8094
|
Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen niteliklerine yönelik görüşleri
|
Turkish Studies, 2010,5(4):1364-1368
|
MADEN, Sedat ; DURUKAN, Erhan ; ASLAN, Aslı
|
|
8093
|
Rhodiapolis Piskoposluk Kilisesi kazılarından üç mimari plastik eser üzerine değerlendirmeler
|
Remarks on three pieces of architectural sculpture from the excavations at the Rhodiapolis Episcopal Church
|
Adalya, 2010,(13):389-403
|
AKYÜREK, Engin; TİRYAKİ, Ayça
|
8091
|
Mehmet Emin Erişigil: Bergsonculuktan pragmatizme bir darulfünun hocası
|
Mehmet Emin Erisirgil: The venture of a professor of dar alfunun from bergsonism to pragmatism
|
Kutadgubilig: Felsefe Bilim Araştırmaları Dergisi, 2010,(18):129-180
|
KAYA, M. Cüneyt
|
8090
|
Web sitelerinin globalizasyonu üzerine büyük global Amerikan markalarına yönelik bir içerik analizi uygulamaları
|
A content analysis application on the globalization of websites towards big global American brands
|
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2010,5(2):51-66
|
KESKİN, H. Dilara; ÇİLİNGİR, Zuhal
|
809
|
Klasik Türk Edebiyatında İdiyye Şiirleri (Bayram Şiirleri)
|
Bayram (Idiyye) Poems in Classical Turkish Literature
|
ERDEM, 2008,(52):125-136
|
EYRURAN, Aysun
|
8089
|
İlköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının başarı-cinsiyet-ailenin eğitim düzeyi bağlamında değerlendirilmesi
|
Evaluation of the Attitudes of the elementary school students to Turkish course in terms of success-gender-education level of their families
|
Turkish Studies, 2010,5(3):905-918
|
BÖLÜKBAŞ, Fatma
|
8088
|
Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri
|
Self-efficacy of Turkish teachers related to using of drama method
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,7(14):259-274
|
MADEN, Sedat
|
8087
|
İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıflar Türkçe ders kitaplarındaki öykülerin metin dil bilimsel yöntemler ışığında değerlendirilmesi
|
Scrutinizing stories in Turkish course books for primary classes between 6th, 7th and 8th grade by text linguistic methods
|
Turkish Studies, 2010,5(1):886-929
|
DEMİR, Sezgin ; SİNAN, Ahmet Turan
|
8084
|
Kosova ve Makedonya Türk Ağızlarında devrik cümle meselesi /
|
İnverted sentences in Macedonian and Kosovan dialects
|
Avrasya Etüdleri, 2010,2(38):43-60
|
BALCI, Mustafa
|
8083
|
Anadili öğretiminde göstergebiliminin yeri: anadili ders kitaplarındaki sözel metinlerle görsel metinlerin bütünselliğinin analizi
|
Place of semiotics in teaching of the mother tongue:analysis of the entirities of verbal and visual texts in the lesson books of the mother tongue
|
Turkish Studies, 2010,5(4):174-200
|
BATUR, Zekerya
|
8082
|
Adaptation of the child and adolescent perfectionism scale to Turkish: The validity and reliability study
|
Çocuk ve Ergen Mükemmeliyetçilik Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
|
İlköğretim-Online, 2010,9(3):898-909
|
BAŞ UZ, Aslı; SİYEZ, Diğdem Müge
|
8081
|
Rhodiapolis Piskoposluk Kilisesi kazılarından üç mimari plastik eser üzerine değerlendirmeler
|
Adalya, 2010,(13):389-403
|
AKYÜREK, Engin; TİRYAKİ, Ayça
|
|
8077
|
Zihin haritalama tekniğinin dinleneni anlamaya ve kalıcılığa etkisi
|
Effect of the mind mapping technique on comprehension and retention of what is listened to
|
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,14(2):47-62
|
AYDIN, Gülnur
|
8076
|
Türkçe dersi öğretim araçlarında yapılandırmacılık: Metinlerarasılık
|
Consructivism in the Turkish coursebooks: Intertextuality
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,7(14):155-178
|
KARATAY, Halit
|
8072
|
Türkçe öğretmen adaylarının "öğretmen" ve "öğrenci" kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar
|
The metaphors that Turkish student teachers use concerning "teacher" and "student" concepts
|
Turkish Studies, 2010,5(3):818-842
|
AYDIN, İ. Seçkin ; PEHLİVAN, Ahmet
|
8070
|
Anadili öğretiminde göstergebiliminin yeri: anadili ders kitaplarındaki sözel metinlerle görsel metinlerin bütünselliğinin analizi
|
Turkish Studies, 2010,5(4):174-200
|
BATUR, Zekerya
|
|
807
|
Geschichte der Türkischen Literatur in Dokumenten
|
Dökümanlarda Türk Edebiyatı'nın Tarihi 2008, Herausgegeben von Mark Kirchner, Mizan, Wiesbaden: Harrassowitz.
