8877
|
Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeğinin Geliştirilmesi
|
Developing a Reflective Thinking Tendency Scale for Teachers and Student Teachers
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2007,7(3):1351-1377
|
SEMERCİ, Çetin
|
8876
|
Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri
|
Collective Efficacy of Teachers
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,7(1):25-35
|
ARSLAN, Coşkun; SÜNBÜL, Ali Murat
|
8875
|
Okuma-Anlamadaki Başarının Matematik Başarısına Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2006,14(2):503-508
|
TATAR, Enver; SOYLU, Yasin
|
|
887
|
Beklenen ve Uğurlanan Godot'lar Üzerine Karşılaştırmalı Edebiyat Çalışması: Samuel Beckett/Godot'yu Beklerken, Ferhan Şensoy/Güle Güle Godot
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007,16(1):429-444
|
KOCAMAN, Şengül
|
Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Diyarbakır, Türkiye
|
8869
|
Mathias Recke, Der Beginn Archaeologischer Forschungen in Pamphylien und die Kleinasien-Expedition Gustav Hirschfelds 1874. in Murtana, ubi olim Perge sita fuit, Pamphylia'daki Arkeolojik Araştırmaların Başlangıcı ve Gustav Hirschfeld'in 1874 Yılı Küçük A
|
COLLOQUIUM ANATOLICUM, 2007,(6):181-186
|
TURAK, Özgür
|
İstanbul Üniv, Edebiyat Fakültesi, Klasik Arkeoloji Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye
|
8867
|
Aile Bütünlük (Tutarlılık) Duygusu Ölçeği (ABDÖ-K) Kısa Formunun Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
|
The Turkish Version of the Family Sense of Coherence Scale- Short form (FSOC-S): Initial Development and Validation
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2007,7(3):1199-1220
|
ÇEÇEN, A. Rezan
|
8865
|
Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,7(1):25-35
|
ARSLAN, Coşkun; SÜNBÜL, Ali Murat
|
|
8862
|
E-Öğrenme Güncesi: Dil Öğreniminde Öğrencinin İnisiyatif Kullanmasını Arttırmaya Yönelik Bir Araç
|
E-Learning Journal: a Means for Learner Control Over the Language Learning Process
|
Eğitim ve Bilim, 2007,32(144):16-27
|
ŞENGÜL Yumuk, Ayşe
|
8861
|
Korku Yaşantıları Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
Adaptation of Fear Experiences Questionnaire to Turkish: The Validity and Reliability Study
|
P D R : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2007,3(28):79-93
|
ATILGAN, Hakan; SAÇKES, Mesut; YURDAGÜL, Halil; ÇIRAK, Yüksel
|
886
|
Culture-Bound Highlights from the Translation Process of a Poem by Nazım Hikmet
|
Çeviribilim ve Uygulamaları Dergisi, 2007,(17):135-151
|
YETKİN, Nihal
|
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Mütercim Tercümanlık Bölümü, İzmir, Türkiye
|
8856
|
Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi
|
An Investigation of Student-Teachers' Views of Educational Philosophies from the Angle of Different Teacher Education Programs
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,(24):1-12
|
EKİZ, Durmuş
|
8855
|
Mathias Recke, Der Beginn Archaeologischer Forschungen in Pamphylien und die Kleinasien-Expedition Gustav Hirschfelds 1874. in Murtana, ubi olim Perge sita fuit, Pamphylia'daki Arkeolojik Araştırmaların Başlangıcı ve Gustav Hirschfeld'in 1874 Yılı Küçük A
|
COLLOQUIUM ANATOLICUM, 2007,(6):181-186
|
TURAK, Özgür
|
|
8853
|
Sağlıklı Davranışlar Ölçeği'nin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
The Validity and Reliability Study of the Turkish Version of the Health Behavior Questionnaire
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(26):188-198
|
SİYEZ, Didem Müge; BAŞ UZ, Aslı
|
8851
|
"Kamuoyu Oluşturma" ve "Gündem Belirleme" Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?
|
"Forming Public Opinion" and "Agenda-Setting" Concepts Where Do They Cross, Where Do They Separate?
