11001
|
Inıtıatıng round robıns ın the l2 classroom - Prelımınary observatıons
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2011,5(1):55-70
|
MORTENSEN, Kristian ; HAZEL, Spencer
|
Postdoctoral Researcher, LCMI, University of Luxembourg, Luxembourg; PhD candidate, CALPIU Research Centre, Roskilde University, Denmark
|
1100
|
Gerçek Üstücülük ve Orhan Veli Şiiri Üzerine Bir Yaklaşım Denemesi
|
Une Approche du Surrealisme et de la Poesie de Orhan Veli
|
Frankofoni, 2007,(19):151-163
|
İNAL, Tuğrul
|
110
|
Söz varlığının oluşumu ve gelişiminde çocuk edebiyatının rolü
|
The role of child literature in building and developing vocabulary
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):137-159
|
BAŞ, Bayram
|
11
|
Myndos Mosaics
|
Myndos Mozaikleri
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011/1,20(20):51-66
|
ŞAHİN, Derya
|
10997
|
Konuşma eğitiminde benmerkezci konuşmaya yönelik bir deneme
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2010,18(2):415-430
|
DEMİR, Tazegül
|
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Ankara, Türkiye
|
10996
|
Sosyal hizmet çalışanlarının hak kayıpları
|
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2010,(42):53-61
|
AKKUŞ, Pınar
|
|
10994
|
Seçmenlerin siyasi tercihi modeli
|
The politicalchoice model of voters
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,12(1):362-387
|
METİN, Nurcan
|
10992
|
İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ve öğretmenlerin portfolyo hakkındaki algıları: bir polis- hırsız kovalamacası
|
Teachers and students' perceptions regarding portfolio assessment in an efl context: a cops and robbers chase
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011,(25):227-236
|
SORUÇ, Adem
|
10990
|
Divanü Lugati't-Türk'te kızgınlık ifade eden kelimeler
|
Expressions of anger in Diwan Lugat at-Turk
|
Turkish Studies, 2011,6(1):1851-1862
|
TOKAY, Yaşar
|
1099
|
Dişileşen Manzara ve Tek Heceli Ritim
|
Le Feminisation du Paysage et le Rythme Impair
|
Frankofoni, 2007,(19):27-33
|
EMRE, Abidin
|
10989
|
"But this is writing": Post-expansion in student-initiated sequences
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2011,5(1):39-54
|
JACKNICK, Christine M.
|
Borough of Manhattan Community College, New York, USA
|
10987
|
Her dem yeniden doğmak: Online sosyal ağlar ve kimlik
|
To born fresh every moment: Online social networks and identity
|
Milli Folklor, 2011,12(89):66-77
|
ACUN, Ramazan
|
10985
|
Konuşma eğitiminde benmerkezci konuşmaya yönelik bir deneme
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2010,18(2):415-430
|
DEMİR, Tazegül
|
|
10983
|
Aksaray ağzından derleme sözlüğüne katkılar - 2
|
Supplements of Aksaray dialect to the dictionary of word collection - 2
|
Turkish Studies, 2010,5(1):294-312
|
ERDOĞAN, Muammer
|
10982
|
Türk atasözlerinin coğrafya öğretiminde kullanılması
|
The using of Turkish proverbs in geography teaching
|
Türk Dünyası Araştırmaları, 2010,93(184):205-215
|
GÜLÜM, Kamile
|
10980
|
Direkt bileşenler analizi
|
İmmediate constituent analysis
|
Turkish Studies, 2011,6(2):645-656
|
MALKOÇ, Muzaffer
|
10977
|
Yeradıbilimi araştırmalarında mikrotoponiminin yeri, önemi ve araştırma yöntemi: Tırnak Köyü (İçel/Gülnar) örneği
|
The classification of microtoponymy: Tırnak Village
|
Turkish Studies, 2011,6(1):1807-1830
|
ŞAHİN, İbrahim
|
10973
|
Hikâye türündeki metinlerde yer alan Türkçe veya edebiyat öğretmeni karakterinin ilköğretim programındaki eğitim değerleri bakımından incelenmesi
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):297-319
|
EMEK, Mustafa
|
|
10972
|
Delile dayalılık bakımından Türkiye Türkçesi ile bazı Kızılderili dillerinde basit çekimli geçmiş zamanlar
|
Simple past tense markers in Turkish and some American Indian languages in terms of evidentiality
|
Turkish Studies, 2010,5(1):281-293
|
DEMİRCİ, Kerim ; MUHLBAUER, Jeff ; COOK, Clare
|
10971
|
Internet pour l'approche communicative?
