4915
|
An Analysis of the Presentation of Women in 100 Basic Literary Works in Turkey
|
Türkiye'de çocuklara önerilen 100 Temel Eser'de kadının sunuluşu üzerine bir çözümleme
|
Eğitim Araştırmaları, 2010,(38):19-36
|
ASLAN, Canan
|
49147
|
Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi
|
Social studies course and values education
|
Milli Eğitim, 2010,(187):138-145
|
KAN, Çiğdem
|
49146
|
Biçimlendirici değerlendirmeye yönelik öğretmen adaylarının düşünceleri
|
Milli Eğitim, 2010,(187):293-310
|
METİN, Mustafa; ÖZMEN, Haluk
|
|
49143
|
Sanat eğitiminde bireysel farklılıkların Kaynağı: Baskın öğrenme stilleri
|
The source of individual differences in art Education: dominant learning styles
|
Milli Eğitim, 2010,(186):56-71
|
ŞEYİHOĞLU, Şuayip
|
49139
|
Okullar ile il-ilçe mili eğitim teşkilatları arasındaki problemlerin tespiti
|
Determining problems between schools and province and district educational directorates
|
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,9(1):163-183
|
BAĞLIBEL, Murat; KAYGISIZ MUŞLU, Gülfem; SAMANCIOĞLU, Mustafa
|
49138
|
Ortaöğretime geçiş sistemi'nin (OGES) veli, öğretmen ve öğrenci tutumlarına göre değerlendirilmesi
|
The evaluation of the system of transition to the secondary education according to the parents', teachers' and students' ideas
|
Milli Eğitim, 2010,(186):167-182
|
OCAK, Gürbüz; YILDIZ, Süreyya Şevki; AKGÜL, Aslı
|
49134
|
Sosyal bilgiler dersi ve değerler eğitimi
|
Milli Eğitim, 2010,(187):138-145
|
KAN, Çiğdem
|
|
49132
|
İlköğretim okullarının örgüt iklimi: Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçeleri örneği
|
The organizational climate of primary schools: A case study in the districts of Şahinbey and Şehitkamil in the city of Gaziantep
|
Milli Eğitim, 2010,(186):38-55
|
GEDİKOĞLU,Tokay; TAHAOĞLU, Filiz
|
49130
|
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik akademik başarıları üzerinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının etkisi
|
The effect of project based learning on akademic achievement of elementary school fourth class students' intended for social studies
|
Milli Eğitim, 2010,(186):310-319
|
ARIBAŞ, Sebahattin; FIRAT, Şule
|
4913
|
modern Arap şiirindeki Türk kavramına Suriye eleştirisi penceresinden bir bakış
|
NÜSHA ŞARKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2010,(31):31-43
|
xx
|
|
49125
|
Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın epik şiirlerinde Millî Mücadele
|
ERDEM, 2010,(56):1-25
|
BAŞ, Selma
|
|
49116
|
Okullarda akran temelli programların uygulanma süreci
|
The processes of peer based intervention programs in schools
|
Milli Eğitim, 2010,(186):8-26
|
TAYLI, Aslı
|
49115
|
Mengen'de özel gün yemekleri
|
Milli Folklor, 2010,11(86):127-139
|
ÇELİK YALÇIN, Dilek
|
|
49112
|
Bazı gelişmiş ülkelerde teknoloji eğitimi ve Türkiye için öneriler
|
Technology education in some developed countries and implications for Turkey
|
Milli Eğitim, 2010,(185):278-299
|
ŞAD, S. Nihat; ARIBAŞ, Sabahattin
|
49111
|
Aktif öğrenme tekniklerinin lise 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme başarılarına ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi
|
The effect of active learning technique on the academic achievement and the behavior environment of the first grade of indermediate students
|
Milli Eğitim, 2010,(185):138-147
|
AKKURT, Neşe Döne
|
49110
|
Görüntü farkı alma metodu ve beklenti maksimizasyonu algoritması ile Gelibolu yarımadası tarihi milli parkı orman alanlarındaki mekansal değişimin analizi
|
Analysis of the spatial changes of forest areas in the Gelibolu peninsula historical national park through image difference method and expectation-maximization algorithm
|
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,20(1):115-138