|
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,7(1):571-586
|
YÜKSEL, Erkan
|
885
|
"Program Geliştirme" Kavramına İlişkin Metaforlarla Yeni İlköğretim Programlarına Farklı Bir Bakış
|
Cumhuriyet Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,31(2):125-140
|
SEMERCİ, Çetin
|
|
8849
|
Türkçe Öğretiminde Yaratıcılık Almanya'daki Yeni Öğretmenler: Göçmen Kökenli Üçüncü Kuşak
|
Die Kreativitaet bei der Lehre der Türkischen Sprache die Neue Lehrkraefte in Deutschland die Dritte Generation mit Migrantenherkunft
|
Dil Dergisi, 2007,(135):21-27
|
İPŞİROĞLU, Zehra
|
8847
|
Joachim, Martin D. (Ed.). Historical Aspects of Cataloging and Classification (Türkçe Adı: Kataloglama ve Sınıflamanın Tarihsel Boyutu) Binghamton, N.Y.: Haworth, 2003. 604 s. ISBN 978-0-7890-1981-3
|
Türk Kütüphaneciliği, 2007,21(4):514-515
|
ÖZEL, Nevzat
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, Ankara, Türkiye
|
8845
|
Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması
|
Adaptation of the Academic Self-Efficacy Scale to Turkish
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(33):253-259
|
YILMAZ, Miraç; GÜRÇAY, Deniz; EKİCİ, Gülay
|
8843
|
Başarı Yönelimleri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
Achievement Goal Orientations Scale:The Study of Validity and Reliability
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(26):1-12
|
AKIN, Ahmet; ÇETİN, Bayram
|
8841
|
"Kamuoyu Oluşturma" ve "Gündem Belirleme" Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?
|
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,7(1):571-586
|
YÜKSEL, Erkan
|
|
884
|
Film Okumalarında Alımlama Estetiği Bir Filmi Yeniden Okumak
|
The Reception Aesthetic on Film Perception Re-Perception a Film Regarding
|
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007,(6):201-221
|
YAĞBASAN, Mustafa
|
8835
|
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Türkçe Dersind Akademik Başarıya Etkisi ve Öğrencilerin Derse İlgisi
|
The Effects of Cooperative Learning Approach on Students' Achievements and Interests Towards the Turkish Course
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2007,13(49):7-30
|
GÜMÜŞ, Oğuzhan; BULUÇ, Bekir
|
8834
|
Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
|
Examining Life Satisfaction Levels of University Students in Terms of Some Variables
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(22):132-143
|
DOST TUZGÖL, Meliha
|
8832
|
Ergenlerde Karar Verme Ölçeği'ni Türkçe'ye Uyarlama Çalışması
|
The Adaptation of Adolescent Decision Making Questionnaire into Turkish Population
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(26):61-71
|
ÇOLAKKADIOĞLU, Oğuzhan; GÜRÇAY, S. Sonay
|
8830
|
Das Heiligtum des Hg. Theodoros bei Holmoi (Isauria) Wiedergefunden!
|
Aziz Theodoros'un Holmoi (İsauria) Yakınlarındaki İbadet Alanı Yeniden Keşif
|
Adalya, 2007,(10):259-270
|
KOCH, Guntram
|
883
|
Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1923-1940) Türkiye'de Çocuk Dergi ve Gazeteciliği: Mektepli Gazetesi(1932-1935)
|
Children's Magazines and Newspapers in the First Years of Republic of Turkey: Newspapers Mektepli (1932-1935)
|
Milli Eğitim, 2008,(180):289-304
|
DEMİRCAN, Candemir
|
8827
|
Türk Psikoloji Dergisi'nin Bibliyometrik Profili
|
Biblio Profile of Turkish Journal of Psychology
|
Türk Kütüphaneciliği, 2007,21(2):142-163
|
AL, Umut; COŞTUR, Recai
|
8824
|
İletişim Becerileri Eğitiminin Öğrencilerin Kendini Ayarlama ve İyimserlik Düzeylerine Etkisi
|
The Effect of Communication Skills Training on University Srudents' Self-Monitoring and Optimism Levels
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(27):139-149
|
KUTLU, Mustafa; BALCI, Seher; YILMAZ, Müge
|
8823
|
Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği'nin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
|
The Adaptation of Multidimensional School Anger Inventory into Turkish: Validity and Reliability Studies
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(22):99-109
|
ÇİVİTÇİ, Nazmiye
|
8821
|
Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
|
The Adaptation of Multidimensional Students' Life Satisfaction Scale into Turkish: Validity and Reliability Studies
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(26):51-60
|
ÇİVİTCİ, Asım
|
8819
|
Öğrencilerin Okul Başarılarını Etkileyen Çeşitli Faktörlerin İncelenmesi
|
The Examination of Various Factors Affecting Students' School Success
|
Milli Eğitim, 2007,(176):169-179
|
ARI, Asım
|
8818
|
16. Asırda Osmanlı Sahası Şairleri Hakkında Yazılmış "Tezkere-i Mecalis-i Şu'ara-yı Rum" Adlı Tanınmayan Bir Tezkire
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(40):1-16
|
BABACAN, İsrafil
|
|
8817
|
Matematiksel Bilimlerde İlk Türkçe Dergi: Mebahis-i İlmiye (1867-69)
|
An Early Turkish Journal on Mathematical Sciences: Mebahis-i İlmiye (1867-69)
