ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI MERKEZİ

 
DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI

Ana SayfaMakale Bilgi Sistemi | Konu Dizini Yazarlar DiziniKaynaklar Dizini | Makale-Yazar Listesi |  Makale Sayısı-Tarih Listesi | Güncel Türkoloji Kaynakçası

<<1. sayfa | 2. sayfa | 3. sayfa

MAKALELER

Atatürk Araştırmaları || Çukurova Araştırmaları || Halkbilim || Dilbilim || Halk Edebiyatı || Yeni Türk Dili || Eski Türk Dili
Yeni Türk Edebiyatı || Eski Türk Edebiyatı || Dil Sorunları || Genel || Tiyatro || Çağdaş Türk Lehçeleri

No Yazar Makale Tarih Html sürümü
778 Seda Gökmen 4;0-6;0 Yaş (48-72 Aylar) Arasındaki Çocukların Ad-Eylem Kullanımları 10.02.2012
777 Hatice Çubukçu-Pınar Sivaslıgil 7. Sınıf İngilizce Ders Kitaplarında Cinsiyet Kavramı 10.02.2012
776 Aykut Arıkan Bilgisayar Destekli Türkçe Tabanlı Medya İçerik Çözümleme Sistemi – 107K209 Projesi: Bir Olgu İncelemesi 10.02.2012
775 Erhan Aslan-Gülşen Danacı-Neşe Arslan The Colour Signaling Process In Turkish Sign Language 10.02.2012
774 Aslı Doğan Lise Öğrencilerinin İngilizce Öğrenimlerini Etkileyen Yabancı Dil Kaygısı 10.02.2012
773 Dursun Köse Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Sınavların Hazırlanması ve Uygulanması 10.02.2012
772 Bedrettin Aytaç İbranicenin Yeniden Doğuşu 10.02.2012
771 Sercan Demirgüneş Türkçede Görünüş ve Dilbilgisel Zaman: Türkçe 1. Sınıf Ders Kitabı Örneğinde Eylem Türleri, Üye Yapı, Biçimbirim ve Belirteç Etkileşimi 10.02.2012
770 Volkan Kahraman The Use of Songs In Improving Lıstening Comprehension In English 10.02.2012
769 Özge Can Bakırlı İkidillilikte Beyin ve Zeka 10.02.2012
768 Pınar İbe Akcan Türkçede Duygu Durumu Eylemlerinin Kılınış Özellikleri 10.02.2012
767 Hakan Ülper Öğrenci Metinlerinde Üstyapı Düzenlenişine İlişkin Sorunlar: “Giriş” ve “Sonuç” Bölümleri Üzerine Bir İnceleme 10.02.2012
766 Dilek Peçenek Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi 10.02.2012 OKU
765 Zeynep Erk Emeksiz Türkçede Kiplik Anlamının Belirsizliği ve Anlamsal Roller 10.02.2012 OKU
764 Murat Özgen Dilbilgisinden Kullanıma: Bilişsel Yaklaşım Çerçevesinde İşe Dayalı Dil Öğretim Malzemesi Oluşturma Önerisi 10.02.2012
763 Sıla Ay Yabancı Dilde Okuma Stratejileri: Farklı Zekâları Baskın Öğrencilerle Bir Durum Çalışması 10.02.2012
762 Sibel Arıoğul-Tarık Uzun Digital Video Technology in Foreign Language Classes: A Case Study With ‘Lost’ 10.02.2012
761 Gülhanım Ünsal Yazma Öğretimi 10.02.2012
760 Müzeyyen Çiyiltepe-Berkay Arslan Çocuklarda Kelime Akıcılığı Yeteneğinin Organizasyonu ve Ölçülmesi 10.02.2012
759 Elçin Esmer Ergen Dili Yazılı Anlatı Metinlerinde Zaman Belirteci-Hal Türü Etkileşimi 10.02.2012
758 Elif Arıca Akkök Yabancı Dilde Deyimlerin Öğretimi 10.02.2012
757 G. Songül Ercan-Özge Can Bakırlı Türkçede Özne Belirtme ve Özne Yükleme: İşlevsel Dilbilgisi Çerçevesinde Bir Çalışma 10.02.2012
756 Gülsün Leyla Uzun Yaratıcı Bir Süreç Olarak Okuma 10.02.2012 OKU
755 Bilge Öztürk Evrensel Dilbilgisi ve Dilbilgisi Eşleştirme Modelleri: Dilin Zihindeki Durumuna Yaklaşımlar 10.02.2012