|
ÖZDEMİR, Muzaffer; AKBULAK, Cengiz; YILDIRIM, H.Hülya
|
49109
|
Sosyal bilgiler dersinde kullanılan drama yöntemine ilişkin öğrenci görüşleri
|
Students opinions related to the drama method used in social studies lesson
|
Milli Eğitim, 2010,(186):278-290
|
YALÇINKAYA, Elvan
|
49108
|
Okutan çizgiler
|
Milli Folklor, 2010,11(85):193-198
|
ÇETİN, Yakup
|
|
49101
|
Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerini belirleme ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
|
Testing validity and reliability of "the preschool teachers' competencies in science activities scale"
|
Milli Eğitim, 2010,(185):267-277
|
ÖZBEY, Saide; ALİSİNANOĞLU, Fatma
|
49100
|
Yeni bir öğrenme yaklaşımı: Harmanlanmış öğrenme
|
A new learning approach: Blended learning
|
Milli Eğitim, 2010,(185):130-137
|
ÜNSAL, Halük
|
491
|
Dede Korkut Hikayelerinden yapılmış piyesler
|
Dramas derived from the stories Dede Qorqud
|
Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 2009,(20):187-230
|
TÖRE, Enver
|
49096
|
Büyük bir Türk destanı yazma fikri etrafında
|
Milli Folklor, 2010,11(85):101-111
|
TOPÇU BİLGİN, Ümmühan
|
|
49095
|
Türkiye'deki resmi ve özel ilköğretim okulu öğretmenlerinin bireysel değerleri ile okulun örgütsel değerleri arasındaki uyum düzeyi
|
The congruence level between personal values of teachers and organizational values of schools at public and private schools in Turkey
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2010,16(1):113-148
|
AŞDAN, Murat
|
49092
|
Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik algılarının ve öğretmenlik mesleğine bakışlarının değerlendirilmesi
|
Evaluation of candidate music teachers' perception of being a teacher and their wiew on teaching profession
|
Milli Eğitim, 2010,(186):249-264
|
KURTULDU, M. Kayhan
|
49091
|
Milli Eğitim Bakanlığında görevli İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitimine ilişkin öneriler
|
Suggestions for the in-service training of English teachers who work at state schools
|
Milli Eğitim, 2010,(185):107-129
|
KARAATA, Cemal
|
49083
|
Fen ve Teknoloji dersi kılavuz kitaplarının kullanım sürecine ilişkin öğretmen görüşleri
|
Teachers' views about period of using of science and technology guide textbooks
|
Milli Eğitim, 2010,(185):227-240
|
KONUR, Kader B. ; AYAS, Alipaşa
|
49082
|
Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik algılarının ve öğretmenlik mesleğine bakışlarının değerlendirilmesi
|
Milli Eğitim, 2010,(186):249-264
|
KURTULDU, M. Kayhan
|
|
49079
|
Aile yapı ve atmosferinin Okul şiddetine etkisi
|
The influence of family configuration and ambience to violence in schools
|
Değerler Eğitimi Dergisi, 2010,8(19):7-52
|
AVCI, Ahmet
|
49075
|
İlköğretim ve bakanlık müfettişlerinin iletişim stillerinin karşılaştırılması
|
A comparision of the primary education and ministry supervisors' communication styles
|
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2010,(38):35-43
|
ÇETİNKANAT, A. Canan; SAĞNAK, Mesut
|
49074
|
Su dalgaları konusunun öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi
|
Effects of cooperative learning on students' achievement relating water waves
|
Milli Eğitim, 2010,(185):193-226
|
YALÇIN, Yalçın; KAVCAR, Nevzat
|
4907
|
ALMAN ŞARKİYATÇI PAUL HORN VE GESCHICHTE DER TÜRKISCHEN MODERNE (YENİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ) ADLI ESERİ
|
Turkish Studies, 2010,5(2):1439-1445
|
CENGİZ, Semran
|
-
|
49066
|
Müzik öğretmenlerinin yeni ilköğretim müzik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri ve program uygulama yöntemlerinin belirlenmesi
|
Music teacher's assessment on new music curriculum in primary schools and teaching methods applications
|
Milli Eğitim, 2010,(185):353-364
