30307
|
Emek sermaye çelişkisinde Türk modernleşmesi ve küresel popülizm
|
Turkish modernization and global populism in labour-capital contradiction
|
Turkish Studies, 2010,5(4):1207-1223
|
GÜZEL, Serkan
|
30302
|
İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi
|
İlköğretim-Online, 2009,8(3):843-865
|
ANAGÜN, Şengül S.; YAŞAR, Şefik
|
|
30301
|
Parti içi demokrasi ve siyasal iletişime katkıları
|
In-Party Democracy and Its Contributions to Political Communication
|
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010,(13):147-162
|
VURAL, Ali Murat
|
30300
|
İktisadi devlet kuramları veya 'İktisadın Emperyalizmi': Bir örnek olarak rant-kollama analizi
|
Economic theories of state or 'Economics Imperialism': Rent-seeking analysis as an exemplar
|
Praksis, 2010,(23):63-84
|
YALMAN, L.Galip
|
303
|
The cultural values which evolved from Hasan Dede and his social environment in Şehitler village
|
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,17(17):375-393
|
TAŞ, Hülya
|
|
30298
|
Kırsal Kalkınma, Kendine Yardım Grupları ve Gödence Köyü Eylem Araştırması
|
Rural Development, Self Help Groups and Gödence Village Action Research
|
Tarım Ekonomisi Dergisi, 2005,11(2):91-99
|
DİNÇ, Zeynep
|
30297
|
Bilimin doğası ve bilim tarihi dersinde yapılan çalışmaların öğrencilerinin bilim tarihi ile ilgili bilgi düzeylerine etkisi
|
The Effect of student studies in The Nature and History of Science lesson to the level of the knowledge about history of science
|
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2011,5(1):116-138
|
ŞİMŞEK, Canan Laçin
|
30296
|
Toplumsal hareketler için kaynak yaratma ve kullanma stratejileri
|
Resource creation and utilization strategies for social movements
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,10(2):217-238
|
UYSAL, Ahmet
|
30295
|
Örgütsel öğrenmede grup dinamizmi: Öğrenen takımlar
|
Group dynamism in learnıng organizations: Learning teams
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2011,8(15):389-406
|
TÖREMEN, Fatih; PEKİNCE, Dilek
|
30293
|
Parti içi demokrasi ve siyasal iletişime katkıları
|
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2010,(13):147-162
|
VURAL, Ali Murat
|
|
30292
|
Kırsal bölgelerde öğrenim gören öğrencilere yönelik sosyal etkinlikler hakkında öğrenci, öğretmen görüşleri ve öğrencilerin özsaygıları açısından değerlendirilmesi
|
The views of students and education staff about social activities intended for students who receive education in rural areas and evaluation of the students in terms of self-esteem
|
İlköğretim-Online, 2010,9(3):1080-1091
|
YILDIRIM, Nail
|
30290
|
Öğrencilerde görsel okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik coğrafya öğretmenlerinin görüş ve uygulamaları
|
Geography teachers' views and practices for development of visual literacy skills on students
|
Turkish Studies, 2011,6(2):631-644
|
KAYA, Mehmet Fatih
|
30287
|
Gender approaches in development projects: lessons from Eastern Turkey
|
Kalkınma projelerinde toplumsal cinsiyet yaklaşımları: Doğu Anadolu Örneği
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2011,66(1):1-26
|
AÇIKALIN, Oya
|
30286
|
Coğrafya derslerini yapılandırmak: Aksiyon (eylem) araştırmasına dayalı bir ders tasarımı
|
Configuring of geography lessons: Design of a lesson based on action research
|
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 2010,(21):184-218
|
ARTVİNLİ, Eyüp
|
30285
|
Okulöncesi öğretmenlerinin çocukların istenmeyen davranışları karşısında uyguladıkları stratejiler
|
The strategies preschool teachers use when confronted with children's undesired behaviors
|
İlköğretim-Online, 2010,9(3):971-979
|
UYSAL, Hatice ; ALTUN AKBABA, Sadegül; AKGÜN, Ege
|
30284
|
Dede mezarındaki sır: ziyaret fenomeni ve kutsalın tezahürleri
|
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 2010,(56):61-72
|
SELÇUK, Ali
|
|
30279
|
Okulöncesi öğretmenlerinin çocukların istenmeyen davranışları karşısında uyguladıkları stratejiler