|
Türkbilig: Türkoloji Araştırmaları, 2008,(16):152-154
|
ÇELİKTAŞ, Meltem
|
8069
|
Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma
|
A study on the evaluation of Turkish pre-service teachers' critical thinking tendency
|
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010,(28):25-33
|
DURUKAN, Erhan; MADEN, Sedat
|
8066
|
Türkçe 6, 7 ve 8. Sınıf ders kitaplarının görseller (illüstrasyonlar) açısından değerlendirilmesi
|
Evaluation of illustrations in turkish textbooks for grades 5, 6, 7 and 8
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):721-733
|
UZUNER, Serap; AKTAŞ, Elif ; ALBAYRAK, Leyla
|
8064
|
100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkisi ve bu uygulamada kütüphanelerin rolü konusunda öğretmen görüşleri
|
Teachers' views on the effect of 100 essential books application on reading habits of the students and the role of libraries
|
Türk Kütüphaneciliği, 2010,24(3):495-518
|
ARICAN, Sinem; YILMAZ, Bülent
|
8063
|
Yapılandırmacı paradigma bağlamında Türkçe derslerinde öğrenme ortamları
|
Paradigm of constructivist learning environments in the context of Turkish lessons
|
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,7(14):135-154
|
KARADÜZ, Adnan
|
8060
|
Seyf-i Sarayının Gülistan tercümesinde aynı isim unsurlarının kıl- ve et- yardımcı fiilleriyle kullanımından oluşan eş değer birleşik fiiller ve Oğuzca etkisi
|
The influence of Oghuz Turkish and using of synonym compound verb that was constructed auxiliary verbs kil- and et- on the Sayf-i Sarayi's Gulistan bi't-Turki
|
Turkish Studies, 2010,5(1):687-706
|
YILDIZ, Mustafa
|
806
|
Silencing the other: The Reluctant Fundamentalist as a counter discourse
|
'Öteki' ni susturmak: Karşı bir söylem olarak the Reluctant Fundamentalist
|
Civilacademy, 2008,6(3):107-116
|
AŞIK, Sıddıka
|
8059
|
Türkçe öğretmen adaylarının "öğretmen" ve "öğrenci" kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar
|
Turkish Studies, 2010,5(3):818-842
|
AYDIN, İ. Seçkin ; PEHLİVAN, Ahmet
|
|
8058
|
Üniversite bayan futsal takımı sporcularının epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
|
The investigation of epistemological beliefs of female university futsal team players in terms of some variables
|
Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010,4(1):37-47
|
ÇAĞLAYAN, Hakan Salim; MEHTAP, Bekir
|
8057
|
Sınıf öğretmenliği programından mezun olan öğretmenlerin Türkçe dersine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi
|
The evaluation of efficacy of teachers graduated from classroom teaching program towards Turkish course
|
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010,8(1):89-115
|
ACAR EVRAN, Filiz
|
805
|
Metinlerarasılık Bağlamında Yazın ve Felsefe İlişkisi
|
F L S F / SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ FELSEFE DERGİSİ, 2008,(5):125-167
|
AKTULUM, Kubilay
|
Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Isparta, Türkiye
|
8048
|
Yaşar Çağbayır, Orhon Yazıtlarından Günümüze Türkiye Türkçesinin Sözvarlığı Ötüken Türkçe Sözlük, Ötüken Neşriyat, İstanbul-2006, 5744 S.
|
Turkish Studies, 2010,5(1):1522-1529
|
TERES, Ersin
|
|
8046
|
İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi
|
The effects of station technique on creative writing ability and ıts attitudinal effect on turkish lesson
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(28):299-312
|
MADEN, Sedat; DURUKAN, Erhan
|
8045
|
Conversational repair in foreign language classrooms: A case study in a Turkish context
|
Yabancı dil sınıflarından söylem onarımları: Türkiye bağlamından bir durum analizi
|
Eğitim Araştırmaları, 2010,(39):145-160
|
KARADAŞ ÇOKAL, Derya
|
8044
|
Use of English articles by speakers of Turkish in the EFL setting
|
NOVITAS ROYAL: RESEARCH ON YOUTH AND LANGUAGE, 2010,(2):242-250
|
DAĞDEVİREN, Gülin
|
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara, Türkiye
|
8043
|
Türkçe eğitimi bölümlerinde kurulması gerekli görülen ana bilim dalları
|
The major disciplines that should be established in Turkish educational departments
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):371-383
|
GÜZEL, Abdurrahman
|
8041
|
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri
|
The levels and the use of the strategies of teacher candidates in reading comprehension
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):655-677
|
TOPUZKANAMIŞ, Ersoy ; MALTEPE, Sadet
|
8040
|
İlköğretim Türkçe öğretim programında 5. sınıfa ait okuduğunu anlama kazanımlarının bilişsel beceriler yönünden değerlendirilmesi
|
The evaluation of acquisition of the fifth year students' reading and understanding in terms of cognitive skills in the primary education Turkish teaching programme
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):185-200
|
ÇİFTÇİ, Ömer
|
804
|
Ebru ŞENOCAK, İronik Yaşamda Sonsuza Yürüyen Kahraman Nasreddin Hoca, Mozaik Kültür ve Sanat Vakfı Yayınları, Konya, 2007, 232 s.
