ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ TÜRKOLOJİ ARAŞTIRMALARI MERKEZİ 
TİYATRO  ARAŞTIRMALARI

Ana SayfaMakale Bilgi Sistemi | Konu Dizini Yazarlar DiziniKaynaklar Dizini | Makale-Yazar Listesi |  Makale Sayısı-Tarih Listesi | Güncel Türkoloji Kaynakçası

1. sayfa

MAKALELER

Atatürk Araştırmaları || Çukurova Araştırmaları || Halkbilim || Dilbilim || Halk Edebiyatı || Yeni Türk Dili || Eski Türk Dili
Yeni Türk Edebiyatı || Eski Türk Edebiyatı || Dil Sorunları || Genel || Tiyatro || Çağdaş Türk Lehçeleri

No Yazar Makale Tarih Html sürümü
389 Gülşen Karakadıoğlu Sevda Şener Eleştirmenliği 30.03.2012
388 Süreyya Karacabey Kâğıt Taş Kumaş / Sınırda Yazmak 30.03.2012
387 Dikmen Gürün 1950’ler ve Tiyatro Sanatının Yönelimleri 30.03.2012
386 Fakiye Özsoysal Tiyatromuzda Epik ve Absürd Uyarlamalarda Düşünsel Tasarım ve Üretilen Görme Biçimi Üstüne Eleştirel Bir Okuma Modeli 30.03.2012
385 Aslıhan Ünlü Döngüsel Zamanın Türk Tiyatrosundaki Döngüsü 30.03.2012
384 Beliz Güçbilmez Türk Tiyatrosunun Huzursuz Rahmi Yahut Namık Kemal Melodramında Histeri 30.03.2012
383 Çiğdem Kılıç Piyeslerinin Önsözlerine Göre Şemsettin Sami’nin Tiyatro Görüşleri 29.03.2012
382 Kerem Karaboğa Türkiye’de Tarih Yazımı ve Oyun Yazarlığına Yansımaları 29.03.2012
381 Özlem Belkıs Oyun Yazarlığımız Üzerine Dağınık Düşünceler… “Neden Hiç Büyük Tragedyamız Yok?” 29.03.2012
380 Cezmi Koca Nahid Sırrı Örik’in “Sönmeyen Ateş” Oyununda Kurtuluş Savaşına Bakış 29.03.2012
379 Uğur Akıncı Oyun Yazarlarımızın Çok Partili Sisteme, Politikaya ve Politikacıya Bakışı (1946- 1960) 29.03.2012
378 Ayşın Candan Mehmet Ulusoy Tiyatrosunun Geneline Bakış 29.03.2012
377 Murat Tuncay Türk Tiyatrosunda Sahne Arkası Etiğinin Gelişimi ve Muhsin Ertuğrul 29.03.2012
376 Çetin Sarıkartal Klasik Dramatik Metinleri Bugün Buradan Anlatmak 29.03.2012
375 Laurent Mignon Bir Rasyonalistin Romantik İsyanı: Şair Evlenmesi 29.03.2012
374 Türel Ezici Çağdaş Tiyatro Uygulamalarımızda Çokkültürlülük/ Kültürlerarasılık Kavramlarına Yaklaşım; Paradigmalar ve Paradokslar 29.03.2012
373 Nurhan Tekerek Bellek, Gelenek ve Köy Tiyatrosu Geleneğimiz 29.03.2012
372 Tülin Sağlam Siyah Pelerinli Adam’da “Faust” 29.03.2012
371 Hasan Erkek Sevda Şener’in Tiyatro Kitapları ya da Bir Ömrün Işıklı Çiçekleri 29.03.2012
370 Süleymâ Murat Dinçer Dıranas ve Bergson ya da Gölgeler ve Durée 29.03.2012
369 Burcu Kan Erman Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Dramatik Metnin Çağdaş Uyarlamasından Performans Metnine : Göstergebilimsel Bir Yaklaşım 29.03.2012
368 Serdar Soydan Şahabettin Süleyman Bey ve Ailesi 29.03.2012
367 Gül Uluğtekin Le Tartuffe’ten Tartüf’e: Ahmet Vefik Paşa’dan Bir Çeviri-Uyarlama 29.03.2012
366 Agnieszka Ayşen Kaim Meddah Geleneğinden Kültürlerarası Hikayeciliğe Uzanan Bir Serüven 29.03.2012
365 Metin Balay Osmanlı Modernleşmesi ve Ortaoyunu 29.03.2012
364 Erkan ergin Behiç Ak Tiyatrosu 29.03.2012
363 Selda Ergün 1923-1960 Yılları Arasında Türk Tiyatrosu’nda Özel Tiyatro Çalışmaları 29.03.2012
362 Kadir Çevik Türkiye’de Oyuncu Eğitimi ve Sorunları 29.03.2012
361 Mustafa Sekmen Oyuncu Meddah ya da “Kendi ve Diğerleri” Mekanizması 29.03.2012
360 Selda Öndül “Gölge”ler İçindeki Gölgeler 29.03.2012
358 Eflatun Neimetzade Tiyatromuzun Oluşumu ve Estetik Prensipleri Üzerine 19.03.2012
357 Sema Göktaş Pinter'ın Aldatma ve Dürrenmatt'ın Uyarca Adlı Oyunlarında Zaman Olgusu 16.03.2012
356 Abdurrahman Deveci Taçmammet Korkacık (Tiyatro oyunu) 20.02.2012
355 Mehmet Kaygana Türk Tiyatrosunda Büyük Taarruz 20.02.2012
354 İnci San Tiyatro ve Halk Eğitimi 06.02.2012
353 Coşkun San Frank Wedekind'in Etkilendiği Fikirler ve Oyunlarındaki Psikolojik Yapı 06.02.2012
352 Dilek İnan Theatre For Reconciliation: David Hare’s “Via Dolorosa” 02.02.2012
351 Sıla Şenlen Bernard Shaw’ın Pygmalıon Adlı Oyununda Dil, Eğitim ve Toplumsal Sınıf İlişkisi 02.02.2012
350 Tahsin Konur Cumhuriyet Döneminde Devlet-Tiyatro İlişkisi 27.01.2012
349 Engin Üzmen Shakespeare'in Venedik Tacirî Oyunu ve Latin Komedisi 26.01.2012
348 Songül Taş Necati Cumalı'nın Oyunlarında Kadın Üçlemesi  25.06.2010
347 Sıtkı Salih Gör Dram Tiyatrosu 24.03.2010
346 Refika Altıkulaç Demirdağ Musahipzade Celâl’in Dramlarında Yapı 05.01.2012 OKU
345 Ahmet Gökhan Biçer Depiction of Violence Onstage: Physical, Sexual and Verbal Dimensions of Violence in Sarah Kane’s Experiential Theatre 17.01.2012
344 Ahmet Gökhan Biçer Sarah Kane’s Postdramatic Strategies in Blasted Cleansed and Crave 16.01.2012
343 Hüseyin Baydemir Özbek Koğırçak (Kukla) Tiyatrosu 16.01.2012

1. sayfa