
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):109-131
|
ATASOY, Emin
|
41172
|
Küreselleşme Karşısında Manevi Değerlerimiz
|
Felsefe Dünyası, 2005,(41):91-114
|
KORLAELÇİ, Murtaza
|
|
41171
|
Kindi ve Beş Cevher
|
Al-Kindi and Five Substances
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):166-174
|
SARUHAN, Müfit Selim
|
41165
|
Hukuk Felsefesi Gözüyle "Polis" Kavramı ve Çağdaş Polislik Düşüncesi
|
Der Begriff "Polizei" aus der Sicht der Rechtsphilosophie und das Zeitgenössische Polizeiwesen
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):132-150
|
DERDİMAN, R. Cengiz
|
41164
|
Öğretmenlerin Epistemolojik İnançlarının Oluşumunda Felsefe Eğitiminin Önemi
|
The Importance of Philosophy Education for the Construction of Teachers' Epistemological Beliefs
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):100-108
|
ŞENŞEKERCİ, E.; BİLGİN, A. ; OKSAL, A.
|
41162
|
The Turning of the Tide: The Evolution of Ethics and Contemporary Moral Considerations Regarding Nonhuman Entities in American Literature
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2005,22(2):135-149
|
ÖZDAĞ, Ufuk
|
|
41161
|
Spinoza Felsefesinde İnsan
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):145-165
|
ARICAN, M. Kazım
|
Cumhuriyet Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Din Felsefesi Anabilim Dalı, Sivas, Türkiye
|
4116
|
Çiğe'li (kene) halı
|
Milli Folklor, 2011,12(89):240-247
|
SAY, Nuran
|
|
41158
|
İşletme Finansı Düşüncesinin Felsefi Kökenleri
|
Philosophical Roots of Busines Finance Thought
|
Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2006,(30):181-189
|
YILMAZ, Hüseyin
|
41157
|
The Role and Effects of Elementary Environmental Education and Environmental Consciousness During Globalization in Turkey
|
Küreselleşme Sürecinde Türkiye'de İlköğretim Düzeyinde Çevre Eğitimi ve Çevre Bilincinin Rol ve Etkileri
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(7):67-80
|
ATASOY, Emin; YÜKSEL, Sedat
|
41150
|
Spinoza Felsefesinde İnsan
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):145-165
|
ARICAN, M. Kazım
|
|
4115
|
Soru sorma becerilerini geliştirmeye dönük öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının soru oluşturma becerilerine etkisi
|
Eğitim ve Bilim, 2011,36(160):236-249
|
ASLAN, Canan
|
|
41147
|
Problem Merkezli Görüşme
|
Sosyoloji Dergisi, 2006,(16):185-197
|
WITZEL, Andreas
|
-
|
4114
|
Çukurova fıkra anlatma geleneğinde yerel fıkra tipi: Karakülah hoca fıkraları
|
Karadeniz, 2011,3(9):9-24
|
ARTUN, Erman
|
|
41138
|
Louis Aragon'un le Paysan de Paris (Paris Köylüsü) Adlı Yapıtında Felsefenin İzleri
|
Frankofoni, 2005,(17):435-464
|
AKTULUM, Kubilay
|
|
41135
|
Tüketim Toplumunda Özgürlük Sorunu
|
The Liberty Problem in the Consumption Society
|
Sosyoloji Dergisi, 2006,(16):17-33
|
DUMAN, M. Zeki
|
41134
|
Negatif Haklar, Pozitif Haklar ve Mülkiyet Hakkı Üzerine
|
Felsefe Dünyası, 2006,(44):159-167
|
PARKAN, Barış
|
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Ankara, Türkiye
|
41133
|
Küreselleşme Sorunu "Ötekilik" ve "Karşı-Ötekiler"
|
Problem of Globalisation "Otherness" and "Contra-Otherness"
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(7):50-57
|
AKDEMİR, Müslim
|
41131
|
Postmodernizme Rağmen Aydınlanma
|
Aufklaerugn Trotz Postmodernismus
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):96-103
|
ESGÜN, Toros Güneş
|
41130
|
Karamazov Kardeşler'de Politik Sembolizm
|
Political Symbolism in the Brothers Karamazov
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2006,61(3):219-246
|
TÜRKER, Taşansu
|
41129
|
Lise Felsefe Öğretim Programının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
|
The Evaluation of High-School Philosophie Education Programme According to Opinions of Teachers and Students
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006,7(2):17-37
|
BEYDOĞAN, H. Ömer; CİHAN, Mustafa; TAŞDEMİR, Adem
|
41127
|
Biçim-İçerik Tartışması Temelinde Sanatın Neliği ya da Sanatsal Anlam
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(5):76-89
|
FIRINCI, Türkan
|
|
41126
|
Modern ve Skolastik: Ruskın'in İncelenmemiş Bir Önsözü
|
Modern and Scholastic: An Un-Researched Preface by Ruskin
|
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2006,23(1):19-39
|
ŞENGEL, Deniz
|
41125
|
Bilgi Sezgidir: Heidegger'in Kant Yorumu
|
Knowledge is Intuition: Heidegger's Interpretation of Kant
|
Felsefe Dünyası, 2006,(43):25-30
|
TURAN, Ertuğrul R.