|
İlköğretim-Online, 2010,9(3):971-979
|
UYSAL, Hatice ; ALTUN AKBABA, Sadegül; AKGÜN, Ege
|
|
30274
|
İlköğretim 6 ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi
|
Effect to academic achivement of using layered curriculum in primary schools' 6th and 7th degree science lesson
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2011,9(2):343-368
|
AYDOĞUŞ, Rasim; OCAK, Gürbüz
|
30273
|
Eylem araştırması: İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerinin giderilmesi
|
An action research: Correcting the fourth grade students' reading and comprehension problems
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):563-580
|
SİDEKLİ, Sabri
|
30272
|
İlköğretim öğrencilerinin görsel dünyayı anlamlandırmasında görsel kültür çalışmalarının rolü
|
The role of visual culture studies on primary school students' interpretation of visual world
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011,11(3):1549-1570
|
TÜRKCAN, Burçin; YAŞAR, Şefik
|
30270
|
Şiddet içermeyen bir eylem olarak dolaylı tüketici boykotlarının oluşum süreci ve Türkiye için değerlendirme
|
Process of indirect consumer boycott as a non-violence movement and evoluations for Turkey
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2007,62(3):79-100
|
BALIKÇIOĞLU, Betül; KOÇAK, Akın; ÖZER, Alper
|
30269
|
İlköğretim 6 ve 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde basamaklı öğretim programına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2011,9(2):343-368
|
AYDOĞUŞ, Rasim; OCAK, Gürbüz
|
|
30267
|
İlköğretim okul müdürlerinin sınıf denetim yeterliğini artırmak amacıyla hazırlanan ve uygulanan seminer programının değerlendirilmesi
|
The evaluation of seminar programme prepared and applied with the purpose of increasing the adequacy of principals' classroom supervising
|
Milli Eğitim, 2011,(189):43-57
|
YILDIRIM, Nail; BEDİR, Gülay
|
30266
|
İlköğretim öğrencilerinin görsel dünyayı anlamlandırmasında görsel kültür çalışmalarının rolü
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011,11(3):1549-1570
|
TÜRKCAN, Burçin; YAŞAR, Şefik
|
|
30265
|
Şiddet içermeyen bir eylem olarak dolaylı tüketici boykotlarının oluşum süreci ve Türkiye için değerlendirme
|
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 2007,62(3):79-100
|
BALIKÇIOĞLU, Betül; KOÇAK, Akın; ÖZER, Alper
|
|
30264
|
Bir "doğrudan eylem hareketi" olarak greenpeace (yeşil barış)
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,(23):247-258
|
ARSLAN, Hüseyin
|
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Bölümü, Ankara, Türkiye
|
30263
|
İlköğretim okul müdürlerinin sınıf denetim yeterliğini artırmak amacıyla hazırlanan ve uygulanan seminer programının değerlendirilmesi
|
Milli Eğitim, 2011,(189):43-57
|
YILDIRIM, Nail; BEDİR, Gülay
|
|
30262
|
Bir "doğrudan eylem hareketi" olarak greenpeace (yeşil barış)
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,(23):247-258
|
ARSLAN, Hüseyin
|
|
30260
|
Atabetü'l-Hakayık'ta Birleşik Eylemler
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2009,(49):101-112
|
MERHAN, Aziz
|
|
30258
|
Mevlana ve Dünya Kültürüne Etkisi
|
ERDEM, 2008,(50):27-50
|
BİLGİN, Beyza
|
|
30252
|
Cengizhan'ın İki Valis, Mahmut Yalavaç ve Yeh-Lu Ch'u-Ts'ai: Devlet İdare Anlayışları ve Uygulamaları
|
The Administrative Approachhes and Activities of Makhmut Yalavach and Yeh-Lu Ch'u-Ts'ai, the Two Governors of Jingiz Khan
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(42):229-242
|
KUSHENOVA, Ganizhamal
|
30251
|
Moğol ve Türk-İslam Devletlerinde Suyurgal Uygulaması
|
The Application of the Suyurgal System Among the Mongols and the Turkish-Islamic States
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2006,(39):195-218
|
PAYDAŞ, Kazım
|
30248
|
Moğol İstilası Sonrası Kanglılar/Kanklılar
|
Kanglys/Kanklys After the Mongol Invasion
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2007,(40):195-222
|
YORULMAZ, Osman
