17030
|
XVIII. Yüzyıl klasik Türk edebiyatı: mesneviler
|
Turkish Studies, 2011,6(1):211-234
|
KARTAL, Ahmet
|
|
1703
|
Şevket Bulut'un Hayatı ve Hikâye Anlayışı
|
The Life Story of Şevket Bulut and His Comprehension of Story
|
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002,12(2):183-190
|
KARABULUT, Mustafa
|
17026
|
Atatürk'ün Eğitim Anlayışı ve Kıbrıslı Mehmet Efendi'nin Eğitimine Katkıları
|
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2008,16(2):623-636
|
BURAK, Durdu Mehmet
|
|
1702
|
WWW Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2002,19(1):11-25
|
KURBANOĞLU, Serap
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Kütüphanecilik Bölümü, Ankara, Türkiye
|
17016
|
Seher Abdal'ın Helvâ Vü Nân'ı
|
Seher Abdal's Helvâ Vü Nân
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2010,(56):269-298
|
KUTLAR, Fatha Sabiha
|
17011
|
Divan şiirinde Âşık-Güneş benzetmesi üzerine değerlendirmeler
|
"Evaluations on the relation between lover and sun in Divan poetry"
|
Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 2010,(22):193-212
|
AY, Ümran
|
1701
|
Üniversitelerdeki Öğretim Elemanlarının Yabancı Dili Geliştirme Güçlükleri
|
The Difficulties Faced by Academic Staff at Universities in İmproving their Foreign Language
|
Eğitim ve Bilim, 2002,27(125):17-27
|
OĞUZ, Aytuna
|
17006
|
Kutadgu Bilig'de geçen Ya?saguçı kelimesi üzerine
|
On the Lexeme Ya?saguçı in Qutadgu Bilig
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,28():159-170
|
ÜNAL, Orçun
|
17001
|
Divan şiirinden örneklerle mübalağa sanatının mizahla ilişkisi
|
Relationship between Humour and hyperbole with examples from divan poetry
|
Turkish Studies, 2011,6(2):39-74
|
ÇETİNKAYA, Ülkü
|
1700
|
George Orwell'in Shooting an Elephant Öyküsünde Bireyin İç Çatışması
|
Dil Dergisi, 2002,(117):72-80
|
TURPAR, Sena
|
Dokuz Eylül Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye
|
170
|
Tarihi Türk lehçelerinde renk adlandırmaları
|
Color namings referred to the historical Turkish dialects
|
Turkish Studies, 2010,5(1):556-577
|
KÜÇÜK, Salim
|
17
|
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü
|
The Department of Philosophy of Lecturer Faculty at Istanbul University
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2011,(19):237-274
|
BIÇAK, Ayhan
|
16999
|
Redife Farklı Bir Bakış: Divan Şiirinde Ön Kafiye ve Ön Redif
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(46):193-214
|
AYDEMİR, Yaşar; ÇELTİK,Halil
|
|
16996
|
Bavyera Devlet Kütüphanesi'nde Mahbubun Sıfatlarına dair risale Miftahü't-Teşbih'ten bir intihal mi?