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011,2(40):51-68
|
YETİŞ ASLIM, Veda
|
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye
|
1097
|
Abdülhak Şinasi Hisar'ın Fahim Bey ve Biz Adlı Romanındaki Anlatım Tekniği ve Bu Tekniğin İşlevi
|
Narrative Style in Abdülhak Şinasi Hisar's Novel Fahim Bey ve Biz and Its Function
|
Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 2007,(17):105-122
|
ASLAN, Pelin
|
10969
|
Kıbrıs ağızlarında seçilmiş bir kod: 'nice'
|
The selective code of Turkish cypriot dialects:'nice'
|
Turkish Studies, 2011,6(2):455-466
|
GÜMÜŞATAM, Gürkan
|
10964
|
Turkish children's cognitive representation of number in comparison to children in China, France, Japan, Korea, Sweden, and United States
|
Türk çocuklarının bilişsel sayı temsilinin Çinli, Fransız, Japon, Koreli, İsveçli ve Amerikalı yaşıtlarıyla karşılaştırılması
|
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2011,44(1):79-90
|
OLKUN, Sinan; REÇBER, Hande; ATA, Aslıhan; ÖZER, Eren; ÇELEBİ, Özhan
|
10963
|
Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin yazdığı hikâye edici metinlerin değerlendirilmesi
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):43-75
|
ARI, Gökhan
|
|
10961
|
Almanca bölümü öğrencilerinin uyguladıkları dil öğrenme stratejileri
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011,2(40):24-37
|
AKILLILAR, Tevhide; USLU, Zeki
|
Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Diyarbakır, Türkiye; Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Diyarbakır, Türkiye
|
1096
|
Andre Malraux: Entre l'Actuel et l'Intemporel
|
Andre Malraux: Between Present and Timelessness
|
Frankofoni, 2007,(19):407-415
|
BENNIS, Abdelaziz
|
10958
|
The role of ethical language within the context of ecological problems
|
Ekolojik sorunlar bağlamında ahlaki dilin rolü)
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2011,(11):103-111
|
ALTUNYA, Hülya
|
10957
|
Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancı dil öğretimi
|
Foreign language teaching in the context of constructivist approach
|
Turkish Studies, 2011,6(2):443-454
|
GÖMLEKSİZ, Mehmet Nuri; ELALDI, Şenel
|
10955
|
Avrupa'da bölgeselleştirme çabalarının ulusal ve bölgesel kalkınmaya etkileri: Avusturya ve Macaristan örnekleri
|
The effects of regional efforts in europe to the national and regional development: Austria and Hungary samples
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,(29):123-130
|
KOÇAK, Hüseyin
|
10952
|
Girdinin tanımlanma ve anlama dönüşme süreci
|
The identification and assimilation process of input
|
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011,11(21):274-298
|
ÖZCAN, Mehmet
|
10950
|
Dergi kapaklarında kullanılan haber başlıklarının dili ve söylemi: Diyet ve moda haberleri aracılığıyla oluşturulan kadın kimlikleri
|
The language and discourse of the headlines of the headlines on the magazine covers: Female identities constructed through diet and fashion news
|
Selçuk İletişim, 2011,7(1):174-191
|
OLGUNDENİZ, Sünbül Seda; ÇATALCALI, Ayşe
|
1095
|
Pour une Francophonie "Singuliere" :L'Exemple de Clement Lepidis dans la Litterature Grecque Francophone
|
A "Singular" Case of Francophony: Clement Lepidis in Greek Francophone Litterature
|
Frankofoni, 2007,(19):275-284
|
SPYROPOULOU, Katerina
|
10949
|
Teaching novel in advanced EFL classes
|
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,12(2):272-290
|
CENGİZHAN, Lütfiye
|
|
10948
|
Ad vermede zıtlık ve benzerlik
|
Opposition and similarity in naming
|
Turkish Studies, 2011,6(1):727-738
|
BARANOĞLU, Şahin
|
10946
|
XVI. Yüzyıl Osmanlı dünyasında bir intihal örneği: Düstûrü'l-Mülk Vezîrü'l-Melik ile Şeyhoğlu'nun Marzûban-name tercümesi arasındaki olağan dışı benzerliğin analizi
|