|
NACAKCI, Zeki
|
49061
|
Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademe fen ve teknoloji dersindeki ölçme-değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
|
Evaluating the opinions of primary school teachers about the measurement and assessment in the 1st grade science and technology class
|
Milli Eğitim, 2010,(185):175-192
|
ŞAHİN, Çavuş; ERSOY, Ersin
|
4906
|
Romanya'da Türk edebiyatı ve temsilcileri
|
Turkish literature in Romania and it's representatives
|
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010,(1):173-185
|
İSMAYILOVA, Jale
|
49059
|
Atasözü ve deyimler arasındaki farklar
|
Karadeniz Araştırmaları, 2010,7(25):125-134
|
ALTAYLI, Seyfettin
|
|
49052
|
İlköğretim okullarında görevli müdürlerin iletişim stilleri
|
The primary school principals' communication styles
|
Milli Eğitim, 2010,(185):162-174
|
ÇETİNKANAT, Canan; SAĞNAK, Mesut
|
49046
|
Ortaöğretim matematik derslerinde oyunların kullanılabilirliği
|
Milli Eğitim, 2010,(185):352
|
UĞUREL, Işıkhan; MORALI, Sevgi
|
|
49039
|
Milli güç, bileşenleri ve vasıtaları
|
National power, it's component and elements
|
Türk Dünyası Araştırmaları, 2010,94(187):27-50
|
ÜNSAL, Şamil
|
49033
|
M. Emin Soysal'ın hayatı ve köy enstitüleri tarihindeki yeri
|
Milli Eğitim, 2010,(185):148-161
|
UYGUN, Selçuk
|
|
49024
|
Okuma ve anlamayı etkileyen stratejiler
|
Strategies effecting reading and comprehension
|
Milli Eğitim, 2010,(185):8-21
|
BEYDOĞAN, H. Ömer
|
49023
|
Üniversiteler hentbol B kategorisindeki takımların mevkilerine ve demografik özelliklerine göre problem çözme becerilerinin karşılaştırılması
|
Comparison with the problem-solving skills of different positions and demographic characteristics of sport of teams at B category of handball of universities
|
Milli Eğitim, 2010,(188):282-295
|
İNCE, Gonca; GÜRBÜZ, Tuğba; DİKİCİ, Kamil
|
49014
|
Okuma ve anlamayı etkileyen stratejiler
|
Milli Eğitim, 2010,(185):8-21
|
BEYDOĞAN, H. Ömer
|
|
49012
|
Milli mücadele döneminde Burdur'da sosyal hayat
|
Social life in Burdur in the national struggle period
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,(22):61-74
|
ŞEKER, Kadir
|
49007
|
İlköğretim okulu yöneticilerinin kişiler arası iletişim becerileri ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki
|
The relationship between interpersonal communication skills and conflict management strategies of primary school administrators
|
Milli Eğitim, 2010,(188):125-143
|
ŞAHİN, Ahmet
|
49004
|
Türkiye ekonomisinin yüksek büyüme evresinde istihdam ve işsizlik
|
In high growth phase of Turkey economy employment and unemployment
|
İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 2010,12(3):7-26
|
KESİCİ, Mehmet Rauf
|
49002
|
Savunma harcamalarının denetimi: teorik gerekçe ve Türk Sayıştayının normatif konumu
|
SAYIŞTAY DERGİSİ, 2010,(76):47-61
|
GÖKSU, Hasan Tuna
|
|
490
|
Samet vurgun şiirinde mitopetik karakterler
|
Myto-poetik images in Samad vurgun's lyrıc
|
Karadeniz Araştırmaları, 2009,5(20):137-142
|
BAYRAMOV, Alemdar
|
49
|
Zamanın ruhu ve dünyanın ruhunda 'Hortlaklar' Kierkegaard'ın penceresinden Ibsen
|
YEDİ, 2011,(5):37-42
|
AKPINAR, Bahar
|
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümü, Dramatik Yazarlık Draniaturgi Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye
|
48995
|
Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları
|
The attitudes of the class teacher candidates towards creative drama
|
Milli Eğitim, 2010,(188):109-124
|
HAMURCU, Hülya
|
48994
|
Bütünleştirmeden tektipleştirmeye Mustafa Kemal'in milliyetçilik söylemi (1919-1938)
|
From defragmenting to monotyping nationalism discourse of Mustafa Kemal (1919-1938)
|
MÜLKİYE, 2010,34(266):171-202
|
GÖZTEPE, Özay
|