|
Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 2009,(21):239-280
|
ELİAÇIK, Muhittin
|
|
16995
|
Eski Anadolu Türkçesi döneminde yazılan meçhul eserlerden: Nâme-i Maóşer
|
Turkish Studies, 2011,6(1):249-191
|
KÖKSAL, M. Fatih
|
|
16990
|
Bir Bektaşi şâiri Mehmed Ali Hilmi Dedebaba ve divânı
|
Mehmed Ali Hilmi Dedebaba, who is a Bektashi poet and his divan
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2008,(45):37-54
|
SOLMAZ, Süleyman
|
1699
|
Erdal Öz Öykücülüğümüzün Önemli Bir Kilometre Taşı
|
Dil Dergisi, 2002,(116):67-69
|
KAVUKÇU, Cemil
|
|
16984
|
XVIII. Yüzyıl Mutasavvıf Şairlerinden Fahri Ahmed ve Elif-Name Şerhi
|
A18th Century Soufi Poet Fakhri Ahmad and His Commentary on an Alif-Name
|
Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi, 2008,(19):157-192
|
ASLAN, Üzeyir
|
16978
|
Ali Şîr Nevâyî'nin Divanlarında mektuplaşma: Âşıktan Sevgiliye, Sevgiliden Âşığa
|
Letter in the divans by Ali Şîr Nevâyî:from the lover to the beloved and vice versa
|
Turkish Studies, 2010,5(3):146-176
|
DEMİRCİOĞLU, Tülay Gençtürk
|
16975
|
"Güler" Redifli Gazellerin karşılaştırılması
|
Comparison of Ghazels with the Redif "Güler"
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,28():181-207
|
ÜSTÜNER, Kaplan
|
1697
|
Türkiye Türkçesinde -Ip Ulaçlı Fiillerin Durumuna Bir Bakış
|
An Overview to the Compound Verbs in the Turkey's Turkish
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2002,3(3):99-105
|
ŞAHİN, Hatice
|
16969
|
Zekî Divanı ve Divan'daki Kerbela mersiyeleri üzerine bir değerlendirme
|
An Evaluation on the Zekî's Divan and His Karbala Elegies in the Divan
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2011,(59):239-252
|
ŞAHİN, Gülay
|
16963
|
Geleneksel Türk Musikisi Ses İcracılarından Hafız Sami'nin Hayatı ve Gazel İcracılığı Üzerine Bir Çalışma
|
A Study About The Life Of Hafız Sami Who Is Vocal, Performer Of Traditional Turkish Music And Performing Lyric
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2011,(29):573-607
|
KURTULDU , BİLGE , Elif; ERGAN , SALİH , M.
|
1696
|
Türkiye Türkçesinin Ağızları ve Etnik Yapı: Çukurova Ağızları Örneği
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2002,(4):136-153
|
YILDIRIM, Faruk
|
Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, Türkiye
|
16956
|
Peşteli Hisali Divanı'nda Biçime Dayalı Tekrarlarla Ahenk Sağlama
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2005,8(8):95-122
|
ERCAN, Özlem
|
|
16955
|
Celilî'nin bilinmeyen bir Eseri: Bahâr-nâme
|
Bahâr-nâme: an unknown work by Celilî
|
Turkish Studies, 2011,6(2):187-198
|
ATİK, Arzu
|
16954
|
Koniçeli Kâzım Paşa
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2008,17(2):15-34
|
ÇEÇEN, Korkut
|
|
16951
|
Hanya'lı Nuri'nin kısa mesnevisinde isimleri geçen 313 Peygamber
|
Gazi Türkiyat, 2009,(4):179-190
|
AYDIN, Abdullah
|
|
16950
|
Nâili'nin imaj dünyası ve gazellerindeki yansımaları
|
Karadeniz, 2011,3(9):88-102
|
KUZU, Fettah
|
|
1695
|
'Kitâb-ı Dedem Qorqud' Metinleri Hangi Yaratıcılık Ortamında Geliyor?