|
41124
|
William James'in Descartes'in Duygu Kuramını Eleştirisi
|
Felsefe Dünyası, 2006,(44):146-158
|
YAZICI, Aslı
|
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye
|
41122
|
Gaunilo's Contributions to the Onto (theo)Logical Argument of St. Anselm
|
Anselmus'un Onto(teo)lojik Kanıtlamasına Gaunilo'nun Yaptığı Katkılar
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(7):40-49
|
KABADAYI, Talip
|
41120
|
Sorgulamak ve Yaşamak İçin Tek Bir Hayat
|
There is One Life to Question and to Live
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):20-24
|
TOPAN, Hüseyin
|
41117
|
Karamazov Kardeşler'de Politik Sembolizm
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2006,61(3):219-246
|
TÜRKER, Taşansu
|
|
41114
|
Sokrates'e Göre Erdem ve Erdem Eğitimi
|
Virtue and Virtue Education of Socrates
|
Felsefe Dünyası, 2006,(44):133-145
|
ÖNAL, Mehmet
|
41111
|
Hobbes ve Rousseau: Toplumsal Sözleşme Kuramı
|
Hobbes and Rousseau: Social Contract Theory
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):78-89
|
EKİCİ, Ekrem
|
41109
|
Teknik ve Yeni İnsan
|
Technique and The New Man
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):14-19
|
KYUNBAKAN, Sezai
|
41107
|
Herşeye Yeniden Başlamak: Muhyi-i Gülşen'nin Baleybelen'inin Düşündürdükleri
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2006,(10):369-374
|
FAZLIOĞLU, İhsan
|
|
41104
|
Varlık, Teknoloji, Yurtsuzluk
|
Being, Technology, Being Homeless
|
Felsefe Dünyası, 2006,(43):5-14
|
ASLAN, Hasan
|
41101
|
Sağduyu Etiği: Thomas Reid'de Ahlak Duyusu ve Ödev Kavramı
|
Felsefe Dünyası, 2006,(43):142-156
|
TUNÇ İLHAN, Aynur
|
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Van, Türkiye
|
41100
|
Thomas Hobbes'da 'Yasa' ve 'Özgürlük' Kavramları
|
"Law" and "Freedom" in Hobbes
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):71-77
|
YENİSOY, Eylem
|
411
|
Le chef-d'oeuvre inconnu et le réalisme de Balzac
|
The unknown Masterpiece and Balzac's realizm
|
Frankofoni, 2009,(21):269-277
|
ÖZTÜRK, H. Necmi
|
41099
|
Felsefe Açısından Dünya Problemleri ve Aydınlanma İdeali
|
The Idea of Enlightenment and World Problems in Terms of Philosohy
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):11-14
|
UÇAR, Özgür; KOŞAR, Başak
|
41094
|
Modernleşme, Toplumsal Yaşamın Hukuksallaşması ve Etik
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2006,(23):217-232
|
YÜKSEL, Mehmet
|
|
41093
|
Öz Öbeğin Tümleyeni Küme midir, Öz Öbek midir?
|
Is Complement of a Proper Class, Class or Not?
|
Felsefe Dünyası, 2006,(43):1-4
|
İNAM, Ahmet
|
41092
|
Liberal Eğitim Nedir?
|
What is Liberal Education?
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(7):121-126
|
STRAUSS, Leo
|
41090
|
Parmenides Diyaloğunun Proclus Yorumu Üzerine
|
On the Proclus' Commentary on Plato's Parmenides
|
Felsefe Dünyası, 2006,(43):125-141
|
BAYRAKTAR, Fulya
|
41089
|
Leibniz'de Siyasi Düşünce
|
Political Thought in Leibniz
|
Felsefe Dünyası, 2006,(44):78-85
|
İSPİR, Naci
|
41087
|
Said, Oryantalizm, Resim ve Sinemanın Kesişme Noktasındaki Harem Suare
|
The Intersection Point of Said, Orientalism, Painting and Cinema: Harem Suare
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(42):35-53
|
ULUÇ, Güliz; SOYDAN, Murat
|
41086
|
Milli Devletler, Küreselleşme ve Avrupa Birliği
|
National Goverments, Globalisation and European Union
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2006,(6):59-70
|
UÇAK, Selim
|