XVI. Century Ottoman World Example of A Plagiarism: The analysis of the unusual similarity between Düstûrü'l-Mülk vezîrü'l-Melik and Marzûban-name Translated by Şeyhoğlu
|
Turkish Studies, 2011,6(2):177-186
|
ALTAY, Ahmet
|
10945
|
Birleştiren ve ayrıştıran işlevleriyle İstanbul'da boğaz köprülerinin toplumsal dili
|
Social discourse of bosphorus in Istanbul with their connecting and segregating roles
|
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2011,(44):107-123
|
ASLAN, Şükrü
|
1094
|
Emine Semiye'nin Ablası Fatma Aliye'ye Mektupları
|
Letters of Mrs. Emine Semiye to Her Old Sister Mrs. Fatma Aliye
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2007,(14):131-142
|
KURNAZ, Şefika
|
10939
|
Erzurum kongresi açış konuşması ışığında milli mücadele süreci ve Atatürk'ün siyasal iletişim anlayışı
|
The process of national struggle and Ataturk's concept of political communication in the light of opening speec of the Erzurum kongress
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2011,(32):295-316
|
AVŞAR, B. Zakir; DUMAN, Betül
|
10938
|
İlköğretim okullarındaki okuma etkinliklerinde göz ardı edilen bir konu: sözcük öğretimi
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):753-773
|
YILDIZ, Cemâl ; OKUR, Alpaslan
|
|
10937
|
Çocuklarda çalışma belleği, akademik öğrenme ve öğrenme yetersizlikleri
|
Working memory, academic learning and learning disabilities in children
|
Türk Psikoloji Yazıları, 2011,14(27):48-68
|
DOĞAN, Murat
|
10936
|
Türkçede Susma ve Sessizlik Kavramları Üzerine
|
Upon The Concepts Of The Speechless And Silence In Turkısh Language
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2011,(29):1-10
|
HACIZADE , Naile
|
1093
|
Eklem Hastalıkları ve Yaşam Biçimi Arasındaki İlişkiler: Anadolu Neolitik Topluluklarından Örnekler
|
Relationship Between Joint Diseases and Life Style: Examples from the Anatolian Neolithic Series
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2007,24(2):77-93
|
ERDAL, Ömür Dilek
|
10929
|
E. R. Tenişev'in Türk Edebî Dilleri Tarihinin kuramı üzerine
|
On E. R. Tenişev's Theory of the History of Turkish literary languages
|
Turkish Studies, 2011,6(1):1129-1138
|
ESEN, Minara Aliyeva
|
10926
|
Erzurum kongresi açış konuşması ışığında milli mücadele süreci ve Atatürk'ün siyasal iletişim anlayışı
|
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2011,(32):295-316
|
AVŞAR, B. Zakir; DUMAN, Betül
|
|
10924
|
Kırgız Türkçesinde alıntı kelimelerdeki ses değişmeleri
|
Changes in phonetics in the words borrowed by the Kyrgyz language
|
Turkish Studies, 2011,6(1):621-635
|
AKIN, Cüneyt
|
10922
|
Web 2.0 technologies forge the way for global citizenship
|
Web 2.0 teknolojisinin global vatandaşlığa etkisi
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011,8(15):295-312
|
CIFUENTES, Lauren; MERCHANT, Zahira; VURAL, Ömer Faruk
|
10921
|
İsmail Hakkı İzmirli
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2011,(19):53-104
|
ÇETİNKAYA, Bayram Ali
|
İstanbul Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İstanbul, Türkiye
|
1092
|
Üniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnançları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkiler
|
The Relationships Among Epistemological Beliefs and Problem Solving Skills of University Students
|
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007,8(1):31-50
|
AKSAN, Nilgün; SÖZER, M. Akif
|
10916
|
Televizyon haberlerinde terörizm olgusunun trt'nin haber söylemi bağlamında incelenmesi
|
Analysis of terrorism fact in television news within context of trt's news discourse
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011,(25):359-374
|
KARADUMAN, Sibel; BATU, N. Mert
|
10915
|
Multımodal resources ın students' explanatıons ın clıl ınteractıon
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2011,5(1):121-142
|
KUPETZ, Maxi
|
|