|
30246
|
Moğol Yazısının Tarihi Gelişimi ve Moğolların Kullandıkları Alfabeler
|
Historical Development of Mongolian Script and Alphabets Which Were Used by Mongols
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2007,(22):393-404
|
ERSOY, Feyzi
|
30240
|
Moğol istilâsına karşı Sultan I. Alâeddîn Keykubâd'ın güvenlik politikası
|
The eecurity policy of Sultan 'Ala al-Din Kayqubad Against the Mongol invasions
|
Gazi Türkiyat, 2009,(5):187-216
|
KOCA, Salim
|
30233
|
Moğol Atasözleri
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2003,(5):45-64
|
GÜL, Bülent
|
|
30231
|
Moğolların İkinci Japonya Seferi : Kyushu 1281
|
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları, 2009,(10):37-55
|
ÇINAR, Burak
|
|
30230
|
Türk ve Moğol kavimleri arasında Kırgızların demografik-etnik erime seyirleri
|
The demographic and ethnic dissolution of Kirghiz people among the Turks and the Mongols
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,(57):83-114
|
KALKAN Mustafa
|
30229
|
İlk Dönem Türkiye Selçuklu-Moğol İlişkilerinin İktisadi Boyutu (1243-1258)
|
Tarih Araştırmaları Dergisi, 2005,24(38):1-10
|
ERDEM, İlhan
|
|
30228
|
Türk ve Moğol kavimleri arasında Kırgızların demografik-etnik erime seyirleri
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2011,(57):83-114
|
KALKAN Mustafa
|
|
30224
|
Aksaray Ovası ve Yakın Çevresinde Yaylacılık Faaliyeti
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2003,4(5):21-44
|
ARIBAŞ, Kenan; KOÇAK, İlksen
|
Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, Burdur, Türkiye; Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Antalya, Türkiye
|
30220
|
Karamanoğulları Döneminde Aksaray'da İskan ve Mahalleler
|
Settlement and Neighborhoods in Karamanoğulları Period
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2006,(20):207-216
|
TOPAL, Nevzat
|
30217
|
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Rehberlik ve Danışmanlık İhtiyaçları
|
Middle School Students' Guidance and Counseling Needs
|
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2007,7(3):1301-1349
|
KESİCİ, Şahin
|
30213
|
Ali Ekrem Bolayır Biyografisine Katkılar
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004,(11):353-389
|
GÜR, Alim
|
Selçuk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Konya, Türkiye
|
30211
|
Konya Şehir Yerleşmesinin Selçuklulardan Günümüze Tarihi Araştırması
|
Historical Research of Konya City Settlement Since the Seljuks
|
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 2005,13(1):241-254
|
ÖCAL, Tülay
|
302
|
Çocuk yazınındaki dilsel ve dil ötesi normlar bağamında felaket Henry Serisinin Türkçeye çevirileri
|
Translations of Horrid Henry Series into Turkish within the context of linguistic and extra-linguistic norms in children's literature
|
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2010,27(2):55-77
|
YETKİNER KANSU, Neslihan
|
30195
|
Sixth-, Seventh, and Eighth-Grade Students' Guidance and Counseling, Needs According to Parents' Views
|
Ebeveyn Görüşlerine Göre Altıncı, Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Rehberlik ve Danışmanlık İhtiyaçları
|
Eğitim Araştırmaları, 2008,(32):101-116
|
KESİCİ, Şahin
|
30191
|
Ortaöğretim öğrencilerinin anne baba tutumlarının ve rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarını yordaması
|
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007,(18):329-339
|
KESİCİ, Şahin
|
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Konya, Türkiye
|
30188
|
Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin WEB Sayfaları Üzerine Bir Analiz
|
The Internet as a Tool of Recognition and Publicity: an Analysis of Municipal WEB Pages
|
Selçuk İletişim, 2007,4(4):75-95
|
TARHAN, Ahmet
|
30186
|
Bir Eyyubi Melikinin Portresi: Melik Efdal Nuraddin Ali B. Selahaddin Eyyubi
|
A Portrait Melik of Ayyubid Dynasty: Malik Afdal Nuraddin Ali B. Saladin Ayyubid
|
Tarih İncelemeleri Dergisi, 2006,21(2):139-176
|
KAYA Önder
|