42565
|
Değişen Bilgi Ortamının Danışma Hizmetine Etkisi
|
The Impact of Changing Information Environment on Reference Services
|
Türk Kütüphaneciliği, 2004,18(4):407-417
|
UÇAK ÖZENÇ, Nazan
|
4256
|
Ala-Yuntlu halılarından (Muğla-Marmaris) üç örnek
|
Three samples of Alayunt carpets in Marmaris,Muğla
|
ERDEM, 2009,(53):185-206
|
SAY, Nuran
|
42559
|
Yusuf Akçura ve Ziya Gökalp
|
Atatürk Dergisi, 2003,3(4):135-161
|
TÜRKMEN, Sayim
|
|
42548
|
Saussure Dilbilimi: Kaynakları ve Yöntem Sorunu
|
Dilbilim Araştırmaları, 2004,():139-151
|
KILIÇ, Savaş
|
|
42542
|
Çoklu Zeka Kuramında Sanat Eğitimi Yaklaşımı
|
Theory of Multiple Intelligences: An Approoach to Art Education
|
Eğitim Araştırmaları, 2004,(14):48-54
|
AYAYDIN, Abdullah
|
4254
|
Bütün Türkçü bir medeniyet yolunda İsmail Bey Gaspıralı'nın dil politikası
|
The language policy of İsmail Bey Gaspıralı aiming at a pan-Turkist civivisation
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2010,(17):179-193
|
BAKIR, Kemal
|
42538
|
Descartes ve Spinoza Düşüncesinde Gerçek İyi Kavramı
|
Felsefe Dünyası, 2004,(40):18-40
|
GÖKALP, Nurten
|
|
42531
|
Önleme ve İyilik Hali
|
Prevention and Wellness
|
Eğitim Araştırmaları, 2004,(15):79-87
|
KORKUT, Fidan
|
4253
|
Türkçe ses bilgisi öğretiminde ses olaylarının sınıflandırılması
|
Classificatıons of phonetic events at the Turkish phonetics teaching
|
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 2010,(43):121-143
|
EFENDİOĞLU, Süleyman; İŞCAN, Asem
|
42528
|
Bilimsel Devrim ve Türkiye
|
Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2004,5(2):103-116
|
İNÖNÜ, Erdal
|
|
42517
|
Önleme ve İyilik Hali
|
Eğitim Araştırmaları, 2004,(15):79-87
|
KORKUT, Fidan
|
|
42516
|
Sistem Düşüncesine Göre Sosyal Sistemlerin Tasarımında Kullanılabilecek Bir Yöntem
|
A Methodology for Designing Social Systems in Sysyems Thinking
|
Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2004,5(1):101-108
|
DEĞİRMENCİ, Mehmet; KÖNE, Aylin Çiğdem
|
4251
|
Eski Anadolu Türkçesiyle yazılmış tıp yazmalarındaki Türkçe organ adları üzerine bir inceleme
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2009,(26):109-141
|
GÜVEN, Meriç
|
|
42505
|
Jean-Paul Sartre Felsefesinde Kendisi-İçin-Varlık'ın Ontolojik Analizi
|
Felsefe Dünyası, 2004,(39):73-88
|
KARAKAYA, Talip
|
|
4250
|
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi ve akademik başarıları arasındaki ilişki
|
The relationship between vocational school student's academic success and time management
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,(23):221-229
|
TEKTAŞ, Mehmet; TEKTAŞ, Necla
|
425
|
Turgut Uyar'ın şiirlerinde uyumsuzluk ve yabancılaşma izleği
|
The theme of alienational and inharmoniousness in Turgut Uyar's poems
|
ERDEM, 2009,(53):237-248
|
YILDIRIM, Fariz
|
42498
|
İbn Sina'nin Mineroloji Çalışmaları
|
Avicenna's Mineralogy Studies
|
Belleten, 2005,69(256):801-824
|
KAHYA, Esin
|
42495
|
Fizikteki Son Keşifler Pozitivizmi Etkiledi mi?