754 Havva Yaman-Üzeyir Süğümlü Dilbilgisi Öğretiminde Senaryo Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Etkililiği: Kelime Türleri Örneği 10.02.2012
753 Cem Can İkinci Dil Edinimi Çalışmalarında Bilgisiyar Destekli Bir Türk Öğrenici İngilizcesi Derlemi: ICLE’nin Bir Altderlemi Olarak TICLE 10.02.2012
752 Yavuz Samur Can We Use Second Life For Language Learning And Instruction? 10.02.2012
751 Nevide Akpınar Dellal-Duygu Bora Günak İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğrenen Öğrencilerin, Birinci Yabancı Dil İngilizceye Bağlı Öğrenme Stratejileri 10.02.2012
750 Nihat Bayat Türkçe ve İngilizce Öğretmen Adaylarının Akademik Yazılarında Yapısal Özellikler 10.02.2012
749 Meltem Aktaş Yabancı Dil Öğretiminde Yaratıcı Yazmanın Başarıya ve Yazılı Anlatıma Etkisi 10.02.2012
748 Ekrem Malkoç Türkçe Ünlü Formant Frekans Değerleri ve Bu Değerlere Dayalı Ünlü Dörtgeni 10.02.2012
747 Kadir Yoğurtçu Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde “Mikro Öğretim Tekniği”: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Hazırlık Sınıflarında Karşılaştırmalı Bir Çalışma 10.02.2012
746 Bahtiyar Makaroğlu İşaret Dilinin Beyinde Konumlanışı 10.02.2012
745 Filiz Çetintaş Yıldırım Türkçede Zaman-Tarz-Neden-Sonuç İlişkilerinin Ulaç Ekleriyle Belirginleştirilmesi: Sıklık Yüzdeleri ve Uzman Uyumlarına Dayalı Anket Sonuçları 10.02.2012
744 Elif Arıca Akkök İngilizce Öbeksi Eylemlerin Öğretiminde Dilbilimsel Bir Yaklaşım 10.02.2012
743 Mustafa Arslan-Ergin Adem Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı 10.02.2012
742 Çernigovskaya T.V.-Olena Kozan-Gamze Öksüz Beyin ve Dil: Araştırmaların 150 Yılı 10.02.2012 OKU
741 Nilgün Yavuz Yabancı Dilde Deyimlerin Öğretimi İçin Bir Araç Geliştirme Denemesi 10.02.2012
740 Sevil Altıkulaçoğlu Yabancı Dil Sınıflarında Eşdizimli Sözcük Öğretimi ve Anadilinin Rolü 10.02.2012
739 Evrim Önem The Relationship Among State-Trait Anxiety, Foreign Language Anxiety And Test Anxiety In An Efl Setting 10.02.2012
738 Derya Adalar Subaşı Tömer'de Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Arap Öğrencilerin Kompozisyonlarında Hata Analizi 10.02.2012
737 Aysun Yavuz Enhancing Creativity In The Communicative Language Classroom Through Poetry As A Literary Genre 10.02.2012
736 Tuncer Özdil-Kadir Yoğurtçu Kırgızistan’da Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Dil Öğrenme Performanslarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi 10.02.2012
735 Burak Tüfekçioğlu Yazma Becerisinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi 10.02.2012
734 Nevide Akpınar Dellal-Zeynep Kara Yabancı Dil Öğretmeni Adaylarının ve Öğretmenlerin “Drama Teknikleri” Konusunda Farkındalık Düzeyleri 10.02.2012
733 Alan Gilchrist Terminology overload? 09.02.2012
732 Ayfer Altay Simultane Çeviri Eğitiminde Bir Yöntem 08.02.2012
731 İsmail Boztaş Çevirinin Yabancı Dil Öğretimi ve Dil Öğretim Programlarındaki Yeri 08.02.2012
730 Joshua Bear Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yetiştirilmesinde Çeviri Derlerinin Yeri 08.02.2012
729 Nail Bezel An Outline for a Notation of Sentence Analysis as a Step and Visual Aid to Translation 08.02.2012

<<1. sayfa | 2. sayfa | 3. sayfa

Önceki sayfa Sonraki sayfa