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2002,(3):130-171
|
YILDIRIM, Dursun
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Ankara, Türkiye
|
16947
|
Mevlevi Yazarların Seyyid Burhaneddin'in Kayseri'ye Gidişi Hakkındaki Rivayetlerine Dair
|
Narrations Quoted by the Mevlevi Authors About the Seyyid Burhaneddin's Arrival to Kayseri
|
Tarih İncelemeleri Dergisi, 2004,19(1):1-8
|
AKŞİT, Ahmet
|
16943
|
İnsan Hakkındaki Bazı Felsefi Görüşler Üzerine
|
On Some Philosophical Ideas on Man
|
Felsefe Dünyası, 2004,(40):77-93
|
DEMİR, Necati
|
1694
|
Terâcim-i Mecelle-i Şuarâ
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002,3(4):124-134
|
OĞRAŞ, Rıza
|
Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Burdur, Türkiye
|
16939
|
Düşünce Tarihinde Epistemolojik Bir Denge Unsuru Olarak Ayna Metaforu
|
Mirror Metaphor as an Epistemological Balance Factor in the History of Thought
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2007,(12):137-172
|
ATALAY, Mehmet
|
16935
|
The self and the other in Ibn Arabi and Rumi
|
İbn Arabî ve Mevlana'da ben ve öteki
|
TASAVVUF, 2009,(23):109-130
|
DERİN, Süleyman
|
16932
|
Kemal Ahmed Dede ve Tercüme-i Menakıb-ı Mevlana'sı
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2006,(16):35-43
|
AKPINAR, Şerife
|
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Konya, Türkiye
|
16931
|
Mevlânâ'ya atfedilen "yine gel" rubâîsine dair
|
About a quatrain attributed to mawlana: "come, come again, whoever you are"
|
TASAVVUF, 2009,(24):75-80
|
SAFAK, Yakup
|
16930
|
Mevlana ve Dünya Kültürüne Etkisi
|
The Effects of Turkish Culture on the World Culture: Mevlana
|
ERDEM, 2008,(50):27-50
|
BİLGİN, Beyza
|
1693
|
Fikrî Muhtevâsı İçerisinde Kutadgu Bilig'in Kültür ve Medeniyet Tarihimizdeki Yeri
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2002,(1):14-28
|
TÜRKER, Sadık
|
-
|
16926
|
Mevlana ve Karl Jaspers'in Benzeşen İnsan Anlayışı
|
Felsefe Dünyası, 2004,(39):159-169
|
ÇİÇEK, Hasan
|
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Van, Türkiye
|
16925
|
Şems-i Tebrîzî'nin Tasavvufî Meşrebi ve Mevlânâ'nın düşüncelerine tesiri
|
Shams Tabrizi's Mystical Disposition and his influence on Mawlana's thought
|
TASAVVUF, 2009,(24):11-38
|
KÜÇÜK, Osman Nuri
|
16924
|
Alternatif turizm çeşitlerinin Konya turizmine etkisi üzerine bir araştırma
|
A search for the effects of the alternatıve kinds of tourısm on the tourism of Konya
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,(23):243-260
|
ULUSAN, Yeliz; BATMAN, Orhan
|
16921
|
XVI. Yüzyılda Antalya'da Dini-Sosyal Yapılar ve Şehrin Demografik Durumu Üzerine Bir Araştırma
|
A Study on the Social and Religious Buildings in Antalya and the Demographic Indications of the City
|
Tarih Araştırmaları Dergisi, 2004,23(36):7-34
|
ARMAĞAN, Latif
|
1692
|
Bakla Tepe Geç Tunç Çağı Mezarından Gün Işığına Çıkarılan Yanmış İnsan İskelet Kalıntılarının Antropolojik Analizi
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2002,19(2):115-130
|
ERDAL, Yılmaz Selim
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Antropoloji Bölümü, Ankara, Türkiye
|
16917
|
Nurettin Topçu'nun düşünce dünyasında Mevlânâ
|
"Mevlana" in the thought of Nurettin Topcu
|
Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2009,8(16):5-28
|
KARAMAN, Hüseyin
|
16916
|
Mevlâna'ya Göre İnsanın Mahiyeti ve Kâmil İnsan Olma
|
The Substance and Maturity of Human Beings according to Mevlana
|
ERDEM, 2008,(50):1-13
|
BARDAKÇI, Mehmet Necmettin
|
16912
|
İslam Fikir Aynasında İki Büyük Mutasavvıf "Gazzâlî ve Mevlânâ"
|
Two Great Sufis of Islamic Thought: Gazali and Mevlana
|
ERDEM, 2008,(50):169-196
|
KOCATÜRK, Saadettin
|
1691
|
Eskimeyen Toplumbilimci Zola
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2002,19(2):1-12
|
BOZBEYOĞLU, Sibel
|
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü, Ankara, Türkiye
|
16908
|
Gertrude Bell'in anılarında Konya
|
Konya in diaries of gertrude bell
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009,(21):249-253
|
İPÇİOĞLU, Mehmet
|
16904
|
İki Sevgi Filozofu: Mevlana ve Jaspers
|
Two Philosophers of Compassion: Mevlana and Jaspers
|
Felsefe Dünyası, 2005,(42):103-112
|
ÇİÇEK, Hasan
|