|
Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2008,(46):215-218
|
ŞAHİN, Veysel
|
|
8038
|
Osmanlı-Safevî münasebetleri ile ilgili Türkçe kaynaklar
|
Turkish sources about Ottoman-Safavi relations
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,28():249-260
|
ERAVCI, H.Mustafa
|
8037
|
İlköğretim müfettişlerinin yapılandırmacı program ile öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerine ilişkin görüşleri
|
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010,19(2):31-46
|
YELKEN YANPAR, Tuğba; ÜREDİ, Lütfi; TANRISEVEN, Işıl; KILIÇ, Figen
|
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Mersin, Türkiye; Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye; Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Anabilim Dalı, Mersin, Tür
|
8036
|
Birincil uzun ünlülerin Oğuz grubu Türk lehçelerindeki ses bilgisi görünümleri ve bu ünlülerle ilgili ses olayları
|
Turkish Studies, 2010,5(1):640-686
|
YALÇIN, Süleyman Kaan
|
|
8035
|
The construct validity, reliability of self- perception profile for adolescents: Original versus revised version
|
Ergenler için benlik algıları profili'nin yapı geçerliği, güvenilirliği: Orijinaline karşın değiştirilmiş versiyon
|
Eğitim Araştırmaları, 2010,(39):127-144
|
GÜMÜŞ, Aunur Eren
|
8034
|
Eğitimin ikinci nesil gençlerin istihdamına etkisi üzerine bir tartışma: Londra' da yaşayan Türkçe konuşan gençler örneği
|
Effect of educational achievement on second generation young people's employment: a case of Turkish speaking young people in london
|
İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 2010,12(4):51-66
|
ENNELİ, Pınar
|
8033
|
21. yüzyıl okuryazarlık türleri, değişen metin algısı ve Türkçe eğitimi
|
The types of literacy of the 21st century, changing text comprehension and Turkish teaching
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(28):283-298
|
KURUDAYIOĞLU, Mehmet; TÜZEL, Sait
|
8031
|
The vowels of Turkish language in transcription texts
|
Çeviriyazılı metinlerde Türkçenin ünlüleri
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2010,(27):85-112
|
KARTALLIOĞLU, Yavuz
|
803
|
Lutfî Muhammed Efendinin"Hilye-i Hazret-i Mevlânâ"sı
|
Lutfi Muhammed Efendi's "Hilye-i Hazret-i Mevlâna"
|
ERDEM, 2008,(50):111-128
|
GÖRE, Zehra
|
8029
|
Türkiye'de okuma seferberliği çerçevesinde seçilen kitapların kelime-cümle uzunlukları ve okunabilirlik açısından incelenmesi
|
The investigation of the word and sentence length and the readability of the books which are selected in Turkey for the purpose of reading literacy
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):645-654
|
TEMİZYÜREK, Fahri
|
8028
|
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi metin işleme sürecine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
|
The evaluation of the knowledge levels of primary school teachers regarding the process of teaching a text
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(27):161-184
|
COŞKUN, Eyyup ; ALKAN, Murat
|
8025
|
Afganistan'da dil politikaları
|
Politics of language in Afghanistan
|
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2010,(1):47-58
|
AYSULTAN, Hayri
|
8022
|
Eğitimin ikinci nesil gençlerin istihdamına etkisi üzerine bir tartışma: Londra' da yaşayan Türkçe konuşan gençler örneği
|
İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 2010,12(4):51-66
|
ENNELİ, Pınar
|
|
8021
|
Maslach tükenmişlik envanteri-öğrenci formu'nun (MTÖ-ÖF) Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
|
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011,40(1):134-147
|
ÇAPRİ, Burhan; GÜNDÜZ, Bülent; GÖKÇAKAN, Zafer
|
Mersin Üniversitesi, Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Mersin, Türkiye; Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Mersin, Türkiye; Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Mersin, Türkiye
|
8020
|
İşgal sonrası Bosna-Hersek'te göç olgusunun vatan gazetesine yansımaları
|
The reflections of immigration in Bosnia and Herzegovina to the vatan newspaper after the occupation
|
Türklük Bilimi Araştırmaları, 2010,(28):191-205
|
GEÇER, Genç Osman
|
802
|
Cem Sultan'ın Türkçe Divanı'nda Hacca Dair Unsurlar
|
Elements Related With Hajj in the Cem Sultan's Turkish Divan
|
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2008,(24):177-186
|
UZUN, Şerife
|