|
Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2007,8(2):1-42
|
GÜNERGUN, Feza
|
8814
|
Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitabının İlköğretim Türkçe Programının Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi
|
The Evaluation of Acceptibility of the Goals of 6th Class Turkish Coursebook in Turkish Programme
|
Dil Dergisi, 2007,(136):58-74
|
İŞERİ, Kamil
|
8813
|
The Implications of Multiple Intelligences Theory on Literacy Education at First Grade
|
Birinci Sınıf İlk Okuma Yazma Öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı Uygulamaları
|
Eğitim Araştırmaları, 2007,(27):111-126
|
TEMİZ, Nida; KİRAZ, Ercan
|
8812
|
Türkçe Öğretmenlerinin Yazılı Anlatım Etkinliği Çerçevesinde Yaptıkları Uygulamaların Değerlendirilmesi
|
An Evaluation of Turkish Teacher's Applications on the Written Skills Activities
|
Milli Eğitim, 2007,(174):135-154
|
TEMİZKAN, Mehmet
|
8811
|
Bilişötesi Farkındalık Envanteri'nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
|
The Validity and Reliability of the Turkish Version of the Metacognitive Awareness Inventory
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2007,7(2):655-680
|
AKIN, Ahmet; ABACI, Ramazan; ÇETİN, Bayram
|
881
|
Mehmed Şakir'in Manzum Mesnevi Tercümesi
|
Mehmed Şakir's Verse Translation of Mesnevi and Mevlana
|
ERDEM, 2008,(50):51-58
|
ÇAKICI, Bilal
|
8809
|
Genel ve Meslek Liselerinde Öğrenci Algılarına Göre Belirlenen Kişilerarası Öğretmen Profillerinin Karşılaştırlması
|
A Comparison of Teacher Interpersonel Profiles in General and Vocational Schools Depending on the Students' Perceptions
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(22):64-72
|
TELLİ, Sibel; ÇAKIROĞLU, Jale; BROK, Perry Den
|
8808
|
Üniversite Öğrencilerinin Fakülte Kültürüne Yönelik Algıları
|
Faculty Culture Perception of University Students
|
Milli Eğitim, 2007,(176):98-108
|
TERZİ, Ali Rıza
|
8806
|
Matematiksel Bilimlerde İlk Türkçe Dergi: Mebahis-i İlmiye (1867-69)
|
Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 2007,8(2):1-42
|
GÜNERGUN, Feza
|
|
8805
|
İlköğretim 3. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitabının yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu
|
Appropriateness of primary school 3. grade Turkish teachers's book and student's workbook for constructivist approach
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,8(14):163-172
|
ERDOĞAN, Tolga
|
8804
|
Silberman'ın Öğrenme Yaklaşımını Temel Alarak Türkçe Öğretiminin Planlanması
|
Planning Turkish Language Teaching by Using Silberman's Learning Approach
|
Dil Dergisi, 2007,(136):41-57
|
GÜNEYLİ, Ahmet
|
8800
|
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Çocuk Edebiyatına ve Çocuk Edebiyatı Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
|
The Evaluation of the Attitudes of the Turkish Teacher Candidates Towards Children Literature and Children Literature Course
|
Milli Eğitim, 2007,(174):116-134
|
BAĞCI, Hasan
|
880
|
Edebi Eserlerin Sadeleştirilerek Yeniden Yayımı Üzerine Uygulamalı Bir Örnek: Nesl-i Ahir
|
Nesl-i Ahir as an Example for the Publication of Simplified Editions of Literary Texts
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(46):133-152
|
SINAR, Alev
|
88
|
Ortaöğretim Türk Edebiyatı ile Dil ve Anlatım ders kitaplarında insan hakları üzerine bir çözümleme
|
An analysis on human rights in high school Turkish literature and language and Expression textbooks
|
Turkish Studies, 2011,6(1):483-502
|
KEPENEKÇİ, Yasemin Karaman; ASLAN, Canan
|
8797
|
Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları ile Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
|
The Research on Evaluation of Prospective Teachers' Democratic Attitudes and Problem Solving Skills According as Different Variables
|
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2007,(22):10-22
|
GENÇ, Salih Zeki; KALAFAT, Temel
|
8795
|
İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Bazı Öğrenme Stratejilerinin Tutum ve Okuduğunu Anlamaya Etkisi
|
The Effect of Some Learning Strategies to Attitude and Reading Comprehension Fourth Grade Student in Turkish Lesson in Primary School Students in Turkish Lesson in Primary School Students
|
Milli Eğitim, 2007,(176):8-17
|
TOK, Şükran; KAYA, Filiz
|
8793
|
Sınıf Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Öğretim Stillerinin Yordayıcısı Olarak Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algıları
|
Primary School Teachers' Perceptions about Teaching Profession as Predictive of Teaching Style Preferences
|
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,3(2):133-144
|
ÜREDİ, Lütfi ; ÜREDİ, Işıl
|
8792
|
Silberman'ın Öğrenme Yaklaşımını Temel Alarak Türkçe Öğretiminin Planlanması
|
Dil Dergisi, 2007,(136):41-57
|
GÜNEYLİ, Ahmet
|
|