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2004,(6):131-145
|
ÖZEMRE, Ahmet Yüksel
|
|
42493
|
Modern Kurumların Doğası Üzerine Eleştirel Yaklaşım
|
A Critical Approach on the Nature of Modern Institutions
|
Amme İdaresi Dergisi, 2005,38(2):1-23
|
AYTAÇ, Ömer
|
4249
|
Eski anadolu Türkçesinde eczacılık terimleri ve bu terimlerin tıp, botanik, zooloji, madencilik, kimya terimleriyle ilişkileri
|
The old anatolian Turkish pharmaceutical terms and the terms medical, botany, zoology, chemical, mining terms relations with
|
Turkish Studies, 2010,5(2):1033-1087
|
GÜMÜŞATAM, Gürkan
|
42487
|
Kant'ın Ahlak Eğitimi Anlayışı
|
Kant's View on Moral Education
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2005,38(1):73-86
|
YAYLA, Ahmet
|
42484
|
La Notion de L'Europe Dans L'Histoire Littéraire et Philosophique Allemande Sous L'Angle des Notions de Turc et de Turquie Considérés Comme "Autre".
|
Frankofoni, 2004,(16):307-338
|
KULA, Onur Bilge
|
|
42481
|
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına İlişkin Eğilimlerinin Karşılaştırılması
|
A Comparis'on of Primary School Student-Teachers' Preferences Towards Educational Philosophies
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,(19):1-11
|
EKİZ, Durmuş
|
42474
|
Ulusal Kalite Ödülüne Başvuran Büyük Ölçekli İşletmelerdeki Başarı Değerleme Sisteminin Niteliklerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
|
A Research Aimed at Determining Characterictics of Performance Appraisal Systems in the Large-Scaled Companies that Applied for National Quality Award
|
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2004,23(1):39-54
|
KARAKOÇ, Nihat
|
42471
|
Technology and Technique: An Educational Perspective
|
Teknoloji ve Teknik: Eğitimsel Bakış Açısı
|
Eğitim Araştırmaları, 2005,(19):194-206
|
İŞMAN, Aytekin
|
4247
|
Ortak kültürlerden ortak tatlar: Kosova mutfağı
|
From common culture to common Taste: Kosovo's cuisine
|
Milli Folklor, 2011,12(89):282-295
|
ÇELİK YALÇIN, S.Dilek
|
42462
|
Die Aktualitaet Kants für die Gegenwaertige wissenschaftheorie
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2004,(5):43-57
|
OESER, Erhard
|
|
42452
|
"Çalıkuşu" ve "Yeni Turan" Romanlarındaki Eğitim Felsefesi ve Öğretmen Modeli
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004,5(8):163-174
|
ELBİR, Bilal
|
|
4245
|
Türk toplum hayatında yaşatılan kahve ve kahvehane kültürü
|
Coffee and coffeehouse culture in Turkish society (A verbal culture and social environmental education study)
|
Milli Folklor, 2011,12(89):159-169
|
ULUSOY, Kadir
|
42440
|
Locke on Liberty and Necessity
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,(35):207-228
|
DOĞAN, Aysel
|
|
4244
|
Türkçe eğitiminde fonetik-semantik ilişkili şiiri öğretimi
|
Poetry teaching related to phonetics-semantics in Turkish education
|
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,9(34):80-97
|
ÖNKAŞ AÇIK, Nilgün
|
42432
|
Comtecu Pozitivizm: Bir Sosyal Mühendislik Aracı Olarak Sosyoloji
|
Comtian Positivism: Sociology as a Means of Social Engineering
|
Sosyoloji Dergisi, 2005,(14):21-30
|
BALKIZ, Bekir
|
42423
|
Bilim, Teknoloji ve Sanat Üzerine: Martin Heidegger Düşüncesinde Bir Yolculuk
|
Kaygı/ Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 2005,(4):104-110
|
GÜNDÜZ, Olgun
|
|
42411
|
Ahlak-ı Kiram Yayımı: Akademik Rezalet
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2005,(8):309-315
|
KOÇ, Mustafa
|
|
42403
|
The Problem of Normative Justification and Political Stability in Contemporary Democratic Theory: Kant, Rawls, and Habermas
|
Çağdaş Demokrasi Kuramında Normatif Gerekçelendirme ve Siyasal İstikrar Sorunu: Kant, Rawls ve Habermas
|
Boğaziçi Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies, 2006,20(1-2):51-75
|
ÖZBANK, Murat
|
42401
|
John Dewey'nin Eğitime Bakışı Üzerine Yeni Bir Yorum
|
Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,6(1):13-19
|
BENDER, Merih Tekin
|
|
424
|
"Deniz Fenerleri"nin ışığında sanatın gücü
|
La puissance de l'art a la lumiere des "phares"
|
Frankofoni, 2009,(21):29-42
|
KULA, Nedim
|
42392
|
Bacon's New Atlantis: A Utopia for the Scientist, not for Humanity
|
Bacon'ın Yeni Atlantis'i: İnsanlık İçin Değil, Bilim Adamı İçin Bir Ütopya
|
Boğaziçi Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies, 2006,20(1-2):7-28
|
DEVECİ, Cem
|
42390
|
Suzuki Piyano Okulu Metodu
|
Suzuki Piano School Method
|
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005,6(10):71-86
|
KASAP TECİMER, Belir
|
4239
|
Yemek, kültür ve kimlik
|
Food, culture and identity
|
Milli Folklor, 2010,11(87):159-169
|
BEŞİRLİ, Hayati
|
42389
|
Nahiv-Mantık Tartışmalarında Yahya B. Adi'nin Konumu ve "Yunan Mantığı ile Arap Nahvi Arasındaki Fasıllar" Adlı Makalesi
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2005,(7):65-76
|
ÇIKAR, Şirin Mehmet
|
|
4238
|
Türk Dili sıfat-fiilli yapı Tipolojisinin Japon, Kore ve Macar tipolojileri ile karşılaştırılması
|
A comparison of the Turkic type relative clause typology with Japanese, Korean and Hungraian typologies
|
Turkish Studies, 2011,6(1):1349-1377
|
KARABULUT, Ferhat
|
42377
|
İlköğretim Okullarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulaması ve Uygulamaya Etki Eden Unsurlar
|
Total Quality Management Applications in Elementary Schools and the Factors Effecting Applications
|
Milli Eğitim, 2006,(170):83-93
|
AKSÜT, Mehmet; AKTAŞ, Zeki
|
42376
|
Salih Zeki ve 'Zaman' Başlıklı Konferansı
|
Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2005,7(1):79-96
|
AKBAŞ, Meltem
|
|
4237
|
Tevrat'la Kur'ân'da kurban kıssası ve Dalaman'da bu kıssanın sözlü geleneğe yansımaları
|
Sacrifice-related verses in the old testament and koran and its reflection to the oral tradition in Dalaman/Muğla
|
Milli Folklor, 2010,11(86):30-42
|
TUNA TURHAN, Sibel
|
42365
|
Eğitim Felsefesinin Yansıması Olarak İngiliz Öğrencilerin Tarih Dersi Defterleri: Nicola ve Arkadaşlarının Tarihsel Bilinçlerinin Oluşum Sürecinden Kesitler
|
The Examination of English Students' History Notebooks as the Reflection of Educational Philosophy: Examples from the Process of Building Historical Consciousness of Nicola and Her Friends
|
Milli Eğitim, 2006,(170):8-31
|
KABAPINAR, Yücel
|
42363
|
Küreselleşmenin ve Değerlerin Felsefi Temelleri
|
Felsefe Dünyası, 2005,(41):36-49
|
AÇIKGENÇ, Alpaslan
|
|
4236
|
Macit Gökberk felsefesinin ana çizgileri
|
The outlines of Macit Gökberk's philosophy
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2010,(18):229-251
|
BULUTOĞLU, Seval
|
42353
|
Türkçe'de Bir Felsefe Tarama Sözlüğü
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):231-236
|
GÜRSOY, Kenan; ILGICIOĞLU, Tarık Necati
|
|
4235
|
Kadınların gebelik, doğum ve yenidoğan bakımına ilişkin geleneksel inanç ve uygulamaları
|
Believes and traditional practices of women concerning pregnancy, labor and care of newborns
|
Aile ve Toplum, 2010,6(22):57-64
|
KOYUN, Ayşe; ÇAMUROĞLU, Canan; KORKMAZ, Gülçin; OCAK, Fatma
|